Znamená při koupi ojetiny více najetých kilometrů více problémů?

                   

Není to jen o značce

Ačkoli značky jako třeba Honda a Toyota oplývají velkou spolehlivostí, vozidlo s vysokým kilometrovým nájezdem má vždy nárok na nějaký ten problém. Ostatně, jako každé jiné auto. Proto nemůžete posoudit stav vozu nebo odhadnout riziko budoucích problémů jen podle kilometrů na tachometru nebo pohledem na značku vozu. Je to staré pravidlo, které už nefunguje. Pro moderní vozidla už nemůžeme říci, že určitý počet kilometrů je „příliš mnoho“.

Navíc je třeba brát v úvahu určení auta, jeho způsob používání Nájezd 150 000 km může pro malé městské auto s litrovým benzínovým motorem konečnou, zatímco třílitrový diesel, který většinu života pendloval po dálnicích, se právě zajel.

Auto se musí udržovat v běhu

Také je nutné si uvědomit, že zvláště u starších aut nemusí nízký nájezd znamenat dobrý stav – auta jsou jaksi ráda v provozu a cirkulace ohřátých provozních kapalin jim dělá dobře, takže se může stát, že vůz například s třikrát více kilometry na tachometru na tom bude lépe, než podobné auto s nižším nájezdem. Obecně je lepší preferovat mladší auto s vyšším nájezdem a jasnou servisní historií.

Aktuální stav vozidla je důležitější než ujeté kilometry

Existuje pouze jeden způsob, jak určit skutečný stav vozidla, bez ohledu na počet najetých kilometrů. Tip: Což neznamená, že prodávající říká, že auto „nemá žádné problémy“ nebo „všechno je pořádku“. A to tak, že profesionální mechanik zkontroluje vůz před tím, než ho koupíte. Profesionální mechanik má zkušenosti a vybavení, které nejen určí aktuální stav vozu a jak dobře se o něj předchozí majitel staral, ale dokáže také posoudit, zda v blízké budoucnosti hrozí problémy.

Pokud uvažujete o koupi ojetého automobilu, kontrola nezávislým technikem stojí 1 000 až 2 500 korun, ale může vám pomoci vyhnout se mnohem nákladným opravám a potvrdí vám správnost vašeho výběru. V mnoha případech nemusí prodejce plně znát problémy svého vozu nebo potenciální problémy a nemůže vám o nich říci, pokud je sám nezná. Neměli byste se plně spoléhat na prohlášení prodávajícího o stavu vozidla. A to nehovoříme o praxi přetáčení tachometrů.

Shrnutí

Nepředpokládejte, že auto je v dobrém stavu, protože má „nízký“ nebo „průměrný nájezd“ – nebo je v špatném stavu, pokud má hodně najeto“. To prostě není tak jednoduché. Bourané a špatně opravené auto s nízkým kilometrovým nájezdem je jeden z příkladů takových pěkných bazarových „dárečků“. Proto je potřeba vědět co nejvíce o skutečném stavu vozidla a riziku budoucích problémů, předtím než ho kupujete, a ne potom.

Diskuze Vstoupit do diskuze
119 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články