Na ulici mu někdo obešel auto klíčem. Pomstil se jako král, Češi mu tleskají

Povinné ručení poškrábaný lak nepokryje, řidič musí sáhnout do své peněženky. I v případě laku poškozeného z důvodu vandalismu.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Na cizí auto se nesahá. Tedy ono poškozovat jakýkoli cizí majetek je trestné, ale optikou našeho oboru je auto tím, co si petrolhead chrání asi nejvíce. Do redakce nám přišel e-mail od pana Karla z Prahy. Rozhodli jsme se ho zveřejnit v plném rozsahu, pouze s tím, že fotografie, které nám pan Karel poslal, zveřejněny nebudou. Pan Karel se totiž obává, že by zveřejněním fotek mohl pachatele popíchnut k opakované akci a znovu se dočkat poškození svého vozu.

Poškození laku je vždy nepříjemné a pro řidiče depresivní

„Přišel jsem ke svému autu po návratu z obchodu,“ vypráví pan Karel, „a s hrůzou jsem zjistil, že mi někdo poškrábal boční dveře klíčem.“ Byly na nich viditelné hluboké šrámy a poškozená část laku. Byl zděšený a znechucený z toho, jak někdo mohl takovým způsobem poškodit jeho milované auto. Pan Karel okamžitě kontaktoval policii a oznámil vandalismus na svém vozidle.

Student na koloběžce naboural do auta. Vězení a náhrada škody ale hrozí svalnatému Danielovi za volantem

„Policisté přijeli na místo a provedli ohledání auta,“ pokračuje s vyprávěním čtenář Karel. Nicméně informovali pana Karla, že v případě poškození auta vandalismem nedokážou vypátrat pachatele, pokud nemá konkrétní podezřelou osobu na základě svědků nebo kamerových záznamů. Přesto policisté sepsali protokol o poškození vozidla, který byl nezbytný pro další postup. Pan Karel si byl vědom, že povinné ručení, které je součástí povinného pojištění vozidel, nekryje poškození způsobené vandalismem.

Povinné ručení vandalismus nepokrývá, řidič platí ze svého

Pro pokrytí škody na jeho autě bylo tedy zapotřebí havarijní pojištění. Pan Karel se obrátil na svou pojišťovnu a nahlásil poškození auta. Pojišťovna poskytla informace o postupu při opravě vozidla. Bylo nutné provést opravu laku na poškozených místech. Auto bylo převezeno do specializovaného autoservisu, kde bylo připraveno na lakování. Nejprve bylo nutné odstranit stávající poškozený lak, aby se připravila plocha pro nanášení nového laku. Poté byla aplikována vrstva náplně, která vyrovnala nerovnosti a vyplnila poškozené části.

Mají podomácku vyrobené cedule „Zákaz parkování“ smysl? Paradoxně ano, ale pokuta nehrozí

Po zaschnutí náplně následovalo nanesení nového lakového nátěru. Nakonec byl lak pokryt ochrannou vrstvou, aby byl chráněn před vnějšími vlivy. Celý proces opravy laku trval několik dní. Pan Karel byl samozřejmě znechucen tím, že musel za opravu platit ze svého, protože pachatele nebylo možné vypátrat. Celkové náklady spojené s opravou laku byly vysoké a značně zatížily jeho finanční situaci. Výsledkem bylo obnovení původního stavu auta a odstranění viditelných šrámů.

Protřelí řidiči před jízdou stříkají na SPZ sprej WD-40. Vyhýbají se tak pokutě

Pan Karel byl rád, že alespoň estetická stránka poškození byla úspěšně vyřešena. Cena se pohybovala lehce nad 10 000 Kč, což pro něj byla nepříjemná finanční zátěž. Zkušenost s poškrábaným autem pana Karla přiměla k přehodnocení a zvýšení opatrnosti při parkování a ochraně svého vozidla. Začal vyhledávat bezpečnější parkovací místa, kde by bylo menší riziko vandalismu. Také zvážil možnost instalace bezpečnostních kamer nebo alarmu, které by mohly odstrašit potenciální pachatele. A připlatil si za havarijní pojištění. Jako svou pomstu s radostí bere to, že jsme jeho nepříjemnou zkušenost mohli zveřejnit. Nicméně pozitivní zpětné vazby, se mu od ostatních lidí moc nedostalo, tleskají mu spíše ironicky.

Poškrábali vám někdy lak auta?

Diskuze Vstoupit do diskuze
94 lidí právě čte
Autor článku

Martin Sedláček

Vyučil se automechanikem a tuto práci také dlouhé roky provozoval. Pak se na čas přesunul do oblasti profesionální dopravy, řidičák má v podstatě na vše, co se dá u nás legálně řídit. Po několika letech za volantem nákladního auta se vrátil zpět k původní profesi, kterou už dělá spíše z pozice vedoucího dílny. Má tak čas na redakční a publikační činnost i osvětu v oblasti automobilové techniky.

Zobrazit další články