Jak rychle vydělat majlant na ojetině? Koupit tento Opel a hned ho prodat. Uvnitř dřímá zlatý poklad. Uhádnete, o co jde?

Vydělat na třicet let starém autě se dá, kdo koupí zajímavý kus, vydělá majlant. Musí ale jednat rychle a neváhat.

i Zdroj fotografie: S vědomím Hauck Automobile
i Zdroj fotografie: S vědomím Hauck Automobile
i Zdroj fotografie: S vědomím Hauck Automobile
i Zdroj fotografie: S vědomím Hauck Automobile
i Zdroj fotografie: S vědomím Hauck Automobile
i Zdroj fotografie: S vědomím Hauck Automobile
i Zdroj fotografie: S vědomím Hauck Automobile
i Zdroj fotografie: S vědomím Hauck Automobile
i Zdroj fotografie: S vědomím Hauck Automobile
i Zdroj fotografie: S vědomím Hauck Automobile
i Zdroj fotografie: S vědomím Hauck Automobile
i Zdroj fotografie: S vědomím Hauck Automobile
i Zdroj fotografie: S vědomím Hauck Automobile
i Zdroj fotografie: S vědomím Hauck Automobile
i Zdroj fotografie: S vědomím Hauck Automobile
i Zdroj fotografie: S vědomím Hauck Automobile
i Zdroj fotografie: S vědomím Hauck Automobile
Dalších 13 fotografií
Dalších 13 fotografií
                   

Youngtimer, který na sebe láká pozornost nadšenců i sběratelů. Ten, kdo začal řídit v devadesátých letech 20. století, chtěl mít Calibru. Bohužel první díl Rychle a zběsile zapříčinil zájem o tuning i v tom negativním směru. A Většina Caliber padla do rukou domácích úpravců. „Kliky à la Milotec byly tím nejmenším zlem,“ říká odborník na servis evropských a japonských aut pan Pavlíček. Zmiňovaný vůz představuje vzácný exemplář z 90. let, který si uchoval téměř původní stav, a je k dispozici za relativně rozumnou cenu.

Opel Calibra si zamilovali tuneři, bohužel. Hledejte originál!

Opel Calibra byl vždy jedním z těch vozů, které slibovaly ikonickou budoucnost. Dnes je zřejmé, že tento slib byl naplněn. Zde máme před sebou exemplář Calibry, který zůstal v prakticky bezvadném stavu. A co víc, je dostupný za cenu, která odpovídá jeho hodnotě. Pokud patří Opel Calibra mezi vaše oblíbené vozy z devadesátých let, jistě vám není neznámé, že tato vzácná klasika je na současných silnicích spíše vzácným jevem.

iZdroj fotografie: S vědomím Hauck Automobile

Najít Calibru ve stavu, který odpovídá původnímu provedení, s nepoškozenými koly a bez známek koroze, je jako hledat jehlu v kupce sena. Na trhu s ojetinami se dá sice po Evropě najít asi sto kusů, ale jejich stav je diskutabilní. Anebo jsou zase za přemrštěnou cenu. I když se občas objeví na prodej vozidlo, které by mohlo klidně zapůsobit jako exponát muzea, jeho cena bývá často astronomická.

Auto jako pomsta. Odborníci na bazarový trh označili ojetiny, kterým je lepší se vyhnout

Nikdo by si netroufnul tvrdit, že by za Opel Calibru byl ochoten zaplatit téměř milion korun, že ano? Tento specifický exemplář však nabízí téměř neuvěřitelně nízký nájezd kilometrů a je ve skvělém stavu. Pod jeho kapotou se nachází základní dvoulitrový motor s výkonem 115 koní. Ačkoliv jízda tímto autem nemusí být tak adrenalinová, jak bychom si přáli, je to stále nádherný mladý klasik v krásné červené barvě.

Na prodej je asi sto aut, za to jich stojí jen pár, a to doslova

Tento konkrétní exemplář je nyní nabízen k prodeji v Německu a měl pouze dva majitele. První majitel s autem ujel pouze 20 000 kilometrů, poté přešlo do rukou současného majitele, který je vášnivým sběratelem. Ten dalších 5 446 kilometrů jezdil opravdu opatrně, což je pro 32 let historie auta velmi málo. Prodejce tvrdí, že auto nese jen minimální známky používání, což je patrné i z fotografií.

iZdroj fotografie: S vědomím Hauck Automobile

Jedná se o exemplář, který zjevně zůstal uchován v mimořádném stavu. Vzhledem k jeho stavu je také velmi zajímavá cena, za kterou je nabízen. Majitel požaduje v přepočtu 370 000 Kč. „Za takto krásný a zachovalý Opel Calibra je tato cena více než rozumná,“ říká odborník Pavlíček. Pro případného kupce by však bylo vhodné provést důkladnou ochranu podvozku proti korozi a zvážit, zda ho používat spíše v letních měsících a zimu trávit v suché garáži.

Galerie

Dalších 13 fotografií
Dalších 13 fotografií

Jaké bylo vaše auto snů, byl to Opel?

Diskuze Vstoupit do diskuze
124 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články