Jaká auta jsou opravdu špatná a je třeba dát od nich ruce pryč? Máme seznam, ve kterém každý řidič hledá s obavou právě ten svůj automobil
Která auta jsou dobrá a která nejsou? Otázka, jež trápí zákazníky vždy, když mají sáhnout hluboko do svých kapes a investovat na dlouhé roky do svého osobního automobilu. Trh nabízí mnoho skvělých vozidel, ale bohužel existují i taková auta, která se vyznačují řadou problémů a poruch. Od těch se vyplatí dát ruce pryč. Polští kolegové sestavili žebříček stovky nejhorších automobilů.
Nejde o celou modelovou řadu, ale vždy o danou motorizaci
Je důležité vědět, že se jedná vždy o dané motorizace, neznamená to, že je špatná celá modelová řada. Poruchové specifikace bohužel kazí jméno jinak dobrých modelů. Paradoxní je, jak moc se v tabulce objevují prémiové německé automobilky. A že je na vrcholu doslova král všech králů, je na pováženou. Zde je seznam 20 nejhorších aut za posledních dvacet let, s důrazem na jejich specifické problémy, plus dalších 80 aut, která v žebříčku následují.
20. Audi A4 1,8 TFSI/2,0 TFSI (B8)
Proč je tady právě toto auto? Důvodem je série problémů s benzinovými motory 1,8 a 2,0 TFSI, včetně natahování rozvodového řetězu a nadměrné spotřeby oleje. Dalším rozšířeným problémem je karbonizace ventilů. Problém, který vyžaduje náročnou a nákladnou demontáž a opravu.
19. Nissan Navara 2,5 TD (D40)
Dieselový motor této Navary může trpět přehříváním, což může vést k vážným problémům včetně prasknutí hlavy válců a selhání turbodmychadla. Tato zkušenost se často spojuje s korozí, což činí tuto volbu problematickou.
18. VW Phaeton 5.0 TDI
Phaeton, i když byl luxusní limuzínou, se potýkal s mnoha problémy včetně selhávání elektroniky, vzduchového pérování a poruch motorů. Zejména desetiválcová naftová verze 5,0 V10 TDI byla označena za problematickou.
17. Alfa Romeo 147 2.0 Selespeed
Přestože tato Alfa Romeo přitahuje pozornost svým designem, má problémy s benzinovými motory, automatickou převodovkou, korozí, elektronikou a pružením.
16. VW Golf 2.0 TDI (V)
Zatímco některé verze Golfu nemají větší problémy, jiné, zejména verze 2.0 TDI, trápí vážné problémy, včetně korozních problémů u naftových verzí.
15. Volvo XC90 T8 (II)
Švédské SUV XC90 má potíže s elektronikou, zejména u naftových verzí s dvoulitrovými čtyřválci a hybridní verze T8.
14. VW Touareg 2,5/5,0 TDI (I)
Dieselové motory 2,5 R5 a 5,0 V10 trpí nestabilní vrstvou slitiny, což může být nákladný problém k vyřešení. Elektronické a pohonové problémy jsou také běžné.
Pětilitrový desetiválec byl dost raritní a dnes už jich moc není
13. Kia Carnival 2.9 CRDi (II)
Naftový motor 2.9 může mít problémy s olejovým čerpadlem, což může vést k vážnému poškození motoru. Carnival trpí také problémy s komfortní výbavou, pružením, elektronikou a korozí.
12. Mazda 6 2.0 CD (I)
Mazda 6 má problémy s korozí, zejména na blatnících, a naftový motor 2.0 trpí častými poruchami mazacího systému a úpravou výfukových plynů.
11. Peugeot 307 1.6
Toto auto je známé svou poruchovostí, zahrnující širokou škálu problémů od elektroniky až po samovznícení.
10. Porsche Cayenne 4.5 V8 (I)
I když je Cayenne obecně vnímán jako kvalitní vůz, verze 4.5 V8 byla označena za rizikovou. Problémy se objevovaly zejména s benzinovými osmiválci V8 a také s elektronikou, pohonem a odpružením.
9. Mercedes E 400 CDI (W211)
Toto vozidlo trpí rozsáhlou korozí, problémy s motory, brzdami a automatickými převodovkami. Benzinové verze jsou doporučeny jako méně problémové.
8. Audi A4 2.0 TDI/2,5 TDI (B7)
Audi A4 z tohoto období má problémy s motory, včetně vážných problémů s převodovkou Multitronic a poruchami hlav, vstřikovacích čerpadel a elektroniky.
7. Mercedes ML 400 CDI (W163)
Rozsáhlá koroze a problémy s osmiválcovým turbodieselem 4.0 CDI vedou k mnoha starostem s touto verzí Mercedesu ML. Elektronika a pružení jsou dalšími oblastmi problémů.
6. Renault Laguna 1.9 dCi (II)
Problémy s turbochargery u naftové verze 1.9 dCi jsou výrazným problémem, který může vést ke zničení motoru. Benzinová verze 2.0 s přímým vstřikováním a elektronickými problémy jsou také znepokojující.
5. VW Passat 2.0 TDI (B6)
Převodovka DGS v kombinaci s naftovým motorem 2.0 TDI má mnoho problémů, včetně poškození hlavy válců, poruchy turbodmychadla a selhání pohonu olejového čerpadla. Kromě toho jsou problémy s korozí, klimatizací a elektrickou parkovací brzdou.
