Poloha rukou na volantu prozrazuje, jaký je kdo řidič: Zjistěte svůj typ v našem testu osobnosti

Ruce na volantu ukazují, jakou má kdo povahu. Řidiči na sebe nevědomky prozrazují, jak řídí a jací jsou lidé.

i Zdroj fotografie: Ondřej Komárek pro AutoŽivě
                   

Řeč těla je mnohdy velice výmluvná. Člověk nemusí říct ani slovo. Prozradí o sobě, o své povaze, velmi mnoho už jenom tím, jak stojí nebo sedí. V případě řízení automobilu pak stačí pár vteřin sledovat, jak motorista drží volant. Z polohy rukou na volantu se dá snadno usoudit, o jakou jde povahu a typ řidiče. Jde samozřejmě o obecné charakteristiky, které nemusí platit ve všech případech.

iZdroj fotografie: S vědomím Ambrosi Auto

Tři čtvrtě na tři

Držení volantu tímto způsobem, tedy s rukama umístěnými na trojce a devítce pomyslných hodin je to považováno za správnou polohu. Tento způsob držení volantu naznačuje, že je řidič slušný, vychovaný a ohleduplný k ostatním řidičům. Často je tichý a nerad mluví za jízdy. Rádi vozí cestující na delší cesty, přičemž preferujete klidnou atmosféru bez přílišného rozhovoru. Nerad se nechá vyrušovat, neznamená to ale, že je nespolečenský. Jen se chce soustředit na jízdu a bezpečnost

Tři čtvrtě na dvě

Pokud drží řidič volant s rukama umístěnými ve „tři čtvrtě na dvě“, jde se o malé odchýlení od ideální polohy. Tento způsob držení volantu může naznačovat nedostatek sebevědomí a sklony k riskantnímu řízení s větším rizikem dopravních nehod. Během jízdy je na řidiče neradno hovořit. Nebo nedej bože mu radit, jak řídit. To může skončit velice rychle hádkou.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Jedna ruka nahoře na věnci, druhá uprostřed

Řidič, který drží volant jednou rukou na věnci, je často cílevědomý, přátelský a povahově snadno přístupný. Má radost z jízdy a rád komunikujete s cestujícími. Přitom však vždy pozorně sleduje dění na silnici. Jakmile se třeba, dá druhou ruku na věnec volantu a plně se soustředí na provoz. Jízda s ním je příjemná, bezpečná a rychle ubíhá.

Na veverku

Tento způsob držení volantu je na první pohled možná komický, ale ne právě bezpečný. Je typický pro dvě skupiny řidičů. První skupinu obvykle tvoří ženy menšího vzrůstu, které se přidržují volantu a vytahují se nahoru, aby lépe viděly. Druhou skupinou jsou pak tvrdohlaví řidiči s bezmyšlenkovitou povahou. Často kritizují ostatní a upozorňují na jejich chyby, zatímco své vlastní prohřešky přehlížejí.

Češi jsou mistři v gestech za volantem. Co ale znamenají zkřížené ruce? Lepší než vztyčený prostředníček?

Obě ruce uvnitř

Kdo drží volant tako, není jako řidič oblíbený. Jdou to typicky řidiči, kteří často projevují pesimistický přístup jak k jízdě, tak k životu. Mají potřebu mít vedle sebe někoho, kdo je poslouchá při stížnostech a neustálých nářcích. Nedokáží projevit zájem nebo snahu o vlastní zlepšení.

Pravá ruka mimo volant

Řidiči, kteří mají pravou ruku mimo volant, jsou často sebevědomí a zkušení. Ve skutečnosti neriskují a řídí opatrně a bez křeče. Můžete s nimi během jízdy hovořit, ale jakmile se na silnici děje něco neočekávaného, plně se soustředí pouze na řízení a nemusí vnímat své spolujezdce.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Dole a nahoře

Řidiči, kteří drží volant střídavě nahoře a dole, jsou obvykle snílci, kteří často zapomínají na to, že řídí auto. Obvykle při jízdě hodně mluví a vykládají. Dělají divoká gesta a někdy řídí bez soustředění. S takovým řidičem je jízda trochu nebezpečné, ale někoho může bavit jejich zábavný přístup.

Obě ruce dole na věnci

Řidiči, kteří drží volant s oběma rukama dole, jsou často nervózní a snadno se rozruší při nejmenším problému. Jsou noční můrou pro všechny cestující. Cítí se neustále nadřazení a často na ostatní řidiče křičí. Nadávky jsou na pořadu dne téměř neustále, ostatní řidiči jsou špatní, jen oni samotní jsou skvělí.

Jak držíte volant vy?

Diskuze Vstoupit do diskuze
77 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články