Udělat kabrio lze asi z jakéhokoli auta, včetně německého kupé značky Opel. Jedno jediné auto je na prodej, relativně za pár kaček.
Opel Calibra se stal už za doby svého prodeje ikonou. A to neměl tento sportovní automobil německé automobilky nijak výrazné jízdní vlastnosti. Vyráběl se od roku 1989 do roku 1997, celkem bylo vyrobeno 239 118 kusů. Relativně zastaralá technika pocházela z modelu Vectra A. S tímto vozem sdílela Calibra řadu technických řešení. I jízdní vlastnosti jsou podobné, zejména díky ne právě sofistikované zadní nápravě.
Aerodynamika by snesla V8, základem je ale čtyřválec
Lepší podvozek přišel až s faceliftem a pohonem všech kol. Nicméně měl vůz na svou dobu pokrokovou aerodynamickou karoserii se součinitelem odporu Cx 0,26. Šlo o nejlepší hodnotu té doby. Aerodynamika byla řešena jak v tunelu, tak novátorsky také pomocí počítačových simulací. Základní motorizací modelu Calibra byl dvouventilový čtyřválec OHC 2,0 l. Měl čtvercovou konstrukci s vrtáním a zdvihem 86,0 mm. Agregát nabízel výkon 115 k v 5 200 otáčkách, krouťák byl 170 Nm v 2 600 min.
S tímto pohonem byla Calibra spíše hezká než rychlá, ale to mnohým zákazníkům stačilo. Silnější volbou byl čtyřventilový dvoulitr s výkonem 150 koní. S tím už Opel překonal 220 km/h a na stovku se dostal pod deset sekund. Mantinely dávaly autu spíše než motor převodovky, manuál s pěti a automat se čtyřmi rychlostmi. Atraktivní Calibra Turbo 4×4 dorazila v roce 1992 a měla motor s výkonem 204 koní, šestistupňovou převodovkou a pohonem všech kol. Atakovala 245 km/h a stovku zvládla za 6,8 sekundy.
Přeplňovaná čtyřkolka je unikátem na druhou, nejde sehnat
Dnes se nedá téměř sehnat, to už jsou šestiválce o objemu 2,5i V6 a výkonu 170 koní dostupnější. Mezi jednoznačné klady auta patří mimo designu relativně odolný čtyřválec 2,0i 8V a šestistupňová převodovka u verze 4×4 turbo. Naopak za slabiny lze považovat pohon všech kol, který je poruchový. Také lze jmenovat slabé brzdy a nedostatečnou dynamiku u základního agregátu. Šestiválce mají příliš dlouhé převody a jsou kvůli hmotnosti vpředu dost nedotáčivé.
Mohlo by se zdát, že se poslední dobou snažíme na AutoŽivě nějak Opel Calibra propagovat. Není tomu tak, jde o shodu náhod. Pokud jsme nedávno psali o zajímavém kupé na prodej, teď je tady ještě větší unikát. Jeden ze třinácti vyrobených kabrioletů. Calibra bez střechy není oficiálním modelem automobilky Opel, jde o dílo německého úpravce Piecha Design. Auto je postavené na základě kupé z roku 1990.
Má plátěnou střechu a přepracovanou karoserii tak, aby mohlo fungovat jako kabrio. Markantní je to zejména na víku kufru. Jsou zde také jiná kola, upravený výfuk, modifikovaný interiér. Pod kapotou pracuje atmosférický čtyřválcový dvoulitr s výkonem 150 koní, ale tady půjde spíše o extravaganci než o dynamiku. O přenos hnací síly se stará pětistupňový manuál.
Auto, které je právě na prodej na německém inzertním serveru, má najeto 38 350 km a dá se předpokládat, že cena by šla ještě usmlouvat. Pár týdnů už je vůz na prodej, nejprve byl v nabídce v přepočtu asi za 680 000 Kč, teď stojí méně než 600 000 Kč. Na každý den to asi nebude, ale občas vytáhnout tuto jedinečnost z garáže už by mohlo fanouška značky Opel motivovat k nákupu.