Prodejce slibuje modré z nebe a nic není problém, dokud kupující nechtějí prověřit firmu a platit převodem. Vše nabere rychlý spád a nečekaný konec.
Koupě ojetého auta, zejména v autobazaru nebo u komerčního prodejce, má svá pravidla. To nejzákladnější pravidlo je provézt před nákupem ojetého automobilu důkladnou kontrolu a prověřit jeho stav. Nezřídka se může stát, že na první pohled pěkně vypadající auto může skrývat různé problémy, které by mohly být drahé na opravu. Existuje několik způsobů, jak si prověřit ojetý automobil a minimalizovat riziko případných budoucích problémů.
Zkušený mechanik k ruce je při koupi ojetiny základ
Prvním krokem je online prověření historie vozidla pomocí specializovaných služeb. Tato služba obvykle poskytne podrobné informace o historii vozidla, včetně předchozích majitelů, havarijních záznamů, kontrolních a servisních knížek a dalších relevantních informací. Tímto způsobem se lze předem informovat o možných problémech, které by mohly ovlivnit rozhodnutí o koupi. Dalším důležitým krokem je osobní prohlídka a testování vozidla, ideálně s mechanikem.
Při prohlídce je vhodné prověřit karoserii a podvozek vozidla na příznaky poškození, koroze nebo oprav. Důkladně prohlédnout lak, nesmí být patrné nerovnoměrné zabarvení, což by mohlo naznačovat předchozí opravy. Také se hodí podívat na pneumatiky a brzdy, zkontrolovat jejich stav a opotřebení. Při testování vozidla nezapomenout na důležité aspekty jako motor, převodovka, elektronika a interiér. Nejlepší je nechat vozidlo zkontrolovat odborníkem, který má znalosti a zkušenosti s danou značkou a modelem.
Italské sportovní auto za atraktivní cenu byla past na kupující
Mechanik provede důkladnou kontrolu motoru, převodovky, brzd, podvozku a dalších klíčových systémů vozidla. Může také identifikovat případné problémy, které by nebyly viditelné na první pohled, zhodnotí jeho cena, hodnotu a stanoví budoucí náklady. Tak, jako to dělají youtubeři z Rngd Cars na videu. První generace Maserati GranTurismo byla představena v roce 2007, vyráběla se do roku 2019. To této éry spadal i vůz, na který se jeli dva machři podívat do Německa za tureckým prodejcem.
Kupé s 4,2litrovým osmiválcovým motorem o výkonu přes čtyři sta koní a převodovkou ZF bylo v nabídce za zajímavou cenu. Stroj se jevil podle zjištění v relativně slušném technickém stavu. Řada věcí byla ale hodně podezřelá. Nejpodezřelejší byl samotný Turek, který chtěl auto prodat. Nakonec vše skončilo rychle, a ne právě šťastně. Poučení je, že člověk nesmí důvěřovat, musí prověřovat a pokud má podezření a vnitřní hlas nekupovat, měl by ho poslechnout.