Škody Octavie v ČR mají skandální problém: Vlastníte jednu z nich? Každé ráno s tím budete mít pořádné trable

Fabia nebo Superb tyhle potíže nikdy neměly, tam automobilka šla na jistotu. Populární model Octavia ale trpí, a to zcela zbytečně.

i Zdroj fotografie: Škoda Auto
                   

Upozorňujeme čtenáře, že následující text a komentář je publicistickým článkem, který obsahuje soukromý názor autora.

Nová Škoda Octavia je v našich končinách vždy spojená s velkými očekáváními. Automobilka obvykle pozvolna odhaluje první črty, pak konkrétnější skici a nakonec se ukáže auto v celé své kráse. Nebo také ne. Tedy ne v kráse. Problémem Škody Octavia jsou totiž přední světla. Pokud verze, která přijde jako generačně nová, vypadá parádně, pak facelift již tradičně přinese výraznou změnu k horšímu. Totiž nějaká skutečně divná přední světla.

Není to o technice, ale o subjektivním názoru na vzhled

Snad jen první generace Octavie se tomuto fenoménu vyhnula. Už druhá generace přišla s faceliftem o původní hranatá přední světla a dostala podivné „čínské oči“ povytažené dozadu a nahoru. Třetí generace, tam byl tento problém ještě výraznější. Kompaktní lampy byly rozděleny na dva kusy. Zda tento prapodivný vzhled souvisel s odchodem designera Jozefa Kabaně, nebo zda šlo o souhru náhod, těžko říct.

iZdroj fotografie: Škoda Auto

Teď je tady čtvrtá generace, a i tam má po modernizaci jiný výraz. A jakkoli je vzhled relativně subjektivní záležitostí, nelze ani teď hovořit o tom, že by auto vypadalo nějak lépe. Ono to má ale svou logiku. Auto, když jde do sériové výroby jako novinka, má být hotové. Kompletní, celistvé, nejlepší, jaké může být. A s faceliftem se má z dokonalosti stát co? Jak vylepšit něco, co by teoreticky už vylepšit jít nemělo? Z logiky věci facelift nemůže být lepší.

Automobilový průmysl v Česku zasáhla rána století. Škoda, je konec. Horko těžko se z toho oklepeme

To není samozřejmě problém jen Škody. Jenže to je naše domácí značka, máme ji rádi. A považujeme ji tak nějak za svou. Světla na zadku Porsche 911, třeba generace 997, tak nějak neřešíme. Mimochodem Porsche je světlou výjimkou. U 911 generace 996, pro ty méně informované, to je ten model, co byl ve filmu Auta, výše uvedené neplatí. Tam měla 911 tak ošklivá světla, že je facelift mohl jen zlepšit. A stalo se.

Jen velmi zřídka se stane, že s faceliftem auto získá na kráse

Byl tam prostor pro výrazné zkrášlení. Zpátky ale ke Škodě. Nejde o techniku, jízdní vlastnosti, ty zůstávají jistě i nadále brilantní. Ale ten vzhled? Člověk by si vlastně řekl, proč měnit něco, co je dobré, co funguje. Jen proto, „aby se neřeklo“? Protože se to očekává? Osobně si nemyslím, že je to dobrý trend. Měnit s faceliftem zásadně výraz auta. Je to výdobytek doby. Někdo z marketingu asi řekl, že pokud by auto vypadalo ještě rok stejně, nikdo by si ho nekupoval.

iZdroj fotografie: Škoda Auto

To je samozřejmě hloupost, pokud je auto hezké, je hezké po třech, deseti, dvaceti letech. Modernizace po stránce technologie, proč ne. Nová Škoda Octavia je tedy odhalena a první hlasy lidu už skutečně mluví o tom, že ta přední světla nejsou „zase“ nijak pohledná. Samozřejmě že internetové diskuze jsou plné samozvaných chytráků, kteří požili více než jen Šalamounovo lejno. Ale tady se jim nedá trocha pravdy na tomto „šprochu“ upřít. Každopádně ten, kdo si koupí auto, které se mu nelíbí, bude mít každé ráno, když přijde do garáže, „problém“.

Co na vzhled říkáte vy?

Diskuze Vstoupit do diskuze
141 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články