Automechanik apeluje: Tyto 4 chyby dělá neúmyslně 86 % řidičů, bohužel díky nim vzniká koroze na karoserii

Ochrana proti korozi karoserie není jednouchá, řidiči často ve snaze auto ošetřit karoserii poškozují. Co dělají špatně?

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Existuje řada potíží, které mohou zasáhnout osobní automobil, ale koroze patří mezi ty nejpalčivější. Pro řidiči nejpalčivější, protože je vidět na první pohled. Problém je i v tom, že dlouho není vidět, a když se objeví, už je prostě přítomna a nelze žádným snadným způsobem dostat pryč. Nelze setřít, nelze snadno zalakovat, vyleštit. Koroze na karoserii vozidel může být pro řidiče velkým nepřítelem, a proto je důležité věnovat pozornost péči o povrch vozu.

Karoserie je i přes ochranu lakem citlivá, koroze vznikne rychle

Automobilový expert identifikoval časté chyby, kterých se řidiči často dopouštějí a které mohou způsobit vznik rzi na karoserii. „Nesprávná příprava povrchu před aplikací antikorozního nátěru je častým problémem,“ říká odborník na servis japonských a evropských aut, pan Pavlíček. Po zakoupení ojetého auta se mnozí majitelé rozhodnou provést antikorozní úpravu svépomocí. „To může být efektivní, ale pouze za předpokladu, že je provedeno správně,“ říká expert. 

iZdroj fotografie: Depositphotos

„Jednou z nejčastějších chyb je nedostatečná příprava povrchu,“ dodává. Před aplikací antikorozního nátěru je nezbytné důkladně vyčistit povrch od nečistot a rzi. Použití antikorozního prostředku na špatně očištěných částech karoserie může snížit jeho účinnost. Proto je klíčové zajistit, aby měl antikorozní prostředek spolehlivý základ pro přilnavost. Ošetření starých vozů s korozí je další zásadní bod.

I pokus o ochranu karoserie může zapříčinit vznik koroze

„Pokud máte starší auto s ohnisky koroze na karoserii, je třeba tomu věnovat zvláštní pozornost,“ poučuje expert Pavlíček.  Aplikace antikorozního nátěru na stávající korozní centra vyžaduje pečlivé odmaštění a aplikaci základního nátěru. Pokud majitel auta tento krok přeskočí, může se proces koroze nadále šířit, i přes provedenou antikorozní úpravu. Před provedením antikorozní úpravy je nezbytné vozidlo důkladně umýt.

Zvláštní pozornost by měla být věnována spodní části a spodním křídlům. Ty jsou často vystaveny silničním nečistotám a chemikáliím. Čištění pomáhá odstranit prach, nečistoty a zbytky silničních chemikálií, které mohou povrch poškodit. Další chyba? Nesprávná volba antikorozních prostředků. Není jedno, jaký antikorozní prostředek řidič použije. Domácí kutilství zde nefunguje, je důležité vybrat si specializovaný antikorozní prostředek, který zajistí spolehlivou ochranu.

Koroze je zachvátí rychleji než ostatní: Seznam ojetin s úplně nejhorší antikorozní ochranou všech dob

Důležité je také nepřidávat rozpouštědla, protože to může snížit účinnost antikorozního prostředku. Neopatrnost s ochrannými plastovými díly je dalším problémem. Jejich instalace na karoserii vozidla může způsobit nahromadění vlhkosti a nečistot pod nimi. Toto může urychlit proces koroze. Před instalací těchto prvků je důležité zajistit, že je povrch důkladně připraven.

Ochranná fólie může zafungovat opačně, auto začne rezavět

Stejně tak je to i při nesprávné technologii nanášení samolepící fólie. Je nezbytné, aby povrch byl dobře připraven. Jen tak se zabrání vzniku bublinek a odlupování fólie, a předejde se vzniku koroze. Poslední chybou je špatná nebo žádní příprava povrchu před aplikací autovosku. Aplikace autovosku je skvělým způsobem, jak dodatečně ochránit karoserii vozidla.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Před aplikací vosku je však nezbytné zajistit důkladnou přípravu povrchu. Prach, nečistoty a stopy rzi je nutné odstranit, aby vosk mohl karoserii účinně chránit. Díky správné péči o karoserii vozidla může řidič prodloužit jeho životnost a snížit riziko vzniku koroze. Vyhýbat výše zmíněným chybám je zásadní pro zajištění dlouhodobé trvanlivosti povrchu osobního automobilu.

Bojujete s korozí karoserie?

Diskuze Vstoupit do diskuze
65 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články