Parkování je pro řadu řidičů noční můrou, zejména to podélné. Korejci přišli s patentem, který odvěký problém jednou pro vždy vyřeší.
Nic nové není zadarmo a všechno něco stojí. Tak na co se máme připravit? Hyundai Mobis e-Corner System je nový patent, který představuje revoluční řešení. To bezpochyby má potenciál změnit způsob, jakým se pohybujeme ve stísněných prostorách. Tento inovativní systém umožňuje vozidlu pohybovat se do stran, otáčet se na místě, a dokonce provádět boční jízdu podobnou chůzi kraba.
Jízda do boku byla vždy snem řidičů, kteří neumí parkovat
Jinak řečeno, kdo tady má problémy s parkováním, možná by se mohl začít radovat. Jak to funguje? Základem jsou čtyři nezávisle ovládaná kola. Ta mohou být bez ohledu na sebe natáčena až o 90 stupňů. Místo tradičních nápravových hřídelí a komplexních kloubů jsou poháněna malými motory umístěnými uvnitř. Díky tomuto inovativnímu přístupu může vozidlo doslova otáčet každým kolem a pohybovat se v libovolných směrech.
Schopnost otáčet se kolem své osy umožňuje vozidlu reagovat na omezený prostor a vyhnout se složitým manévrům. Podélné parkování je s tímto systémem hračkou. Doslova zábavou. Systém e-Corner umožňuje vozidlu nejen pohybovat se bokem, tak jako chodí krab, ovšem auto je samozřejmě na kolech. Umí se ale také pohybovat diagonálně.
Kdy se systém dostane do výroby, není ještě zvěřejněno
Tato flexibilita by mohla v praxi usnadnit parkování na náročných místech, umožnit bezproblémové vyhýbání se překážkám a zlepšit celkovou ovladatelnost vozidla. Jednou z nejzajímavějších vlastností je schopnost otáčet se kolem osy vymezené přídí nebo zadní částí vozidla. Tato kompasová schopnost umožňuje vozidlu provádět neobvyklé manévry, což by mohlo být užitečné v situacích, kdy je potřeba rychlé reakce na omezeném prostoru.
Hyundai dokonce integrovalo projekci šipek na zem kolem vozidla, aby ostatní účastníci silničního provozu byli informováni o neobvyklých manévrech. Dobrý nápad. Jak dlouhá bude cesta k sériové výrobě? Hyundai potvrdil, že patent e-Corner System úspěšně prošel silničními testy a je připraven k masové produkci. I když není jasné, kdy se tento systém dostane do výroby a kolik bude stát, už teď je jedno jisté. Tohle představuje inovativní řešení s potenciálem pro zásadní změnu v automobilovém průmyslu.