Čtyřválcové motory jsou mezi moderními agregáty montovanými do automobilů aktuálně nejoblíbenější. Které z nich jsou ovšem ty nejlepší a ve kterých modelech vozů je najdete?
Čtyřválce Jsou oceňované pro svůj výkon a kompaktnost a montují se i do malých sportovních sedanů a hatchbacků. Společnost HotCars sestavila žebříček 5ti nejlepších čtyřválců a my si je spolu nyní představíme. Absolutním lídrem mezi čtyřválci je dvoulitrový přeplňovaný motor Mercedes-AMG M139 s výkonem od 382 do 469 koní. Montuje se do vozů Mercedes-AMG A45S, Mercedes-AMG CLA45S a Mercedes-AMG SL43.
Mercedes a Volvo jsou mezi čtyřválci na špici
Modifikace dvoulitrového turbomotoru s výkonem 469 koní je nejvýkonnějším motorem, který kdy automobilky přinesly na trh. Na druhém místě je čtyřválcový motor Volvo 2,0 l VEP4. Motory této řady jsou montovány do modelů Volvo S60, V60, XC60 a Polestar 1. Motor Volvo 2,0 l VEP4 je přeplňovaný dvěma turbodmychadly a dosahuje výkonu 400 až 455 koní.
Na třetím místě je 2,3litrový přeplňovaný motor Ford EcoBoost, jehož výkon začíná na 270 koních a dosahuje výkonu 405 koní. Zároveň je kompatibilní nejen s manuální převodovkou, ale také s automatickou. Montuje se do vozů Ford Explorer, Bronco, Ranger a také do legendárních Mustangů. Další místo v první pětce zaujímá dvoulitrový přeplňovaný motor Honda K1C2 s výkonem od 306 do 320 koní. Montuje se do modelů jako Honda Civic Type R FL20 a Acura Integra Type S DE5.
Výčet nejlepších čtyřválců uzavírá dvoulitrový motor Volkswagen EA888, který se vyrábí od roku 2008. S výkonem 197 až 320 koní se nachází pod kapotou mnoha vozů koncernu Volkswagen, včetně modelů Golf GTI a Golf R, stejně jako Audi TTS, Volkswagen Passat a Audi S3.
Koncern rovněž vynikající, Ford a Honda v těsném závěsu
Volba vozu s jedním ze čtyřválců z našeho výčtu je rozhodně správná. Tyto motory jsou jednak efektivní a současně spolehlivé. Pokud byste však hledaly na automobilovém trhu ty vůbec nejspolehlivější motory, vězte, že se vůbec nejedná o čtyřválce, ale o agregáty s podstatně větším objemem.