Audi ruší s okamžitou platností všechny své současné modely. Už si je nikdy nekoupíme

Svět už nikdy nebude, jako byl dřív, automobilky hrají vabank. Hazardují s tím nejcennějším, co mají, s historií a odkazem.

i Zdroj fotografie: Audi
                   

Poměrně velká revoluce v označování modelů přišla v roce 2017. Tehdy Audi opustilo značení ve stylu objemu motoru plus typu motoru. Uživatelé a zákazníci Audi museli zvládat podivné označení výkonů vozidel, které se opíralo o kombinace dvou čísel. Číslo určovalo výkonový interval, v němž se daný exemplář nachází. Pokud si dobře pamatuji, tak tehdy vedení automobilky argumentovalo snazším pochopením a lehčí orientací v modelové nabídce. Já podezřívám Audi, že šlo o něco jiného.

Proč zmizelo označení 3.0 TDI? Přehlednost, nebo dieselgate

Za mne to byl zastírací manévr související s takzvanou kauzou Dieselgate. Pokud celý svět věděl, že motory 3.0 TDI nějak souvisí s oním podvodem, pak nový systém označování kontroverzní označení 3.0 TDI vymazal ze světa nových aut. Jakkoli třílitrové šestiválcové diesely v nabídce stále byly. Teď po sedmi letech tato zmatená praxe končí. A nový způsob nebude o moc intuitivnější. Minimálně pro někdejší příznivce značky bude znamenat konec ikonických modelů.

iZdroj fotografie: Audi

Právě třeba Audi A6 Avant 3.0 TDI, kombi, které svého času miloval a chtěl každý manažer, už nebude. Audi se rozhodlo zrušit nepřehledný systém a přeorganizovat označení svých modelů. Teď ve jménu elektromobility. Na pořadu dne je tedy zrušení dvoučíselného označení výkonů vozidel. Zmizí kombinace dvouciferného čísla a označení TFSI, TDI a quattro. Tato změna má usnadnit orientaci zákazníkům a udělat nabídku Audi přehlednější.

Alfa Romeo končí s dlouholetou tradicí, osud automobilky visí na vlásku. Italská auta už nikdy nebudou jako dřív

A je to tady znova. No nic. Novou strategii symbolizuje elektromobil Q6 e-tron, který se stal prvním modelem bez číselného označení výkonu. Jde o posun v rámci rostoucí rodiny elektromobilů Audi, mezi které patří Q4 e-tron, Q8 e-tron a e-tron GT. Ale změny nekončí. Audi přeorganizuje označení svých modelových řad s ohledem na typ pohonu. Lichá čísla budou vyhrazena pro modely se spalovacími motory a sudá čísla pro elektromobily. Například z A4 se stane A5 a A6 bude nově označeno jako A7.

Kdo bude chtít Audi A6, dostane namísto nafty elektromobil

Původní označení A4 a A6 pak bude vyhrazeno pro elektrické varianty těchto modelů. Takže pokud dneska v bazaru chcete A6 a lačníte po naftě, za pár let vám prodejce při poptávce po A6 přibzučí s elektromobilem. Nové označení je zřejmé i pro SUV. Tam spalovací modely ponesou znak Q3, Q5 a Q7, zatímco elektrické varianty budou označeny Q4, Q6 a Q8. Tato změna přichází v době, kdy se Audi připravuje na velkou vlnu nových modelů.

iZdroj fotografie: Audi

Mezi nimi je například elektrický Audi A6 e-tron, nová řada A5 sloučená s A4 a nástupce Q5. V příštím roce pak přijdou na řadu nástupci Q3, facelift RS3, Q6 e-tron Sportback, elektrická náhrada za limuzínu A8 a vrcholové SUV Audi Q9. Zda zákazníci pochopí logiku značení, těžko říct. I motorističtí novináři leckdy nad tím chaosem kroutí hlavou. Definitivně elektrickému peklu propadne Audi v roce 2033. Dobrovolně již dva roky před termínem nadiktovaným eurototalitou. Do té doby se systém značení třeba ještě změní. K lepšímu to ale asi nebude.

Bylo lepší značení ve stylu 3.0 TDI?

Zdroj: Audi
Diskuze Vstoupit do diskuze
87 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články