V Chomutově byl okraden, někdo mu postavil auto na cihly. Nakonec si koupil zpět svá vlastní kola v místní zastavárně

Majitel auta přišel o všechna čtyři kola. Nakonec je našel v nedaleké zastavárně, disky si koupil zpět za své peníze.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Krádež auta je pro nic netušícího majitele šokem, bohužel jde o trestnou činnost, která je na denním pořádku. Zloději však nekradou pouze auta jako taková, ale i jejich součásti. Není ojedinělé, že kriminálník odřeže filtr pevných částic, jde o cenný artikl na černém trhu. Jindy chmaták odstrojí auto a odebere zrcátka, kapotu, stěrače. Někdy se zloděj zaměří na kola, pak je obvykle škoda dvojitá. Tak jako v případě našeho čtenáře.

Krádeže aut se dějí, zloději kradou i díly automobilů

Pan Josef z Chomutova nám napsal 15. května 2023 a my jsme se jeho příběh rozhodli zveřejnit v plném rozsahu. „Vracel jsem se po náročném pracovním dni na parkoviště,“ vypráví čtenář Josef, „byl jsem unavený a těšil jsem se domů.“ Když Josef dorazil ke svému vozidlu, všiml si s hrůzou, že mu někdo ukradl všechna čtyři kola. Jeho auto bylo postaveno na cihly. Pan Josef byl v šoku z toho, že se stal obětí krádeže. Byl zoufalý a nevěděl, jak s touto situací naložit. Vzal telefon a rozhodl se nahlásit vše na policii.

iZdroj fotografie: Depositphotos

„Policisté přijeli na místo,“ doplňuje čtenář Josef, „a provedli potřebné šetření. Samozřejmě nic nezjistili.“ Nikde v okolí nebyly žádné kamery, které by něco mohly zachytit. Svědkové také nic. Podezření na nikoho pan Josef samozřejmě neměl. Tedy na nikoho jmenovitě. Nedaleko situovaná vyloučená lokalita skýtala prostor pro podezření, ale na nikoho konkrétního. Pan Josef se s hrůzou, že má pouze povinné ručení, smiřoval s tím, že toto pokrývá pouze škody, které by mohl způsobit jinému vozidlu, nikoli krádež nebo vandalismus.

Bez pojistky jde krádež auta nebo jeho dílů na vrub vlastníka

„Pak jsem si vzpomněl, že jsem si před časem sjednal havarijní pojistku,“ radoval se pan Josef, „de facto mi ji vnutil známý, když mi pojišťoval dům.“ Pan Josef se spojil se svou pojišťovnou a nahlásil krádež kol a poškození vozidla. Byl informován o postupu, jejž musí dodržet, a o dokumentech, které je třeba předložit. Následně musel pan Josef zajistit odtah svého vozidla do autorizovaného servisu, kde byly provedeny potřebné opravy a objednána nová kola. Kromě nákladů na nové disky se musela provést oprava poškození podvozku způsobeného postavením auta na cihly. Respektive nejvíce to odnesly brzdové kotouče.

Šestičlenný tým profesionálních zlodějů vykostil přes noc luxusní Mercedes. Odnesli vše, co se dalo

Čtenář musel doložit protokol od policie, fotografie poškození vozu a další dokumenty, vše nahrál online. Přesto se nevyhnul spolupráci s likvidátorem, který dorazil do servisu, kde auto opravovali. Nicméně nakonec čtenář nemusel platit jak odtah, tak nová kola ani opravu spodku auta a nové brzdové kotouče. „Vše nakonec dopadlo relativně dobře, měl jsem ale velké zdržení, když jsem k zdevastovanému autu přišel a čekal na policajty,“ dodává čtenář. 

iZdroj fotografie: Depositphotos

„Největší šok pro mne nastal, když jsem šel po pár dnech kolem místní zastavárny a kola jsem zahlédl v prodejně.“ Na sto procent Josef prokázat, že jde o jeho kola, nemohl, ale podle některých povědomých šrámů si myslel, že jsou to ta jeho„Policii jsem nevolal, jen by to byly další starosti,“ vysvětluje pan Josef, „ale kola jsem koupil. Ten zoufalec za ně chtěl pár tisíc.“ Kola se tak vrátila znovu ke svému majiteli, který je prý využije na to, že si je obuje zimními pneumatikami a nebude muset pravidelně přezouvat, pouze vymění sady.

Co si o kradení kol myslíte?

Diskuze Vstoupit do diskuze
68 lidí právě čte
Autor článku

Martin Sedláček

Vyučil se automechanikem a tuto práci také dlouhé roky provozoval. Pak se na čas přesunul do oblasti profesionální dopravy, řidičák má v podstatě na vše, co se dá u nás legálně řídit. Po několika letech za volantem nákladního auta se vrátil zpět k původní profesi, kterou už dělá spíše z pozice vedoucího dílny. Má tak čas na redakční a publikační činnost i osvětu v oblasti automobilové techniky.

Zobrazit další články