Absolutní unikát ze série 13 kusů je na prodej v autobazaru. Kupte ho za pár Kč, v reálu žádné takové auto na silnici nepotkáte

Udělat kabrio lze asi z jakéhokoli auta, včetně německého kupé značky Opel. Jedno jediné auto je na prodej, relativně za pár kaček.

i Zdroj fotografie: S vědomím C.N.K. Handelsagentur e.Kfr.
i Zdroj fotografie: S vědomím C.N.K. Handelsagentur e.Kfr.
i Zdroj fotografie: S vědomím C.N.K. Handelsagentur e.Kfr.
i Zdroj fotografie: S vědomím C.N.K. Handelsagentur e.Kfr.
i Zdroj fotografie: S vědomím C.N.K. Handelsagentur e.Kfr.
i Zdroj fotografie: S vědomím C.N.K. Handelsagentur e.Kfr.
i Zdroj fotografie: S vědomím C.N.K. Handelsagentur e.Kfr.
i Zdroj fotografie: S vědomím C.N.K. Handelsagentur e.Kfr.
i Zdroj fotografie: S vědomím C.N.K. Handelsagentur e.Kfr.
i Zdroj fotografie: S vědomím C.N.K. Handelsagentur e.Kfr.
i Zdroj fotografie: S vědomím C.N.K. Handelsagentur e.Kfr.
i Zdroj fotografie: S vědomím C.N.K. Handelsagentur e.Kfr.
i Zdroj fotografie: S vědomím C.N.K. Handelsagentur e.Kfr.
i Zdroj fotografie: S vědomím C.N.K. Handelsagentur e.Kfr.
i Zdroj fotografie: S vědomím C.N.K. Handelsagentur e.Kfr.
i Zdroj fotografie: S vědomím C.N.K. Handelsagentur e.Kfr.
i Zdroj fotografie: S vědomím C.N.K. Handelsagentur e.Kfr.
Dalších 13 fotografií
Dalších 13 fotografií
                   

Opel Calibra se stal už za doby svého prodeje ikonou. A to neměl tento sportovní automobil německé automobilky nijak výrazné jízdní vlastnosti. Vyráběl se od roku 1989 do roku 1997, celkem bylo vyrobeno 239 118 kusů. Relativně zastaralá technika pocházela z modelu Vectra A. S tímto vozem sdílela Calibra řadu technických řešení. I jízdní vlastnosti jsou podobné, zejména díky ne právě sofistikované zadní nápravě.

Aerodynamika by snesla V8, základem je ale čtyřválec

Lepší podvozek přišel až s faceliftem a pohonem všech kol. Nicméně měl vůz na svou dobu pokrokovou aerodynamickou karoserii se součinitelem odporu Cx 0,26. Šlo o nejlepší hodnotu té doby. Aerodynamika byla řešena jak v tunelu, tak novátorsky také pomocí počítačových simulací. Základní motorizací modelu Calibra byl dvouventilový čtyřválec OHC 2,0 l. Měl čtvercovou konstrukci s vrtáním a zdvihem 86,0 mm. Agregát nabízel výkon 115 k v 5 200 otáčkách, krouťák byl 170 Nm v 2 600 min.

iZdroj fotografie: S vědomím C.N.K. Handelsagentur e.Kfr.

S tímto pohonem byla Calibra spíše hezká než rychlá, ale to mnohým zákazníkům stačilo. Silnější volbou byl čtyřventilový dvoulitr s výkonem 150 koní. S tím už Opel překonal 220 km/h a na stovku se dostal pod deset sekund. Mantinely dávaly autu spíše než motor převodovky, manuál s pěti a automat se čtyřmi rychlostmi. Atraktivní Calibra Turbo 4×4 dorazila v roce 1992 a měla motor s výkonem 204 koní, šestistupňovou převodovkou a pohonem všech kol. Atakovala 245 km/h a stovku zvládla za 6,8 sekundy.

Přeplňovaná čtyřkolka je unikátem na druhou, nejde sehnat

Dnes se nedá téměř sehnat, to už jsou šestiválce o objemu 2,5i V6 a výkonu 170 koní dostupnější. Mezi jednoznačné klady auta patří mimo designu relativně odolný čtyřválec 2,0i 8V a šestistupňová převodovka u verze 4×4 turbo. Naopak za slabiny lze považovat pohon všech kol, který je poruchový. Také lze jmenovat slabé brzdy a nedostatečnou dynamiku u základního agregátu. Šestiválce mají příliš dlouhé převody a jsou kvůli hmotnosti vpředu dost nedotáčivé.

iZdroj fotografie: S vědomím C.N.K. Handelsagentur e.Kfr.

Mohlo by se zdát, že se poslední dobou snažíme na AutoŽivě nějak Opel Calibra propagovat. Není tomu tak, jde o shodu náhod. Pokud jsme nedávno psali o zajímavém kupé na prodej, teď je tady ještě větší unikát. Jeden ze třinácti vyrobených kabrioletů. Calibra bez střechy není oficiálním modelem automobilky Opel, jde o dílo německého úpravce Piecha Design. Auto je postavené na základě kupé z roku 1990.

Dostupná ojetina pod kapotou skrývá nejvýkonnější diesel všech dob. Monstrózním výkonem vypráská kdejaký sporťák

Má plátěnou střechu a přepracovanou karoserii tak, aby mohlo fungovat jako kabrio. Markantní je to zejména na víku kufru. Jsou zde také jiná kola, upravený výfuk, modifikovaný interiér. Pod kapotou pracuje atmosférický čtyřválcový dvoulitr s výkonem 150 koní, ale tady půjde spíše o extravaganci než o dynamiku. O přenos hnací síly se stará pětistupňový manuál.

iZdroj fotografie: S vědomím C.N.K. Handelsagentur e.Kfr.

Auto, které je právě na prodej na německém inzertním serveru, má najeto 38 350 km a dá se předpokládat, že cena by šla ještě usmlouvat. Pár týdnů už je vůz na prodej, nejprve byl v nabídce v přepočtu asi za 680 000 Kč, teď stojí méně než 600 000 Kč. Na každý den to asi nebude, ale občas vytáhnout tuto jedinečnost z garáže už by mohlo fanouška značky Opel motivovat k nákupu.

Galerie

Dalších 13 fotografií
Dalších 13 fotografií

Co na tohle kupé předělané na kabrio říkáte?

Diskuze Vstoupit do diskuze
64 lidí právě čte
Autor článku

Filip Rakovan

Dráhu motoristického žurnalisty zahájil v době tištěných médiích v časopise Speed a prošel velkou řadou renomovaných tuzemských časopisů, například Carauto, český TopGear. Následně zakotvil v online světě a pozvedl na špičkovou úroveň ve své době prestižní magazín Autoweb.cz a Garaz.cz. Řídil snad vše, co má čtyři kola, od litrového hatchbacku po F1. Pořádá kurzy pro řidiče a amatérské závody, vyjadřuje se k problematice v televizi. A hlavně dnes s radostí píše na AutoŽivě.

Zobrazit další články