Složité bezpečnostní elektronické systémy jsou v dnešních autech standardem. Stejně tak i jednoduché detaily spíchnuté pomocí jehly a nitě.
Řidič, který nikdy neopustí místo za volantem, o tomto prvku pravděpodobně ani neví. Smyčka totiž na pásu řidiče není, tam je obvykle malý plastový výlisek zabraňující prokluzu přezky. Na ostatních pásech ale smyčka být může. Může, ale nemusí, nejde o záležitost definovanou nějakými normami, použití smyčky je pouze na výrobci.
Cestujícím může zachránit život
Smyčka na bezpečnostním pásu má dvě funkce. Ta první je bezpečnostní. Souvisí s energetickým managmentem. Má za úkol snížit intenzitu utažení těla v případě nehody. V okamžiku nárazu a napnutí pásu povolí švy smyčky, ta se rozpadne a pás se prodlouží o několik centimetrů.
Druhá, asi méně důležitá, je funkce komfortní. Při odepnutí pásu a navíjení nenarazí pás do bočního sloupku přezkou, ale měkce se opře smyčkou. Navinutí proběhne bez nežádoucího zvuku i bez oděru interiéru vozu. A při jízdě na nerovných cestách nechrastí přezka, pokud jede řidič sám bez připoutaných cestujících.