Základní cena může být necelých půl milionu, ovšem stačí se utrhnout s příplatky a je to. Za „obyčejné“ auto zaplatíte přes milion.
Škoda představila nedávno nový Superb, před krátkou dobou se také objevil modernizovaný Volkswagen Golf. Ceník u VW je zatím hodně okleštěný, vrcholné specifikace ještě přibydou. Dá se čekat, že se na vrcholu nabídky objeví jako tradičně GTI. Určitě, pokud Golf slaví padesátiny. Tak bez GTI by to ani nešlo. Naopak se dá očekávat i nějaká speciální limitka ve stylu 50th Anniversary. Co ale bude v nabídce chybět, je GTD.
Limitované edice jsou obvykle dražší, ale do té má L&K daleko
Podle všeho se faceliftovaný Golf v této variantě už neobjeví. GTD byla možná pro neinformovanou skupinu fanoušků naftová varianta GTI, ale úplně přesné to není. GTDčko nemělo, respektive nemá (ještě se dá koupit) tak plně sportovní výbavu jako GTI. Třeba chytrý diferenciál vpředu. I když GTD nabízel (tedy stále ještě nabízí, v závislosti na aktuální nabídce u prodejců) robustní výkon 200 koní a točivý moment 400 Nm, není to sportovní vůz jako GTI. GTD je spíše velmi rychlý společník na každý den i dlouhé cesty, ve sportovním kabátě.
Než sportovec připravený podávat výkony na ostrých a klikatých drahách. Je třeba zmínit, že GTD není vyspekulované auto, které by reagovalo na někdejší zájem o motory TDI. Nejde o žádnou marketingovou novinku uměle vytvořenou narychlo v kanceláři nudícího se manažera. GTD tady je už čtyři dekády. Od jedničkového Golfu. Je to tak. Ano, dá se koupit, a to je důvod, proč o něm dnes píšeme.
Pokud ještě jsou skladové zásoby, pak je GTD jako nové ještě na prodej. Až skladovky dojdou, stane se GTD jako nový vůz minulostí. Zajímavá je u GTD cena. Ta začíná nad milionem korun, což může být pro některé zájemce oproti jiným verzím překvapivě vysoká částka. Je to vysoká částka, subjektivně i objektivně. A může být i vyšší. S příplatky klidně přes 1,2 milionu Kč. Za Volkswagen Golf. To je vážně hodně. I když je za tuhle cenu opravdu „hodně auta“.
Cena je asi ten největší rozhodovací parametr u každého auta
Abychom se ale podívali pro udržení rovnováhy světa a dodržení principu jin jang na druhou stranu nabídky, je tu Golf Life 1,0 TSI 6G za akční cenu 490 000 Kč. I to je záznam z „výprodeje“, i zde mluvíme, tak jako u GTD, o Golfu před faceliftem. Nový Golf po faceliftu startuje na částce 554 900 Kč. Škoda Superb umí to samé. Tedy „být drahá“. Škoda Superb přišla na trh s novou generací, která nabízí širokou škálu motorizací. A to včetně vrcholového benzinového modelu s pohonem všech kol a výkonem 265 koní.
Tato verze je k dispozici ve výbavě Selection začínající na 1 125 000 Kč. Ovšem je tady ještě špičková výbava Laurin & Klement a ta začíná na 1 325 000 Kč. To pořád nemusí být finální částka. Jde ji nafouknout příplatkovými doplňky, stačí klikat v ceníku příplatkové výbavy. Je libo metalický lak, devatenáctipalcové disky s antracitovém provedením, střešní okno nebo elektricky sklopné tažné zařízení? K tomu nějaké další doplňky do kufru, servisní balíček navrch a cena se přehoupne přes částku 1,5 milionu Kč.
Je to hodně, nebo málo za Škodu? Za pár korun nad 1,5 milionem už čeká na zákazníky Mercedes Benz třídy E. Nebude ukázkou přepychové výbavy a pod kapotou nebude vrcholný benzínový motor jako u Superbu. Ale bude to Mercedes. Aby bylo zřejmé, nejde o to nějak dehonestovat Škodu. Spíše to máme jako zajímavost, že za jedny peníze lze koupit auta z různých tříd i „vrstev“. A že pro každého má za jedny peníze smysl něco úplně jiného.