To nelze tolerovat. Řidič Opelu se v tunelu Blanka s dítětem na sedadle spolujezdce pokusil vybrzdit náklaďák

Vybrzďovat v tunelu je absolutní risk se zdravím a životem. Při nehodě není úniku, v případě požáru nastane peklo.

i Zdroj fotografie: Se souhlasem Jiřího K.
                   

Pokud by něco mělo být mezi řidiči na silnicích samozřejmostí, je to slušnost a ohleduplnost. Dá se tak předejít řadě nebezpečných situací. V tunelu, odkud „není úniku“ v případě nehody, je pak slušnost a ohleduplnost doslova povinností. Do redakce nám 18. srpna 2023 přišel na toto téma e-mail od pana Jiřího, my jsme se ho rozhodli po přečtení zveřejnit v plném rozsahu.

V tunelu je opatrnost na místě, při požáru je z tunelu komín

Pan Jiří jel svým Seatem tunelovým komplexem Blanka a všiml si situace, která byla extrémně nebezpečná. Do tunelu vjel osobní automobil, jehož řidič udělal něco, co nešlo přehlédnout. A hlavně to čtenáře doslova šokovalo„Řidič MPV značky Opel vjel do tunelu a chtěl se zařadit,“ popisuje šokující zážitek pan Jiří. „Namísto toho, aby v zařazovacím pruhu upravil rychlost tak, aby se bezpečně zařadil, měl zjevně jiný pocit.“

iZdroj fotografie: Se souhlasem Jiřího K.

A čtenář Jiří pokračuje s výkladem: „A to že nákladní auto, které bylo zhruba na jeho úrovni v pravém pruhu, má povinnost ho pustit.“ To se nestalo, řidič nákladního auta jel plynule dál. Řidič osobního Opelu se prý nacpal za náklaďák. Pak udělal takzvanou myšku do levého pruhu, nákladní auto předjel. Když byl před ním, začal brzdit. Nákladní auto za sebou podle vyprávění čtenáře Jiřího zpomalilo tak moc, že všechna auta vpředu, i když jela maximálně 50 km/h dle aktuální úpravy rychlosti v tunely, s „náskokem“ odjela.

„Všem bych jim sebral papíry,“ říká policista nad záběry z kolony na D8. Řidiči se otáčí do protisměru a vrací se na sjezd

To, že před manévrem řidič Opelu na náklaďák troubil, je „samozřejmostí“. Je to všechno? Bohužel ne. „Ještě horší věc je asi ta, že řidič Opelu nebyl v autě sám. Na předním sedadle spolujezdce měl dítě v dětské sedačce.“ Celý tento manévr byl podle čtenáře Jiřího extrémně nebezpečný. Samozřejmě že byl. „Já jsem fotil mobilem v držáku a přes hlasové povely, aby bylo jasno,“ dodává čtenář.

Otázkou pana Jiřího je, zda něco takovému řidiči hrozí. Pokud bychom řešili takzvané vybržďování, jde o vysoce nebezpečné jednání. Tak nebezpečné, že na ně náš právní systém hledí jako na pokus o ublížení na zdraví ve vývojovém stádiu pokusu. Znamená to, že i když se nic nestane, řidič a pachatel nevyvázne jen tak bez trestu.

Vybržďovat v tunelu je absolutní hloupost, risk a bezohlednost

Navíc dělat něco takového v tunelu, před velkým nákladním autem, s dítětem na sedačce spolujezdce, k tomu už snad nelze nic dodat. Problémem však je samotný začátek celé akce. A to chybná myšlenka řidiče Opelu, že pokud chce najet na komunikaci, mají ostatní řidiči povinnost ho pustit. Nemají, a to platí pro všechny hulváty, kteří se takto chovají. Kteří očekávají, že kvůli nim budou řidiči zpomalovat a pouštět je. Zákon mluví jasně a zřetelně.

iZdroj fotografie: Se souhlasem Jiřího K.

Je-li pro zařazování do průběžného jízdního pruhu zřízen připojovací pruh, je řidič povinen před zařazením do průběžného pruhu užít připojovacího pruhu. Při zařazování z připojovacího pruhu do průběžného pruhu řidič nesmí ohrozit řidiče jedoucí v průběžném pruhu. Není-li připojovací pruh zřízen, je řidič povinen dát přednost v jízdě vozidlům jedoucím v průběžném pruhu. Jinak řečeno, myslet si, že pouhým použitím blinkru a potřebou zařadit se budou řidiči panikařit a pouštět auta z připojovacího pruhu, je špatné.

Co si o riskování v tunelu myslíte?

Diskuze Vstoupit do diskuze
122 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články