A zase to Brno. Nuda tam není, v 10km koloně můžete hrát šipky nebo sledovat, jak policajti podvádějí s majáky

Kolem druhého největšího města u nás to stojí. Dálnice je k ničemu, platíme za něco, co vůbec nedostáváme.

i Zdroj fotografie: Ondřej Komárek pro AutoŽivě.cz
                   

Situace na českých dálnicích není nijak růžová. Staví se, to ano, ale také opravuje. A to stále dokola, což platí zejména pro dálnici D1. Nelze si snad ani uvědomit, kdy tato páteřní komunikace byla bez uzavírek, strojů, objížděk. A kolon. Právě na tu si stěžuje čtenář, pan Jan A., který nám 15. 4. 2024 napsal do redakce e-mail. My jsme se ho po přečtení rozhodli zveřejnit v plném rozsahu. 

Lepší jet vlakem, pokud už do Brna musíte. D1 jen pro otrlé

„Nedávno jsem musel jet z Prahy do Brna,“ píše čtenář pan Jan. „Musel jsem jet autem, nebylo vyhnutí. Vím, že jinak se vyplatí jet raději vlakem,“ pokračuje. Každopádně jet po dálnici D1 byl pro čtenáře skutečně zážitek, v tom špatném slova smyslu. Úseky, které byly údajně opravené, se jevily, jako kdyby opravu zase potřebovaly. A úseky, jež opravdu opravu potřebují, se opravují. Asi tak jako ten kolem Brna.

iZdroj fotografie: Filip Rakovan pro AutoŽivě

Tam je zřejmě nějaký most v rekonstrukci nebo co, to není důležité. Důležité je, že tam doprava denně kolabuje. „Já jsem jel ráno tam, odpoledne zpátky,“ upřesňuje pan Jan. „Strašné. Kolony jsou dlouhé kilometry, tipnul bych si i desítky kilometrů.“ Je to opravdu strašné, jak čtenář opakuje. Paradoxní prý je, jak se chovají brněnští policajti. „Viděl jsem je, jak se prokousávají kolonou pomocí blikajících majáků,“ říká čtenář.

Česká policie utrácí peníze daňových poplatníků. Baví se tím, za co běžné řidiče bez milosti pokutuje

Ovšem jakmile sjeli, maják prý vypnuli a jeli dál jen tak v pohodě. „Říkám si, pokud byli v akci, tak měli blikat pořád,“ stěžuje si pisatel. „Takhle mě to spíš napovídá, že nechtěli čekat tak jako ostatní.“ Prý si tak vynutili průjezd záchranářskou uličku, a když byli mimo zácpu, výstražná světla zase vypnuli. Jak si má prý člověk takových policistu vážit? Samozřejmě že nijak. Druhým zajímavým fenoménem jsou podle pana Jana řidiči kamionů.

Kamiony ani nejedou, jen stojí a tvoří kilometrového hada

Kolona kamiónů se táhla v jednom pruhu, de facto stála. Bez nadsázky. Opravdu stála. „Takže kamioňáci postupně vypínají motory, zapínají TV, pokud už je teda nemají zapnuté z předchozí jízdy,“ popisuje situaci čtenář. „Vystupují ven, když jsem projížděl kolem jednoho balkánského kamionu, zdálo se mi, jako kdyby řidič stál venku a hrál šipky.“ Do ohně by za to ruku nedal, ale periferně se mu zdálo, že to zahlédl.

Každopádně proč ne, bylo zjevné, že tam bude stát ještě velmi dlouho. Možná by to dalo časově i na celý turnaj s ostatními řidiči. Nadsázka ze strany pana Jana, samozřejmě. Celá tato věc čtenáře irituje, protože jako řidič platí od letošního roku zvýšený dálniční poplatek. Platí za něco, co nečerpá. Když jede po dálnici, chce jet po dálnici. A ne stát v koloně. Ne skákat po panelech. Chápe zdražení dálničních poplatků jako snahu dostat více peněz do státní pokladny, ale rozhodně ne jako způsob, jak řidičům zajistit lepší průjezd napříč naší republikou.

iZdroj fotografie: S vědomím Stop Cham

Je to ostuda. „Stačí se podívat do sousedního Německa, a člověk hned ví, co to je dálnice,“ píše pan Jan. A jak Poláci na severu čekají s hotovou dálnici, až se u nás začne stavět? To je podle Jana další ostuda. Nikdo jistě nechce, aby to u nás bylo jako v Portugalsku, kde stavěli dálnice díky dotacím EU skutečně zbytečně. Je jich tam víc, než je potřeba. U nás by ale stačila plnohodnotná fungující dálniční síť. Třicet let po sametové revoluci, a stále jako kdyby se nic nedělo.

Je dálnice D1 v pořádku?

Diskuze Vstoupit do diskuze
116 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články