Nový model od Toyoty je velkým překvapením z mnoha úhlů pohledu. Nejen kosmickými sedačkami, ale i dalšími vlastnostmi vůz oslovil především typické české chataře a chalupáře.
Toyota patřila vždycky ke špičce v případě svých pick-upů i terénních modelů, ovšem novým modelem Tacoma doslova opanovala daný segment vozů. Ze všeho nejvíce ovšem exceluje se svými inovativními předními sedadly. Mají vizualitu, za kterou by se nestyděla žádná kosmická loď ze sci-fi filmu. A to bez přehánění. Nicméně je vlastně vtipné, že takovéto sedačky z budoucnosti získal právě pick-up, jenž většinou slouží jako pracovní dříč.
Nejen práce, ale i pořádná zábava
Stavební materiály, dřevo do krbu nebo třeba seno pro zvířata – to jsou typické formy nákladu, které na podobných pick-upech často vídáme. Ale v případě Toyoty Tacoma holt už asi nepůjde jen prvoplánově o tvrdou práci pro své majitele myslivce, farmáře nebo stavebníky. Tacoma má totiž velmi pestré využití, jež je založené na variabilitě možných doplňků.
Každopádně se jedná o krásný mohutný vůz, který vychází z modelu Tundra. Tacoma se vyrábí v sympaticky silných motorizacích. Jedná se tedy nejen o praktický, ale také zábavný model, jenž se navíc bude cítit i v náročnějším terénu jako doma.
Čtyřválec s výkonem 231 až 331 koní
Základem motorizace Tacomy je přeplňovaný čtyřválec s objemem 2,4 litru, který má v nejslabší verzi výkon 170 kW/231 koní a točivý moment 329 Nm. Tato varianta je vybavená manuálem, stejně jako silnější verze s výkonem 201 kW/274 koní (točivý moment 420 Nm). Pokud byste si přáli Tacomu v automatu, tak i ta je dostupná. V jejím případě mile překvapí ještě vyšší výkon, a to 207 kW/281 koní spolu s točivým momentem 429 Nm.
No a pak tu máme ještě hybridní verzi s označením i-Force Max. 2,4litrový agregát spolupracuje s elektromotorem o výkonu 45 koní, který se opírá o baterii s kapacitou 1,87 kWh. Celkový výkon této soustavy je 243 kW/331 koní a točivý moment 630 Nm. Jakmile to bude možné, rádi bychom si právě tuto verzi Tacomy zapůjčili na test. Očekáváme od ní zábavný jízdní projev ve vyšších rychlostech nejen na silnici, ale především v lehkém terénu v podobě polních a také lesních cest.
Dvojí verze kabiny i podvozku
Z pohledu prostoru láká Tacoma své zákazníky na dvoudveřovou i čtyřdveřovou kabinu, přičemž čtyřdveřová bude prodloužená. Tím pádem by měla komfortně pojmout klasicky pět pasažérů. Model vozu se dvěma dveřmi zase bude mít tu výhodu, že poskytne bohatou dávku úložného prostoru za předními sedadly. K tomu bude vůz disponovat uzamykatelnou korbou se 182 cm dlouhou plochou.
Toyota Tacoma nebude ochuzená o moderní infotainment, který bude založený na 8palcovém a dokonce i 14palcovém dotykovém displeji. Samozřejmostí budou systémy Apple CarPlay a Android Auto, stejně jako možnost hlasového ovládání centrálního systému.
Co se týče podvozku, tak podle informací Toyoty budou u nižších verzí vozu k dispozici tradiční listové pružiny a u vyšších pak víceprvkové zavěšení kol. To samozřejmě slibuje nejen vyšší pohodlí jízdy, ale také podstatně lepší ovladatelnost Tacomy. Vůz bude schopen utáhnout přívěs s hmotností 2,7 až 2,9 tuny opět podle dané výbavové varianty.
Sedačky extra orientované na pasažéry
Ale pojďme se konečně podívat na ta unikátní přední sedadla, která působí vysloveně atypicky. Tyto technologicky vyspělé sedačky nesou název Iso Dynamic Performance Seat a od výrobce získaly speciální konstrukci se systémem soustavy vnitřních tlumičů. Ty mají za úkol jednak tlumit pohyby těla, ale současně také stabilizovat hlavu a krk v rovině s páteří.
Požitek z jízdy v těchto sedačkách v terénu, a to především ve vysokých rychlostech, je údajně fenomenální. Těmito sedadly však nebudou vybavené všechny varianty Tacomy. Vychutnají si je pouze ti řidiči, kterým se dostane do rukou verze TRD Pro. Pokud budou sedadla tak fantastická, jak se o nich hovoří, je jen otázkou času, kdy uvidíme podobnou konstrukci i u konkurenčních vozidel.
Doplňky si můžete vytisknout, a navíc si užít pobyt v přírodě
Ovšem kromě sedaček tu máme ještě jednu významnou inovaci, jež osloví především domácí spořivé kutily. V rámci palubní desky bude mít Tacoma implementovaný QR kód, jenž majitele tohoto auta odkáže na web s parametry různých doplňků k vozu, které bude možné vyrobit na 3D tiskárně. A to je možnost, za niž dáváme palec nahoru. To je úspora na obou frontách, která si zaslouží chválu.
Také se nám líbí variabilita ve smyslu využitelnosti vozu například v rámci pobytu v přírodě, což fanoušci klasického outdooru (včetně rybářů a myslivců), nebo dokonce náročných expedic s vozem jistě ocení. No není to přímo splněný sen? Vůz, který v týdnu odvádí tvrdou práci a o víkendech poslouží k pobytu v přírodě? Můj tedy rozhodně ano.
K dispozici již v letošním roce
Zajímá vás, kdy bude možné Toyotu Tacomu zakoupit? Podle informací automobilky již v letošním roce. Pouze na hybridní verzi i-Force Max si patrně budeme muset počkat až do začátku roku příštího. Ale pokud by se vám na Tacomu čekat nechtělo, najdete na našem trhu hned několik prodejců vozů Toyota, kteří vám libovolný model dovezou ze zahraničí. Dva z nich nám potvrdili, že je o tento vůz až neobvykle vysoký zájem, a to především mezi českými chalupáři. Vysokému zájmu o Toyotu Tacoma se ani nedivíme. Vizualita tohoto vozu, jízdní dispozice, ale právě i zmíněné sedačky působí vynikajícím dojmem.