Některé automobily mají styl a charisma pevně zabudované ve své „DNA“, což se nezřídka odráží v pořizovací ceně. Existují však nečekaně dostupné výjimky – a tohle je jedna z nich.
Že je léto takřka „za rohem“, musí být po právě skončeném víkendu jasné už všem. Teploty poprvé v tomto roce směle překročily hranici 25 stupňů a jak se již poslední roky stalo zvykem, „ze zimy je náhle léto“. Ano, tak trochu se vytrácí ona dvě mezidobí, kdy jsme se pomalu aklimatizovali, ať již postupným uvykáním na stále větší chlad, nebo naopak vzrůstající teploty. Dnes je všechno ráz na ráz, v pátek ještě zimní bunda, v neděli téměř plavky. Ani extrémy počasí však nebrání zpříjemnit si chvíle za volantem. Pojďme se na jeden mimořádně příjemný způsob podívat společně.
Nečekaná porce stylu vedle koncernové „masovky“
Přiznám se, že jsem kolem toho „způsobu“ projel a jeho nepřehlédnutelná aura, kterou kolem sebe vyzařoval, mne donutila vrátit se zpět. A podívat se na něj podrobně. Zachovalý, avšak nijak přehnaně restaurovaný stav tohoto Mercedesu SL rozhodně nebránil kolemjdoucím, aby se na chvíli zastavili a podívali se, jak vypadá mimořádně povedený kousek německé techniky vedle soudobé Octavie. Tedy v podstatě také německé techniky. Popravdě řečeno, pro novější vůz to nedopadalo nijak slavně.
Chápu, design Josepha Gallitzendörfera se těžko překonává, ještě víc šokující pro mne byl ale údaj, jak dlouho se modelová řada R107 od Mercedesu vyráběla: od roku 1971 do roku 1989! Déle Mercedes vyráběl (a vyrábí) už jen třídu G. Impozantní. Jak jsem tak chodil kolem zaparkovaného exempláře s ledabyle pohozenou lahví Fanty mezi sedačkami, došlo mi, že málokterý roadster dnes umí nabídnout tak neskutečný feeling, přitom nijak arogantní nebo vulgární – auto vyzařuje nepopsatelný klid a pohodu, někdy už tak chybějící moderním výtvorům.
Cena za německý vrchol sportu a luxusu je nečekaně nízká
A pochopitelně: první, co jsem doma udělal, bylo, že jsem se vrhnul k počítači, abych zjistil, za kolik je tahle „legrace“ dnes k mání. A zjištění mne poslalo do kolen. Auto, které od pohledu vypadá jako dopravní prostředek švýcarského rentiéra s pěti hotely v Curychu a dvěma na úpatí švýcarských Alp, jsem našel vcelku v zachovalé kondici za 9 000 euro. Neboli zhruba za 200 000 korun. A k mání jich jsou desítky, dražší, některé i levnější. Přijde mi to jako velmi odpovídající cena za roadster s třícípou hvězdou, jenž ve své době tvořil jeden z vrcholů sportovní nabídky Mercedesu.
Sportovní proto, že i úplně nejslabší šestiválec v modelu SL 280 disponoval 185 koňskými silami a jeho maximální rychlost o 7 kilometrů překročila 200 km/h, na druhé straně pětilitrový osmiválec nabídnul 240 koní a maximálku 225 km/h. SL však nebyla nikdy lehká váha, pohotovostní hmotnost dosahovala k dvěma tunám podle modelu, také proto jsou výše uvedené hodnoty spíše dostačující než vyloženě supersportovní. To však ani nebylo cílem, supersport SL řady R107 nikdy nebyl.
Stylovější způsob cestování těžko najdete
Byl a stále zůstává především extra stylovým způsobem, jak si užít léto a obecně teplé dny bez střechy nad hlavou. Mohu vás ubezpečit, že kamkoli v tomto autě přijedete, budete považováni za ty, jimž nechybí vpravdě vytříbený styl při volbě dopravního prostředku. A současně za ty, jichž se momentální úsporné balíčky naší vlády dotýkají opravdu velmi zpovzdálí. Za zhruba 200 tisíc korun mi to přijde jako jackpot a nehorázné klamání tělem současně. To nezní úplně špatně. Nechali byste se zlákat na klasiku? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!