Zelená je tráva, na ní parkuje vepř: Hlavně že má Mercedes G63 4×4² za 6 milionů Kč. Jaký je váš názor na tuto fotku?

Parkování na chodníku a v trávě je pro určité lidi normou. Čím dražší auto, tím horší vychování.

i Zdroj fotografie: Se souhlasem Mgr. Karla Šrámka
                   

Upozorňujeme čtenáře, že následující text a komentář je publicistickým článkem, který obsahuje názor autora.

Špatné parkování ze strany pražských řidičů je tématem, které mnohdy ani není třeba rozebírat. V metropoli je velké množství aut a omezený počat parkovacích míst. Zejména v centru je situace tristní, zaparkovat tam je někdy nemožné. A řidiči parkují, kde se dá. Bez ohledu na zákazy stání či zastavení. Smutné je, když motorista má kde zaparkovat, ale postaví automobil tak, že zaparkuje jako – jak to jen správně pojmenovat?

Parkování v hlavním městě je obtížné, ovšem ne pro hulváty

Čtenář Mgr. Karel Šrámek nám 8. 6. 2023 poslal e-mail s dotazem ohledně parkování na zeleni a k tomu přidal pár fotografií. Rozhodli jsme se zveřejnit jeho e-mail v plném rozsahu včetně fotografií. „Šel jsem z kanceláře, které máme v Praze na Budějovické ulici, do nedalekého kebabu na oběd,“ vypráví pan Šrámek, „a všiml jsem si nezvykle zaparkovaného Mercedesu.“ Popis situace pokračuje: „Přestože všude kolem byl dostatek parkovacích míst, řidič terénního vozu zaparkoval tak, že vjel do trávy vedle silnice.“ 

iZdroj fotografie: Se souhlasem Mgr. Karla Šrámka

Z přiložených fotek je přesně vidět popisovaná situace. „Je možné, aby člověk parkoval takto jako vepř, na zeleni, jen proto, že má offroad za milion?“ ptá se čtenář Šrámek. Jakkoli bychom se neradi dostali do pozice chytráků, kteří za každou cenu musí dokázat, že toho ví víc než ostatní, je třeba pana Karla opravit. Auto, které je na fotce, nestojí milion. Mercedes G 500 4×4² stál jako nový 6 milionů Kč. Veřejnosti je však tento model známý spíše pod označením „G63 4×4²“, který jsme uvedli v titulku. Specifikace vycházela z provedení G 500, dostala však řadu nových dílů i designových prvků, které jsou právě s vrcholovou řadou G63 podobné.

Chytrák našel způsob, jak zabrat místo na přeplněném parkovišti u sídliště. Sousedi ho začali nenávidět a úřady neměly pochopení

Markantní je přední nárazník AMG, rozšířené blatníky, zakrytování podvozku. Nepřehlédnutelná je světlá výška, pod auto by proběhlo vzrostlé sele o výšce 450 milimetrů. Pardon, ale to vepřové sem stále z nějakého důvodu do textu proniká. Adaptivní tlumiče lze najít za obřími koly s průměrem 22 palců, stejně tak masivní brzdové kotouče 380 mm vpředu a 370 mm vzadu. Pod kapotou pracuje dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec. Výkon má agregát 422 koní a točivý moment je 610 Nm.

Proč parkovat na parkovišti, když je tady trávník u chodníku

Auto sice váží tři a půl tuny, ale umí pelášit jako špatně trefený čuník. Ehm, zase prase? Nicméně stovku stroj, který nemůže za to, kdo sedí za volantem, dosprintuje za 7,4 sekundy, maximálka je 210 km/h. Jak už bylo zmíněno, jako nové auto stálo v roce 2016 cca 6 milionů Kč. Druhá část čtenářova dotazu se týkala toho, zda je možné parkovat takto na zeleni. Samozřejmě že ne, na trávníku může stát člověk u sebe doma, ne na ulici.

iZdroj fotografie: Se souhlasem Mgr. Karla Šrámka

Mimochodem stát na trávníku je horší (co do pokuty) než stát třeba v zákazu stání. Pokud totiž řidič zaparkuje auto na trávníku, neřeší se to jako pokuta za parkování. Jde o zábor a za ten hrozí pokuta ve výši 50 000 Kč. Ale také 75 000 Kč, jedná-li se o opakovaný prohřešek. Zarážející nejvíce ze všeho je asi arogance, se kterou řidič zaparkoval tam, kde zaparkoval, když kolem byla podle čtenáře Karla spousta volných míst na zaparkování. 

Co si o takovém parkování myslíte?

Diskuze Vstoupit do diskuze
57 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články