Jediná správná volba je naftový dvoulitrový čtyřválec. Benzínové motory jsou problematické, ale často je to jediná možná nebo dostupná volba.
Proč měnit něco, co funguje? Přesně podle tohoto hesla by se dalo s mírnou nadsázkou nahlížet na z technického pohledu šestou generaci Volkswagenu Golfu. Jde totiž spíše o oživení a modernizaci předchůdce, Golfu páté generace, než od základu nový model. Ono se není čemu divit, mechanický základ Golfu V byl totiž robustní a povedený. Na rozdíl od pozdější sedmé generace dopřával víceprvkovou zadní nápravu plošně všem specifikacím. Ne pouze těm nejdražším.
Golf si vybudoval status automobilové ikony, právem
Karosérie i interiér jsou kompletně nové a originální, podvozkově staví šestý Golf na mírně upraveném podvozku předchozí generace. V nabídce pro šestou generaci se objevily nové prvky, jako například elektronicky řízené adaptivní tlumiče DCC, adaptivní tempomat nebo aktivní parkovací asistent (Park Assist). Jaké jsou typické závady Golfu VI? Je to praskání výfukových svodů u 1.4 TSI 118 kW do roku 2010. Dále závady řetězových rozvodů zejména 1.2 TSI a 1.4 TSI 90 kW. Zřídkakdy i u ostatních silnějších motorizací TSI do roku 2012.
Vadné vstřikovače mohou být u 1.6 TDI a méně často 2.0 TDI. Opravdu vzácně i u starších benzínových motorů TSI. Problémem je opotřebený dvouhmotový setrvačník u naftových pohonných jednotek. Časté jsou závady variabilního časování ventilů u 1.4 TSI, vzácněji i u všech větších verzí TSI. Velmi vzácně může u 2.0 TDI dojít k vylomení šroubu držícího kladku rozvodového řemene s fatálními následky pro motor. Dá se říct, že spolehlivost Golfu VI je v zásadě ovlivněna jen volbou motoru.
Nekomplikovaná benzínová čtrnáctistovka 1.4 16v s 59 kW nemá moc síly, ale i po letech funguje bezproblémově. Všechny motory TSI zde mají rozvodový řetěz, jehož problémy jsou již legendární. Chrastění, protažení řetězu až následné přeskočení se týká prakticky všech verzí TSI. A to až do roku 2012, tedy takřka po celou dobu existence Golfu VI. Zřejmě nejvíc jich bylo u 1.2 a 1.4 TSI, u dvoulitrů pro GTI se s tím setkali automechanici také, ale v zásadně menším množství. V prvních ročnících měly motory 1.2 TSI občas problémy s regulací tlaku.
Motory jsou alfou a omegou. Benzíny nic moc, berte diesel
Velkorysý prostor kolem malé pohonné jednotky pod kapotou láká kuny. Ty pak způsobují poškození na elektroinstalaci. Motory 1.4 TSI s kombinovaným přeplňováním Twincharger (turbo/kompresor) občas zasáhlo praskání výfukových svodů, velmi vzácně dokonce i praskání pístů. Obecným problémem TSI mimo základní 1.2 jsou tu a tam i problematické variátory časování ventilů. Nafťáky měl Golf VI již výhradně common-railové. Výkonnější dvoulitry jsou ve střednědobém horizontu dobrou volbou.
Nicméně poddimenzované ukotvení jedné z napínacích kladek je podle mechaniků stále časovanou hrozbou. Jaký motor tedy doporučit? Ideálně 2.0 TDI s výkonem 81 kW do data výroby 6/2009. Není jich moc, mají hodně najeto a jsou drahé. Proto kupující častěji sáhnou po benzínové jednačtyřce, i za cenu potenciálních nákladů. Podvozek je vcelku bez komplikací. Občas je potřeba vyměnit zadní silentbloky předního spodního ramene.
Tuning byl pro Golf jako rakovina u všech generací, i této
Golf nabízel i pohon všech kol, s tím se nepojí žádné významnější servisní potíže. To platí i pro příplatkovou převodovku DSG. V kabině je relativně vše v pořádku, oproti předchůdci jsou zde kvalitnější materiály. Nezmizely občasné rezonance v palubní desce. Objektivně vzato lze Golf v šesté generaci stále považovat za etalon. Který má svou cenu, díky motorům určité neduhy, ale umí uspokojit velmi širokou škálu potenciálních zájemců.
Aktuálně je na německém prodejním serveru v nabídce zajímavý šestový kousek. Jde o Golf GTD, laicky řečeno „g-t-íčko“ s naftovým motorem. Volkswagen Golf VI 2.0 TDI je z roku 2011, má parádní výbavu, šestistupňovou manuální převodovku, motor s hutným krouťákem. Má bohužel najeto cca dvě stě tisíc kilometrů, což se projeví. Stejně jako to, že auto podle samolepky jezdilo na Nürburgringu. Přesto ale může zájemce o 170 naftových koní tato nabídka za 250 000 Kč zaujmout.