Kdo chce mluvit s člověkem, musí vyrazit někam do kavárny. Asi proto, že třeba za Volvo teď komunikuje umělá inteligence.
Automobilka se může chlubit snahou o co nejlepší komunikaci a zákaznický komfort, ale podle mne jsou za vším jen peníze. Tedy to, že se značka snaží ušetřit. Pokud byl dříve ten trend, že velké firmy přesouvaly svá komunikační centra do Asie, dnes je tomu jinak. Zákazník se nedovolá na zákaznickou linku někam do Indie nebo do Pákistánu. Ale píše si, a to s počítačem. Jak je zřejmé, novinkou je, že Volvo využívá chatbota na WhatsApp k posílení zákaznických služeb. Výborně. Každý, kdo někdy mluvil nebo si psal s umělou inteligencí, ví, že je to k ničemu.
Dnes nemáte jistotu, zda mluvíte s člověkem, nebo robotem
Nicméně Volvo Cars, jako přední výrobce automobilů, řadu let určuje technologické trendy v automobilovém průmyslu. To nelze zpochybnit. Klade důraz na bezpečnost svých vozidel, proč ne, i to je dnes pochopitelný trend. Značka se ale také zaměřuje na inovace ve způsobu, jakým komunikuje se svými zákazníky. A tady už nelze říct, že jde o změnu k lepšímu. Nedávno se švédský výrobce rozhodl využít umělou inteligenci.
Volvo vsadilo na digitální komunikaci prostřednictvím chatbota na WhatsApp. Prý aby ještě více zlepšil zážitek zákazníků. Společnost Volvo Cars se rozhodla využít moderní nástroje k posílení zkušeností svých zákazníků. Super, namísto empatické operátorky je tady robot. Tedy Chatbot Volvo. Ten na WhatsAppu nabízí uživatelům řadu funkcí navržených pro zefektivnění cesty zákazníka. Uživatelé se mohou jednoduše ptát na řadu věcí.
Smí se dotazovat na vlastnosti, specifikace a výkon auta. Jako kdyby to tedy nevěděli, že? Zájemci mohou požádat o zkušební jízdu a rezervovat si ji. Mohou dostávat novinky o cenách a dostupnosti aut. Mohou také pomocí umělé inteligence snadno najít polohu autosalonů a servisních středisek značky Volvo. Chatbot využívá pokročilou technologii zpracování přirozeného jazyka (NLP). To aby porozuměl lidským dotazům.
Já R2D2, ty C3PO, jak mohu pomoci, je libo doplnit olej?
A aby poskytoval přesné a relevantní odpovědi. Přesto ale podle mne nikdy nemůže být stejně kompetentní jako školený pracovník. Nebo ano? Integrace s existujícím systémem CRM společnosti Volvo umožňuje aktualizace a rezervace v reálném čase, to prý zvyšuje efektivitu komunikace. No, je to přinejmenším zajímavý krok ze strany značky. Volvo si vybralo WhatsApp jako platformu pro svůj chatbot z důvodu jejího dosahu a zapojení uživatelů.
S více než dvěma miliardami aktivních uživatelů po celém světě poskytuje WhatsApp Volvu přístup k širokému a digitálně propojenému publiku. To se dá pochopit, navíc šifrovaná povaha komunikace WhatsApp zajišťuje soukromí uživatelů a zabezpečení dat. Partnerství mezi Volvo Cars a Metou prý přináší značce inovativní spojení odborných znalostí v oblasti umělé inteligence a komunikace.
Proč se tedy dala automobilka do holportu s majitelem Facebooku, je zřejmé. Slibuje si mnohé. Kdyby nic jiného, tak tato spolupráce umožňuje vytvoření unikátní zkušenosti prostřednictvím chatbota na WhatsApp. Jak to ale bude fungovat, teprve ukáže čas. A zákaznické reference. Tedy pokud je za zákazníky nebude psát také nějaká umělá inteligence. Dneska už jeden neví.