Koncern Volkswagen je „sdílením“ komponentů mezi jednotlivými značkami pověstný, výjimkou nejsou ani celé automobily. Nové Audi Q6 je toho příkladem.
Že jsou někdy sesterské a bratrské vztahy mezi jednotlivými výrobci ku prospěchu obou asi není potřeba příliš zdůrazňovat. Ne všichni majitelé jsou pak sice nadšeni, když za jejich těžce vydřené peníze a prémiovou značku si někdo jezdí v „sociálnější“ verzi s „lidovějším“ logem, ale v zásadě stejnou technikou. Majitelé Porsche Cayenne/VW Touareg by mohli vyprávět. Účetní Porsche pak ale asi také, protože tu hromadu peněz na vývoji zaplatilo VW dohromady, ale penízky z Cayenne chodí nám. Super „kšeft“, bezpochyby.
„Dvojčata“ jsou u automobilek oblíbená
A takových příkladů bychom našli povícero. Jeden z těch úsměvných a dnes již skoro neuvěřitelných je starý pár desítek let, kdy Rolls-Royce a Bentley byla defacto jedna firma a jejich modely se lišily jen „zakulacenou“ maskou u Bentley oproti „chrámu“ u RR, voličem automatické převodovky na středovém tunelu oproti pod umístění pod volantem u RR a pochopitelně logy. A některými verzemi, kdy Bentley, věrno svoji velkolepé sportovní tradici sázelo na sportovní provedení poněkud více. Navíc majitelé Bentley obecně se svými vozy rádi jezdí, zatímco u RR se čeká spíše šofér.
A pro úsměvné „sdílení“ nemusíme chodit vůbec za hranice kontinentální Evropy a dokonce ani za naše hranice Jedna z verzí VW Caddy byla totiž opravdu, ale opravdu velmi jednoduše „přeznačkovaná“ Škoda Felicia. Oba znaky, jak Škody, tak VW jsou totiž kulaté a stačilo je tak opravdu jednoduše vyměnit na masce a na volantu. Náklady na přestavbu? Nula korun. Včetně DPH. Z toho museli mít účetní obou firem vyloženě vánoce. Podobně to mimochodem udělal VW za několik let i se Seatem Inca, a rozhodně nejenom s ním.
VW je ve „sdílení“ napříč značkami mistr
A jak vidno, co se v mládí naučíš… …v dalším mládí jakoby najdeš. A VW svůj „rebranding“ dotahuje k dokonalosti. I když tady jsme už věru v jiných cenových patrech, než byla naše Felicia. Resp. jsme na zcela opačné straně. A to i světa, protože tyto hrátky s logy VW předvádí v Číně. Původně pro americký trh vyráběné SUV se dočkalo jemně ohlazených hran, jiné masky s místem pro čtyři kruhy – a máme tady Audi Q6. Opět jen pro čínský trh. Kdo ještě tvrdí, že vyrábět auta je složitá věc?
Navíc, když se na VW Atlas zadíváte, nenajdete tam popravdě moc podobných prvků s aktuální designovým VW jazykem, jak ho známe z evropských modelů. A to stejné platí pochopitelně pro Audi, tam už vůbec ne. VW jako globální hráč pochopitelně ctí odlišné preference svých jednotlivých trhů. To nic nemění na tom, že téměř 5,1 metru dlouhé Audi Q6 pohání dvě zážehové jednotky, čtyřválec o objemu 2 litry/261 koní/400Nm, silnější verze pak disponuje šestiválcem 295 koní /500 Nm.
Tato auta nejsou pro Brusel příliš velká a těžká?
Na první pohled by se mohlo zdát, že výkonu má nové Audi více než dost, na druhou stranu také nebude rekordmanem v lehké váze, spíše přesně naopak. Což nás přivádí k myšlence, jestli by v tomto případě méně nebylo trochu více… A současně, že pokud v Číně budou takováto „méně ekologická“ auta stále běžně k dispozici, může se „naše“ Evropská unie „uzakazovat“ – a stejně se nic nezmění. A jak to vidíte vy? Má smysl tady něco zakazovat, když ve zbytku světa to vůbec neřeší? Napište nám do diskuse pod článkem, děkujeme!