Auta, která nikdo nechce, protože nejsou módní. Vystupte z davu a užijte si jejich funkčnost

Zákazníci milují hezká auta, a také SUV. Co naplat, že mnoho klasických kombi dává větší smysl, jen jsou tak trochu ošklivá.

i Zdroj fotografie: Toyota
                   

Automobilový průmysl se neustále vyvíjí a trendy a preference zákazníků se mění. Ačkoli se v posledních letech stále více lidí rozhoduje pro koupi SUV, existují i jiná auta, která nabízejí podobné výhody a jsou často opomíjena. Jde o velké oplastované kombíky. Některé jsou považované za žádoucí, typicky Audi A6 Allroad, i když už ani zde to není jako dřív. Jiná auta jsou populární, ovšem u menšinových zákaznických základen.

Až na výjimky jsou SUV horší než kombíky a stojí víc

Někdy ani nejde o kombi s plastem, ale jen o klasické kombi. Které má ale prostě divný vzhled nebo značku, která není atraktivní na parkovišti u golfového resortu. Jedním z takových vozidel je Subaru Outback. Toto auto nabízí mírně zvýšené odpružení a pohon všech kol pro lepší ovladatelnost. Outback byl na trhu k dispozici již před nástupem SUV módy, avšak stále je velmi málo lidí, kteří si ho vybírají. Pohledem globálního trhu je u nás Outback poměrně populární, a vzhledem k omezené nabídce značky jde často o jedinou možnou volbu.

iZdroj fotografie: Subaru

Subaru Outback je považován za průkopníka mezi oplastovanými kombi. První generace se objevila na trhu již v roce 1995. V nabídce je nová generace, ale i jako ojetina má stále Subaru Outback co nabídnout. Nová generace Subaru Outback nabízí vylepšený interiér a mnoho nových funkcí výbavy. Zejména skvělý systém EyeSight. Dalším modelem, který by mohl být skvělou alternativou k SUV, je Opel Insignia Tourer.

Na některé modely Opelu se zapomíná, což je škoda

Toto vozidlo nabízí stejně velký zavazadlový prostor jako mnoho SUV, ale s nižší spotřebou paliva díky nižšímu valivému odporu. Kromě toho má i moderní výbavu a dostatečně prostorný interiér. Opel Insignia Tourer byl poprvé představen v roce 2008. Na výběr je z několika benzinových a naftových motorů s výkonem od 103 kW. Nejvýkonnější verze Insignie Tourer má motor o výkonu 169 kW, který zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než 7 sekund. Insignia Tourer má také prostorný interiér a zavazadlový prostor s objemem až 1 665 litrů.

iZdroj fotografie: Opel

Koho tam máme dál, jaké ošklivé kačátko? Auto nabízející pohon všech kol a mírně zvýšené odpružení pro lepší jízdní vlastnosti na nezpevněných cestách. Jde o Seat Leon X-Perience jakožto dalšího zástupce této skupiny vozidel. Tento model má také solidní zavazadlový prostor a moderní výbavu. X-Perience je dostupný s benzínovým a dieselovým motorem. Benzínová verze má výkon 110 kW (150 k) a dieselová 2,0litrový čtyřválcový motor s výkonem 135 kW (184 k). K dispozici jsou manuální i automatické převodovky a pohon všech kol.

Seat byl vždy tak trochu černou ovcí koncernu, neprávem

Jedinou chybou na kráse auta je, že to není domácí Škoda. Zprofanovaný Volkswagen nebo přeceňované Audi. Umí všechno jako koncernoví sourozenci, jen nemá na kapotě tu správnou značku. Toyota Avensis Combi byla vyráběna v letech 1997 až 2018 a stále jde o ojetinu, která má co nabídnout. Není to ovšem první auto, které člověka napadne, když začne přemýšlet o obměně rodinného vozového parku. Nabízí prostorný interiér a zavazadlový prostor o objemu 1 609 litrů.

iZdroj fotografie: Seat

Toyota Avensis Combi nabízí benzínový a dieselový motor. Benzínový motor má objem 1,8 litru a výkon 108 kW (147 k). Dieselový motor má objem 2,0 litru a výkon 105 kW (143 k). K dispozici jsou manuální i automatické převodovky a pohon předních kol. Všechna tato auta nabízejí výhody módních SUV, překonávají je ve velikosti kufru nebo jízdních vlastnostech. Jsou ale méně populární. I přesto, že mají své mimořádné vlastnosti a výhody, jsou stále často opomíjeny v oblibě SUV. Pokud však hledá kupující alternativu k této přeceňované módě a chce něco, co je stejně praktické a zábavné řídit, jedno z uvedených aut může být vhodným kandidátem.

Souhlasíte s tímto výběrem aut?

Diskuze Vstoupit do diskuze
120 lidí právě čte
Autor článku

Martin Sedláček

Vyučil se automechanikem a tuto práci také dlouhé roky provozoval. Pak se na čas přesunul do oblasti profesionální dopravy, řidičák má v podstatě na vše, co se dá u nás legálně řídit. Po několika letech za volantem nákladního auta se vrátil zpět k původní profesi, kterou už dělá spíše z pozice vedoucího dílny. Má tak čas na redakční a publikační činnost i osvětu v oblasti automobilové techniky.

Zobrazit další články