Výjezdy z parkovišť blokují nejvíce arogantní ženy v drahých SUV, které svá auta od někoho dostaly. Z jednoho jediného důvodu

Ucpaná parkoviště a hulváti na výjezdech z nich jsou každodenním koloritem obchodních center. Proč to ti lidi dělají?

i Zdroj fotografie: Se souhlasem Jiřího K.
                   

Parkování na placených parkovištích s sebou nese určité neodmyslitelné souvislosti. Tou nejzásadnější je to, že za parkování musí řidič zaplatit, ať chce, nebo ne. Tady většinou řidiči nechybují, i když také je možné narazit na případy, které na výjezdu nechápou. Tápou a zdržují. Tam, kde je určitá doba zadarmo, typicky v obchodních centrech, pak nastává poměrně často a opakovaně zajímavý úkaz.

Na uzavřených parkovištích je třeba chovat se ohleduplně

Auto stojící před výjezdovou závorou na blikačkách, s otevřenými dveřmi, bez řidiče. Auto zdržuje všechny ostatní za sebou, řidiči troubí, napětí roste, vše zbytečně. Kdo tohle nezažil?! Do redakce nám 5. 9. 2023 dorazil e-mail od pana Jiřího K. z Prahy a my jsme se jej rozhodli po přečtení zveřejnit v plném rozsahu. „Byl jsem v pražském obchodním centru Arkády a chystal jsem se odjet,“ píše pan Jiří.

iZdroj fotografie: ŠJů / Creative Commons / CC-BY-SA

„Všiml jsem si ženy v luxusním sedanu od Mercedesu, jak přijela k závoře u výjezdu.“ A čtenář pokračuje s tím, co už asi každý tuší. „Závora se nezvedla, a tak řidička odešla z auta, které nechala na blikačkách, dveře otevřené,“ pokračuje pan Jiří. „Šla zaplatit za parkování. Vědět, co bude následovat, vyfotil jsem ji.“ Co následovalo? „Sotva žena zaplatila a odjela, přijelo SUV, tentokrát od BMW,“ pokračuje pan Jiří. „A scénář se opakoval, další žena, další nezaplacené parkování, další blokování výjezdu.“ 

Důvod chování? Lhostejnost, arogance a bezohlednost

Poznámka pana Jiřího, se kterou se asi neumíme ztotožnit, nemáme k ní žádné podklady. Každopádně v jeho mejlu zazněla: „Řekl bych, že tohle dělají jen ženy v drahých autech, které jsou namyšlené a arogantní.“ A důvod? „Jejich hloupost a lhostejnost, stejně jim ta auta určitě někdo koupil a ony si neváží ničeho.“ Pan Jiří pak uzavírá svůj zážitek „filosofickou“ otázkou, zda se s tím dá něco dělat. Lakonicky řečeno, nedá.

Chytrák našel způsob, jak zabrat místo na přeplněném parkovišti u sídliště. Sousedi ho začali nenávidět a úřady neměly pochopení

Má smysl se nad věcí zamýšlet a ptát se, proč někteří řidiči blokují výjezd z parkoviště? Důvody, proč někteří řidiči blokují výjezd, mohou být různé. Jedním z těch hlavních je jednoduše lhostejnost. Někteří řidiči nemyslí na to, že by mohli zpomalit provoz na parkovišti, když jdou zaplatit za parkování a zanechávají své vozidlo na výjezdu. Je to spíše bezohlednost. Dalším důležitým faktorem může být nevnímání časového limitu zdarma za parkování.

Ve výjimečných případech řidička za nic nemůže. Závada?

Někteří řidiči si možná neuvědomí, že už překročili časový limit, který jim umožňuje parkovat zdarma, a snaží se odjet. Nicméně už musí zaplatit, ve chvíli, kdy jsou připraveni opustit parkoviště. Jak to řešit z pohledu člověka, který čeká ve frontě za platícím řidičem? Zásadní je asi klid a trpělivost. Zkusit si uvědomit, že situace není vždy záměrná a řidiči se mohou jednoduše dostat do nepříjemné situace. Vztekat se tak jako tak nemá cenu. Může jít o technickou chybu a člověk u závory neudělal nic špatně.

iZdroj fotografie: Ondřej Komárek pro AutoŽivě.cz

Možná je pak na místě oslovit personál parkoviště, který může pomoci v případě potřeby. Pokud se rozhodne člověk oslovit řidiče, který blokuje výjezd, je dobré být zdvořilý a vyhnout se konfliktu. Nikdy nikdo neví, co vedlo k této situaci, konstruktivní přístup může pomoci vyřešit problém bez zbytečných střetů. Obzvláště v případě vyšší moci nebo nezaviněné chyby či technického problému. Je to pár vteřin nebo minut a vyplatí se nad tím mávnout rukou.

Co si o takových řidičkách myslíte?

Diskuze Vstoupit do diskuze
110 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články