4. BMW 520i (E60)
Novější benzinový motor N43 o objemu 2.0 litru má problémy s vstřikovači, čerpadly HPFP, poruchami rozvodů a usazeninami karbonu na ventilech a sacím systému.
3. VW Touran 2.0 TDI (I)
Touran se umístil na třetím místě kvůli problémům s verzí kombinující motor 2.0 TDI a převodovku DGS. Uživatelé hlásili poruchy motoru, převodovky a elektroniky.
Nejhorší dvě místa a na nich vlajkové lodě německých elit?
2. BMW 745i (E65)
Benzínový motor V8 (N62) trpí častými úniky oleje, problémy s napínáky a rozvodovými řetězy, těsněními ventilů a netěsnými potrubími v chladicím systému, což vede k přehřívání. Naftový motor 4.0 V8 není o nic lepší.
1. Mercedes S 400 CDI (W220)
První místo v našem žebříčku obsadil Mercedes S 400 CDI (W220), který trpí celou řadu poruch včetně koroze, problémů s elektronikou, pružením a převodovkami. Mnoho majitelů se setkalo s problémy u různých typů motorů a jedním z nejproblematičtějších je naftový 4.0 V8 CDI.
Dalších méně kritických, přesto ale také rizikových 80 aut:
100. Mazda 6 2.2 SKY-D (III)
99. Ford Mondeo 1.8 TDCi (III/MkIV)
98. Lexus IS 220d (II)
97. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T (II)
96. Mazda CX-5 2.2 SKY-D, 4WD (I)
95. Seat Ibiza 1.4 (IV)
94. Kia cee’d 2.0 CRDi (I)
93. Toyota Proace (II)
92. Citroën C2 Sensodrive
Motor HTP měl řadu slabin, jeho umístění zde nepřekvapí
91. Škoda Fabia 1.2 HTP/1.4 TDI (I)
90. Volkswagen Polo 1.2 HTP/1.4 TDI (IV)
89. Chrysler Town & Country 3.6
88. Hyundai i30 2.0 CRDi (I)
87. Fiat Croma 2.4 JTD
86. Alfa Romeo Giulietta 1.4 M-AiR TB
85. Dacia Duster 1.2 TCe (I)
84. Opel Insignia 2.0 CDTI (I)
83. Volkswagen Golf 1.4 TSI (VI)
82. Mini Cooper 1.5T (F56)
81. Subaru Impreza WRX STi (GR)
80. Mazda 3 2.0 CD (I)
79. Volvo XC90 4,4 V8 (I)
78. Renault Espace 3.0 dCi (IV)
77. Opel Astra 2.2 DTI (II)
76. Peugeot 207 1,6 VTi
75. Opel Vectra C 2.2 Direct
74. Lancia Thesis 2.0 Turbo
73. Alfa Romeo 159 2,4 JTDM
72. Ford Mondeo 1.5 EB (IV/Mk V)
71. Nissan Qashqai 1,5 dCi (I)
Osobní zkušenost? Ano, Brera byla skutečně dost špatné auto
70. Alfa Romeo Brera 2.2 JTS
69. Hyundai i20 1.2 (I)
68. Suzuki Grand Vitara 1.9 DDiS (II)
67. BMW 328i GT (F34)
66. Nissan Almera 1,5–1,8 (II)
65. Jeep Grand Cherokee (II/WJ)
64. Audi A2 1.4 TDI
63. Mitsubishi Pajero 3.2 DiD (III)
62. Citroen C5 2.0 HPI (I)
63. BMW 116i (I/E87)
61. Fiat 500 0,9 TwinAir
60. Ford Focus 1.8 TDDi (I)
59. Fiat Bravo 1.9 M-JET (II)
58. Honda Civic 1.7 CTDI (VII)
56. Opel Corsa 1.0 (C)
55. Nissan Patrol GR 3.0 DI (II/Y62)
54. Dodge Avenger 2.0 CRD
53. Land Rover Freelander 1.8 (I)
52. Opel Signum 3.0 CDTI
51. Mini Cooper 1.6 CVT (R50)
50. Škoda Octavia 1.8 TSI (II)
49. Citroën C5 1.6 VTi/THP (II)
48. Ford Focus 1.6 TDCi (II)
47. Saab 9–5 3.0 TiD (I)
46. Audi A6 2.0–3.0 TDI (C6)
45. Citroën C6 2,7 V6 HDi
44. Mercedes E 220 CDI (W212)
43. Ford Ka 1.3 (I)
42. Land Rover Discovery 3 2,7 TDV6
41. Renault Megane 1,5 dCi (II)
40. Citroën C8 2,2 HDi
39. Jaguar S-Type 2,7 D V6
38. Renault Thalia 1,5 dCi (I)
37. Fiat Stilo Abarth
36. BMW 320d (E90)
35. Nissan Primera 1.8 (P12)
34. Tata Indica
33. BMW 320si (E90)
32. Dacia Logan 1,5 dCi (I)
31. Audi A8 (D3) 4,0 V8 TDI
30. Mazda 6 2.0 CD (II)
29. Mini Cooper S (R56)
28. Ford Mondeo 2.0 TDCi (II)
27. Mercedes A 160 CDI (II)
26. Citroen C4 1.6 VTi (I)
25. Toyota Avensis 1.8/2.0 D-4D (II)
24. Ford Focus 1.0 EcoBoost (III)
23. Smart Fortwo 0,8 CDI (I)
22. BMW 520d (F10/F11)
21. Subaru Forester 2.0D (III)