Audi se obrací zády k elektromobilitě? Zrušený model se vrátí s velkým motorem, který si výrobce „půjčí“ u konkurence

Model, který posunul značku mezi supersportovní elitu, skončil. Jen proto, aby vstal pomyslně z popela modernější a lepší.

i Zdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz
                   

Nové Audi R8, myslím tím to staré, úplně první, když bylo nové, působilo jako zjevení. Málokdo si uvědomí, že koncept už je přes dvacet let starý, příběh se začal psát prototypem z roku 2003. A ano to nebyla úplná prvotina, pár let předtím už si značka „hrála“ třeba s konceptem Rosemeyer, který blížící se sportovní trend naznačoval. V redakci AutoŽivě máme s Audi R8 bohaté zkušenosti. S autem jsem toho za svou novinářskou kariéru odjezdil hodně. Jak v běžném provozu, tak třeba na závodních tratích. Včetně Paul Ricard, když si vzpomenu na Audi R8 V10 Plus.

Úspěch modelu byl značný, u novinky se dá čekat také

Audi R8 bylo úspěšné i na stříbrném plátně. Stačí si připomenout filmy s Iron Manem, znalci komiksů, mezi které já nepatřím, budou vědět. Myslím, že se náznaky sportovního Audi objevily i v dalších filmech. Já, robot, možná? Auto bylo opravdu velmi dobré. Bylo, mrzelo mne, když jsem se dozvěděl o konci výroby. A bude, pokud všechno klapne, protože se o návratu začíná zase mluvit, a to nejenom mezi vrabci na střeše. Vrací se tedy Audi R8 na scénu? Pokud se zdroje kolegů z britského Autocaru nepletou, tak ano.

iZdroj fotografie: Audi

Automobilka, která se v poslední době tvářila, že budoucnost patří výhradně elektromobilům, udělala nečekaný obrat. Já mám dojem, že Audi došlo, že o elektromobilech budoucnost nebude. A pokud, tak že musí lidi nalákat na něco sportovního a pak jim vnutit elektrickou sekačku. Nová generace R8 tak podle všeho nebude jen dalším elektrickým vozem, ale skutečným superautem s vysokootáčkovým osmiválcem.

Audi chystá 20 nových modelů aut pro Česko. Vedení řeklo, že přichází nejvyšší modelová smršť

Je tady totiž dárce v rámci koncernu. A ne, zde se nebavíme o VW, nebo dokonce Škodě. Audi R8 si pravděpodobně vezme za svou techniku z Lamborghini Temerario. Tedy z nástupce modelu Huracán. Tohle bude návrat ke kořenům, ale s moderním hybridním pohonem, který posune hranice výkonu na úplně novou úroveň. Návrat ke kořenům, ale díky „střevům“ s Lamba také sázka na jistotu, Audi nemusí nic moc vyvíjet, všechnu technologii má přichystanou na stříbrném podnose. Stačí dodat atraktivní kabát a ten u Audi spíchnout umí.

Vnitřnosti z Lamborghini jsou víc než slušný stavební základ

Představte si tedy dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,0 litru, který se dokáže roztočit až na divokých 9 000 otáček za minutu. Můžeme očekávat 800 koní, k tomu připočtěte tři elektromotory – jeden integrovaný do osmistupňové dvouspojkové převodovky a další dva pohánějící přední nápravu. Celkový systémový výkon by měl dosahovat až nad 900 koní. To z nové R8 udělá nejvýkonnější a nejrychlejší sériové Audi v historii. A co to bude znamenat na dráze? Nechci úplně říkat na silnici.

iZdroj fotografie: Ondřej Komárek pro AutoŽivě.cz

Zrychlení z nuly na stovku za 2,7 sekundy a maximální rychlost 340 km/h. Jestli se bude přístup opakovat, tak tady bude auto jak pro okruhové nadšence, kteří ale na závodní okruh moc nevyjedou – moje zkušenost s majiteli a zákazníky značky se čtyřmi kroužky. Ale i auto pro každodenní použití. Zejména pro korzování po prestižních bulvárech a resortech s „dobrou“ adresou. Design nové R8 zatím zůstává zahalen tajemstvím.

Do Lidlu s ním asi nikdo jezdit nebude, ale dovolenou zvládne

Zkusil jsem si pohrát s grafickými programy a něco vytvořit, ale je to jen moje vize. Spíš bych čekal, že v rámci trendu nepůjde o nic dramaticky odlišného od předchůdců. Spíše o logické pokračování než dechberoucí změnu. Myslím si, že se dá čekat nízká, široká a agresivní silueta, klínovitý boční profil. A interiér? Ten by měl nabídnout pro Audi tradičně špičkové materiály, moderní technologie a dvě místa, pro řidiče a spolujezdce.

iZdroj fotografie: Ondřej Komárek pro AutoŽivě.cz

Kdy auto dorazí? Když technika pochází z Lamborghini Temerario, nástupce Huracánu, Audi nemusí vyvíjet vše od nuly. To znamená, že premiéra i uvedení na trh jsou už údajně naplánovány na rok 2027. Je dost možné, že Audi přijde s variantou R8 Performance s navýšeným výkonem. Opět, je tady Lambo, které se o to postará. V rámci standardní nabídky bych pak byl připraven na dvě karosářské verze.

Tradiční kupé a pak roadster, variantu se skládací střechou. Mám rád sportovní auta, takže pro mne je tohle dobrá zpráva. Nicméně v redakci AutoŽivě čteme mezi řádky ještě jiný vzkaz. Zprávu, že i když je tady velký tlak na elektromobilitu, automobilky stále vnímají spalovací motory jako něco, bez čeho se zákazníci neobejdou. Byť prodeje nového Audi R8 budou v rámci celé produkce skutečně zanedbatelné.

Chtěli byste jezdit v Audi?

Zdroj: Autocar
Diskuze Vstoupit do diskuze
142 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články