Plechy, jako měla auta před více než třiceti lety, jsou dnes nepřijatelné. Design se sice někomu líbí, ale jde o bezpečnostní riziko.
Od první chvíle budí zájem, ale také vyvolává rozpaky a kontroverzi. Tesla Cybertruck je pro někoho geniálním autem svou jednoduchostí v designu, pro jiného zase autem, jež nakreslilo pětileté dítě voskovkami na papír ve školce. Kontroverzní byla i jeho prezentace. Měla to být ukázka robustnosti, diváci ale viděli pravý opak. Vzpomínáte na prasklé sklo? Auto se pomalu dostává k prvním zákazníkům. Ne u nás, ale v USA.
U nás se zatím auto neprodává a snad se ani prodávat nebude
Stává se předmětem prvních podobných zkoumání. Tyto „testy“ odhalují, že ačkoli má nový vůz Elona Muska mnoho pozitivních stránek, nejsou zanedbatelná ani jeho vyložená negativa. Noví majitelé upozorňují na to, jak nebezpečný může být kufr vozidla. Stačí okamžik nepozornosti a může dojít k vážnému úrazu – dokonce i k amputaci prstů. Na vině je neobvyklá konstrukce a nedostatečné zabezpečení kufru Cybertrucku.
Mezi zásadní problémy auta například patří netěsný kufr. Disky, které mohou poškodit pneumatiky, a další nedostatky týkající se povrchové úpravy. Nedávno se objevila další závažná závada, jež představuje pro majitele významné riziko, víko zavazadlového prostoru. Tesla Cybertruck je prezentován jako robustní auto s velmi silným a tvrdým plechem karoserie. Jenže kufr má při zavírání takovou sílu, že právě tento plech může snadno „ustřihnout“ prsty nechtěně ponechané v jeho prostoru.
Skutečně může vést k vážnému zranění. S ohledem na tato rizika společnost Tesla prý reaguje a připravuje aktualizaci. Ta bude do vozidel nově instalována tak, aby předešla takovýmto nešťastným incidentům. Stačí se podívat na přiložené video. Zavírání kufru je příliš silné a hrubé. Senzory nereagují na překážky. Autoři videa jasně demonstrovali riziko na banánu a mrkvi. Silný plech zavazadlového víka banán nekompromisně roztrhl.
Nepozornost jen vteřinu a zranění může být nevratné
Drsně odtrhl i kus mrkve. Co by asi udělal s prstem? Plech je plech a tady funguje jako velmi ostré nůžky. Prostě se ukazuje, že nebezpečnost Cybertrucku není jen otázkou technických závad, pro Teslu typických i u jiných modelových řad. Ale také jeho designu, který je příliš odlišný od tradičních vozidel. Tato odlišnost v designu znamená, že Cybertruck není schválen pro provoz v Evropě kvůli bezpečnostním předpisům. A že je prostě svým uživatelům nebezpečný.
Podle viceprezidenta Tesly je největší překážkou získání schválení vozidla pro provoz v Evropě jeho nerezová ocel. Zatímco Cybertruck může být vystavován na výstavách, jeho budoucnost v globálním automobilovém trhu je nejistá. Pokud chce Elon Musk s vozem dobýt globální trh, musí nabízet vozidlo, které splňuje všechny předpisy a normy bezpečnosti. Cybertruck je možná automobilem, jenž pohlíží do budoucnosti. Ovšem tento pohled může být velice krátký. Minimálně ve vystrašené Evropě posedlé bezpečností a urputnou ochranou má auto výhled zatím velmi nejistý.