Volkswagen AG očekává, že éra spalovacích motorů skončí několik let poté, co začne v roce 2026 vyrábět benzinové a naftové automobily nové generace.
Tradiční výrobci automobilů podléhají rostoucímu tlaku regulátorů na snížení emisí oxidu uhličitého v rámce boje proti klimatickým změnám, což přimělo Volkswagen, aby se radikálně posunul k elektrickým vozidlům.
Po roce 2026 už žádné spalovací motory koncern VW vyvíjet nebude
„Naši spolupracovníci pracují na poslední platformě pro vozidla, která nejsou CO2 neutrální,“ uvedl Michael Jost, šéf strategie pro značku Volkswagen, na konferenci v blízkosti sídla společnosti v německém Wolfsburgu. „Postupně snižujeme počet spalovacích motorů na absolutní minimum.“
Mohlo by vás zajímat: Downsizing má další oběti. Audi se zbaví svého V10 a W12
Největší automobilka na světě začala představovat svou první vlnu elektrických automobilů, včetně Porsche Taycan, které uvidíme v roce 2019. Každá ze 12 automobilových značek by měla mít stabilní prodeje, aby koncern prodával zhruba 15 miliónů vozidel ročně a v příštích pěti letech společnost vyčlení 50 miliard dolarů, aby své produkty přeměnila na samořiditelná elektrická auta.
Produkce Volkswagenovského hatchbacku ID Neo začne za 12 měsíců v Německu, po níž budou následovat další modely z řady ID montované od roku 2020 na dvou místech v Číně. VW plánuje spustit do roku 2030 úplně nebo částečně elektrické verze v celém sortimentu více než 300 osobních vozů, užitkových vozidel, nákladních automobilů a motocyklů.
Elektrický závazek
VW bude i po zavedení nové platformy v příštím desetiletí nadále vylepšovat svou technologii spalovacích motorů. Po roce 2050 se podle Josta mohou uplatnit některé benzínové a naftové modely v oblastech, kde bude nedostatečná infrastruktura nabíjení.
Problémy s znečišťováním dieselovými motory ve městech mohou být vyřešeny čistšími motory, ale mnohem větší hrozbou v dlouhodobém horizontu jsou emise CO2, které přispívají k globálnímu oteplování, uvedl výkonný ředitel společnosti VW.
Mohlo by vás zajímat: Volkswagen si pronajal rozestavěné letiště, důvod vás překvapí
Německý výrobce se „plně zavázal“ k cílům uvedeným v dohodě o klimatu v Paříži, která vyzývá k urychlení zavádění vozidel, která snižují nebo odstraňují škodlivé emise, řekl na konferenci organizované německým deníkem Handelsblatt.
Postupný opouštění spalovacích motorů znamená moře změn pro společnost Volkswagen, která se stala jakýmisi obětním beránkem bojovníků proti znečištění poté, co se přiznala, že podvádí při testování emisí. Tento skandál se týká 11 milionů vozidel po celém světě.
„Ano, máme jasnou zodpovědnost,“ řekl Jost. „Udělali jsme chyby.“