Klíče od Lamborghini dostaly dvě babičky. Zapnuli kameru a poslali je na silnici

Věk řidiče nesouvisí nijak s tím, jakou značku auta může či nemůže řídit. Šediny ve vlasech nijak nevylučují řízení supersportu.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Lamborghini ve své době dokázalo nemožné. Postavilo se proti Ferrari a vyhlásilo mu válku na poli supersportů. Se svými modely zvládlo pokořit i čas. Například Murcielago dokázalo nemožné, nezestárlo. I po více než dvaceti letech od začátku výroby stále vypadá tak, jako kdyby sjelo z výrobní linky jen před pár dny.

Některá auta nestárnou, řidiči ovšem ano. Bez výjimky

Bohužel to samé se nedá říct o řidičkách, které usedly za volant. Ve vší úctě jde o dvě babičky, které za volantem supersportu vypadají při svém věku vcelku nemístně. To však neznamená, že je něco takového nepatřičné. Věk řidiče nijak nesouvisí se značkou automobilu, do kterého se posadí. Ohledně věku je jen jediná podmínka, a to stále dobrý zdravotní stav, zejména dobrý zrak. A je jedno, jestli jde o Opel nebo o Lamborghini.

iZdroj fotografie: Pixabay

Lamborghini Murcielago bylo prvním modelem, který vznikl pod taktovkou Audi. Nástupce modelu Diablo tak sice disponoval italskou DNA, ovšem s německým akcentem na kvalitu. Srdcem vozu byl atmosférický vidlicový dvanáctiválec s objemem 6,2 litru a výkonem 580 koní. To v první generaci, poslední specifikace se loučila s výkonem 670 koní. I dnes jde o vyhledávaný youngtimer, který si stále drží cenu a nijak neklesá do propadliště dějin.

Potíže zařadit zpátečku má v Lambu asi každý nováček

Co nastane, když dostane do ruky Lambo s masitým V12 petrolhead, je asi jasné. Ovšem jak se bude vyvíjet situace, když do supersportu usednou dvě babičky? Dvě seniorky, Peggy a Audrey, dostaly příležitost posadit se do Lamborghini a řídit ho. Nutno říct, že se v autě za šest milionů korun cítily v ulicích Los Angeles skvěle a užívaly si to. A užívalo si to i okolí, které je sledovalo s notnou dávkou zájmu, aby také ne.

Problémy nastaly už ve chvíli, kdy měla jedna ze seniorek odcouvat od garáže. A auto jelo dopředu, paní netušila, jak zařadit zpátečku. Stejně roztomilá byla i chvíle, když šly babičky dozadu „do kufru“ a zjistily, že namísto kufru se ukrývá motor. Ve výsledku prohlásily obě dámy, že auto je chytřejší než ony. Což vyvolává otázku, jak by se seniorky cítily ve skutečně moderním autě s mnoha funkcemi, hlasovým ovládáním, adaptivními asistenty a dalšími vymoženostmi, které dnes v drahých současných vozech jsou. 

Jakým autem jezdí vaše babička?

Diskuze Vstoupit do diskuze
99 lidí právě čte
Autor článku

Martin Sedláček

Vyučil se automechanikem a tuto práci také dlouhé roky provozoval. Pak se na čas přesunul do oblasti profesionální dopravy, řidičák má v podstatě na vše, co se dá u nás legálně řídit. Po několika letech za volantem nákladního auta se vrátil zpět k původní profesi, kterou už dělá spíše z pozice vedoucího dílny. Má tak čas na redakční a publikační činnost i osvětu v oblasti automobilové techniky.

Zobrazit další články