Zapomenutá luxusní automobilka chce ožít a přetáhnout všem zákazníky impozantní vlajkovou lodí. Nedivíme se, vypadá božsky

Luxusní auto nebude pro každého, má ale obrovské ambice. Jestli zaujme tím, co má pod kapotou, je ale velká a složitá otázka.

i Zdroj fotografie: DS Automobiles
                   

Nevím, jestli to byl dobrý krok. Myslím pro Citroën, když z původní luxusní divize DS udělal samostatnou značku. Nikdy jsem to moc nechápal. Když jsem jel v DS naposledy, bylo to SUV, které si hrálo na něco, čím nebylo. Tak nějak to evokovalo Audi, ale ve všem to bylo horší. Cenou ale nezaostávalo. Za mě je značka DS tak nějak nadbytečná, ale možná mě dole v komentářích pod článkem přesvědčíte o opaku. Teď je tady novinka DS 8. Je jedním z těch aut, která na první pohled zaujmou.

Pro mě je DS navždy autem, kterým jezdil (a létal) Fantomas

Na druhý pohled (snad) přesvědčí, že tohle není jen tak obyčejné auto. Francouzská značka DS Automobiles se zarytě snaží navázat na slavnou historii luxusních vozů Citroën, tohle je další počin. Automobilka tak přichází s modelem, jenž má ambice konkurovat těm nejlepším v segmentu prémiových sedanů. Co nabízí a slibuje? DS 8 není podle prvních zpráv jen o designu, ale také o technologiích, pohodlí a celkovém zážitku z jízdy. Začnu designem, protože ten je u DS 8 naprosto nepřehlédnutelný. Nízká, široká a elegantní silueta okamžitě přitáhne pozornost.

iZdroj fotografie: DS Automobiles

Přední části vozu dominuje masivní maska chladiče s výrazným logem DS, kterou doplňují úzké LED světlomety s technologií DS Active LED Vision. Tyto světlomety vypadají dramaticky. Funkčně se přizpůsobují aktuálním podmínkám na silnici, což znamená, že vždy vidíte to, co potřebujete. A co zadní část? Ta je neméně působivá díky světelnému podpisu ve tvaru šupin, který dodává vozu jedinečný charakter. Celkově působí DS 8 jako vůz, který si na silnici rozhodně nespletete s žádným jiným. Jestli to bude stačit, nevím. Interiér DS 8 je podle všeho kapitola sama o sobě. Pokud jste někdy seděli v některém z modelů DS, víte, že Francouzi si na luxusu opravdu zakládají. A DS 8 není výjimkou.

Audi představila novou verzi RS6. Stále má 412kW, ale tentokrát v kávovém laku a se zvláštní výbavou v rámci divize Exclusive

Kabina je přehlídkou kvalitních materiálů, opulentního zpracování a promyšlených detailů. Sedadla jsou čalouněná kůží Nappa, která je nejen příjemná na dotek, ale také skvěle vypadá. Palubní deska je zdobena hodinami B.R.M, které se při nastartování vozu elegantně vysunou. No, tady auto hraje na moji notu, hodinky značky B.R.M. mám rád. Vždycky jsem je chtěl. No nic. Dominantou interiéru je velký dotykový displej infotainmentu, který nabízí všechny moderní funkce, od navigace přes ovládání klimatizace až po propojení s chytrým telefonem. Vše má být intuitivní a snadno ovladatelné. DS 8 je velké SUV kupé, je o šest cm nižší než Peugeot 3008 a proporcemi se podobá Polestaru 4.

Luxus à la France má něco do sebe, není však pro každého

Základem je platforma STLA Medium Stellantis, která se používá také pro Peugeot 5008, Opel Grandland a nadcházející Citroën C5 Aircross. Přestože je technologie částečně stejná, v modelu DS bylo umožněno být „více unikátní“. Kromě toho, že je nižší než ostatní modely, je také o něco delší s délkou 4,82 metru. Boční profil je velkorysý s rozvorem 2,90 m. To je o 16 cm více než u 3008, ale stejně jako u 5008. Výrobce slibuje jízdu spalovacího motoru s elektrickou výbavou. Jinak řečeno, DS 8 je elektromobil, který má s pomocí 97 kWh baterie zvládat dojezd až 750 km. Při „dálniční rychlosti“ bude vůz údajně schopen najet 500 km. No, úplně to vidím. V zimě to bude v mrazech 350 km s notnou dávkou snahy a utrpení.

iZdroj fotografie: DS Automobiles

Ale chápu, tady nechci ventilovat nesmyslnost elektromobility na dlouhé cesty. Velkou baterii lze kombinovat s pohonem předních kol a 245 koní a s pohonem všech čtyř kol a 350 koni výkonu. Menší baterie 74 kWh je spojena s předním pohonem o výkonu 230 koní a dojezdem 572 km. Funkce boost krátce zvýší výkon o 25–35 koní. Koušu se do jazyka, skutečně se nechci vyjadřovat k tomu, co mám v hlavě. Tedy praktičnost dieselových limuzín na dlouhé cesty. Popřípadě benzínových či hybridních u luxusních verzí. Komfort jízdy by měl být zaručen díky systému DS Active Scan Suspension, který pomocí senzorů monitoruje povrch silnice a přizpůsobuje nastavení podvozku. Jízda tak má být maximálně pohodlná.

Cena je zatím ve hvězdách a dá se tušit, že nízká asi nebude

Pro sportovnější jízdu lze přepnout do režimu Sport a DS 8. Teď už se ale do jazyka koušu naplno. DS 8 je také o individualitě. Francouzi si zakládají na tom, že každý vůz je originál, a to platí i pro DS 8. V nabídce je celá řada barev karoserie, designů kol a dalších prvků, díky kterým si můžete svůj vůz přizpůsobit přesně podle svých představ. To platí i pro interiér, i tady máte na výběr z několika různých stylů, od elegantního po sportovní, takže si každý najde to své. Cena? Na českém webu jsem ji zatím nenašel a myslím, že až ji zveřejní, bude to pro mě určitě překvapení. Nečekám, že příjemné. 

Je DS konkurence pro německé značky?

Diskuze Vstoupit do diskuze
134 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články