Proč řidiči v autě nechávají dámský lak na nehty? Automechanik nečekaně prozradil tajemství levného servisu

Dámský lak na nehty může být pomocníkem řidiče. Je ale třeba vědět, co s ním přesně dělat, rozhodně nejde o krášlení těla.

i Zdroj fotografie: Ondřej Komárek pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Ondřej Komárek pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Ondřej Komárek pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Ondřej Komárek pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Ondřej Komárek pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Ondřej Komárek pro AutoŽivě
Další 2 fotografie
Další 2 fotografie
                   

Údržba motorového vozidla a jeho používání s sebou nese nemalé náklady. Začíná to samozřejmě pořízením samotného automobilu a pokračuje s povinným ručením, pojištěním, cenami za pohonné hmoty. Své stojí i servisní úkony, které jsou nedílnou součástí života motoristy. Ty pravidelné, bez těch se nelze obejít, má-li automobil sloužit co nejdéle bezporuchově. Ty nečekané pak jsou vždy nepříjemným překvapením.

Náklady na provoz auta jsou vysoké, koumáci ví, jak ušetřit

Aby řidiči ušetřili náklady a zvládli některé drobné problémy s autem sami, uchylují se občas k netradičním, ale účinným fíglům. „Jedním z nich je,“ říká expert na servis evropských a japonských aut pan Pavlíček, „jak vím od zákazníka, využití dámského laku na nehty.“ Ten má fungovat jako praktický pomocník při domácích opravách automobilu. Zdánlivě neobvyklé použití dámského laku na nehty v autě má své překvapivě užitečné využití.

iZdroj fotografie: Ondřej Komárek pro AutoŽivě

Existuje několik způsobů, jak lze tento kosmetický produkt využít pro řešení běžných problémů, se kterými se můžete setkat při provozu auta. Jedním z nich je oprava odštěpků a prasklin na čelním skle. Pokud čelní sklo utrpělo drobné odštěpky nebo praskliny, může být lak na nehty užitečným pomocníkem. „Stačí prý nanést bezbarvý lak na praskliny a odštěpky na vnější stranu čelního skla,“ komentuje věc expert.

Lak dokáže vyplnit malé mezery mezi sklem. Pokud je použit správně, nepřekáží ve výhledu z řidičského místa. Nicméně je třeba poznamenat, že tento trik by měl být použit pouze na drobné poškození a nenahrazuje profesionální opravy skla. Další možností, jak využít lak na nehty, je ochrana laku před odřeninami. Řidiči často čelí riziku odřenin a škrábanců na laku svého vozu, zejména při parkování nebo v hustém provozu.

Jak zaparkovat kdekoli bez rizika pokuty? To je sen většiny řidičů, používají k tomu různé cedulky

Pro prevenci těchto nepříjemností může být použit bezbarvý lak na nehty jako ochranná vrstva. Nanese se na ohrožená místa, která jsou náchylná k odřeninám, a lak tak může poskytnout dočasnou ochranu laku automobilu. Zakrytí malých škrábanců je další alternativou, jak lak na nehty použít. Drobné škrábance nebo oděrky lze pomocí laku na nehty retušovat. Vždy je dobré zvolit bezbarvý lak, aby nezanechal viditelné barevné stopy na laku vozu.

Používá se transparentní i barevný lak, záleží na opravě

Tento trik je však pouze dočasným řešením a nemůže nahradit profesionální opravy laku. Popřípadě je možné použít lak barevný, je ale bezpodmínečně nutné strefit se správně do odstínu. V opačném případě sice lak dočasně ochrání odhalený kov, ovšem šrám je viditelnější ještě víc než bez ošetření. Obě varianty jsou nicméně dočasné, po určité době se nanesený zaschlý lak na nehty pravděpodobně odloupne.

iZdroj fotografie: Ondřej Komárek pro AutoŽivě

Používání dámského laku na nehty jako pomocníka při údržbě auta může být užitečným způsobem, jak řidiči mohou zvládat drobné problémy bez nutnosti okamžité návštěvy autoservisu. To nelze doporučit, ale lze to asi v případě napjatého rodinného rozpočtu tolerovat. Každopádně je třeba zdůraznit, že tento trik má své limity a nemůže nahradit profesionální opravy a údržbu vozidla. Vážnější poškození je zapotřebí vždy řešit ve spolupráci s odborníkem.

Galerie

Další 2 fotografie
Další 2 fotografie

Používáte lak na nehty?

Diskuze Vstoupit do diskuze
116 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články