V mnoha ohledech je lepší než konkurence, ale má jednu slabinu, nevypadá nijak zvlášť poutavě. Pod nudným vzhledem je ale dobrý pracant.
Toyota Avensis třetí generace byla ve výrobě v letech 2009 až 2018. Představovala pokračování úspěšné linie modelů této japonské automobilky. Navzdory určitým technickým problémům, které byly typické pro předchozí modely, se Avensis III snažila přinést technické vylepšení a lepší jízdní vlastnosti. Předchozí generace Avensisu, zejména druhá generace z let 2003 až 2008, byla považována za pohodlnou a kvalitně zpracovanou.
Vzhled není silnou stránkou, velký kufr a spotřeba paliva ano
Ovšem ani té se nevyhnuly určité technické potíže. Problémy se vstřikováním u dieselových verzí způsobovaly majitelům nemalé starosti. Avšak s příchodem třetí generace byly tyto problémy vyřešeny. Novější verze těchto motorů již neměly tendenci trpět těmito závadami. Navíc mnoho technických problémů šlo řešit pouhým aktualizováním softwaru. Mezi další typické závady Avensisu patří problémy EGR ventilů u naftových verzí.
Obvyklý je opotřebený dvouhmotový setrvačník, zejména u 2.2 D-CAT 130 kW. Občasně lze narazit na závady na systému DPF/D-CAT. Jaký motor zvolit? Některé verze dieselových motorů, zejména 2.2 D-CAT, mohly být nepopulární vyšší spotřebou paliva. Zákazníci se pak obraceli na slabší a jednodušší z variant, jako je 2.0 D4-D. Tato verze je úspornější a méně náchylná k technickým problémům.
V extrému při maximálně úsporné jízdě mohla brát cca dva litry nafty. Benzínové motory Valvematic jsou pak tiché a spolehlivé, ale základní verze se šestnáctistovkou může mít nedostatečný výkon. Při výběru Avensisu III je také třeba zvážit typ převodovky. Bezestupňová převodovka Multidrive S může být náchylná k problémům. Manuál se může zdát jako praktičtější volba.
Z převodovek buď automat, nebo klasický manuál
U dieselových verzí by mohlo být výhodnější zvolit klasický šestistupňový automat, ovšem za cenu vyšší spotřeby paliva. Motor, který lze tedy doporučit, je 2.0 D4-D 91 kW. Jde o jednodušší a úspornější z nabídky naftových motorů. Který ale bohatě stačí. V případě ojetého auta s nižším nájezdem zvládne ještě hodně práce. Čtyřválec má v již piezovstřikovače a je tišší a spolehlivější než dřív, hledat je třeba exempláře od roku 2010.
V nabídce na německém inzertním serveru je na prodej aktuálně Toyota Avensis Kombi 2.02.0 D4-D 91 kW Executive s nájezdem 75 900 km. Jde o auto z roku 2013, s dobrou výbavou, navíc druhou sadou disků s pneumatikami. Nájezd je v tomto případě víc než dobrý. Pokud by prošlo auto kontrolou mechanikem, pak za cenu 186 000 Kč v přepočtu z eur dává pro prakticky laděného a šetrného řidiče bez zájmu o styl a eleganci smysl.