Benzín nebo diesel, na tom nezáleží, řidiči špatně startují všechny typy motoru. U všech hrozí poškození a nákladné opravy.
Startovací procedura sedmi z deseti motoristů začíná tím, že řidič nastartuje motor, ihned zařadí rychlost a vyjede na silnici. Je to vlastně pochopitelné, jen málokdo má ráno čas a nespěchá do práce nebo s dítětem do školy. Že čas jsou peníze? Právě, tak proč je utrácet za zbytečné návštěvy u automechanika! Nastartovat a ihned vyjet je chyba, které by se měl každý motorista vyvarovat.
Po nastartování motor nemaže. Nejezděte!
Než uvedeme auto do pohybu a vyrazíme na cestu, vždy je dobré pár vteřin počkat. Pozor ale, nezaměňovat s otrockým zahříváním na pokojovou teplotu. Je důležité ihned po nastartování nechat auto v klidu „nadechnout, či „uvolnit.“ Umožnit, aby se olej dal do pohybu a začal mazat. Mezi řidiči panuje představa, že je třeba toto dělat pouze v zimě, pravda je to ale jen částečně.
V zimním počasí je olej ztuhlý na hustotu medu, než začne plnit svou mazací funkci, zabere to nějaký čas. Nezáleží na tom, zda jde o benzínový či naftový motor. Vždy je dobré chvilku před jízdou počkat. Neznamená to trápit staticky auto na místě a čekat čtvrt hodiny, než se zahřeje. Myšlenka je jednoduchá, poskytnou motoru pár okamžiků, dát vozu čas.
Opotřebení vede k poškození. A k finančním výdajům
Čas a možnost, aby se uvedl do provozního stavu. Studený agregát nepracuje s maximální účinností, mazání není stoprocentní. V okamžiku, kdy nastartujete a rozjedete se, nejsou všechny komponenty ani zdaleka promazány. Nadměrně se namáhají a opotřebovávají. Tak, že může dojít po čase a opakovaných rychlých startech k jejich poškození.
Řešení je snadné. Stačí nastartovat, napočítat do deseti a pak teprve vyrazit. Nebo, což je správnější, nastartovat, zapnout si pásy, zkontrolovat zrcátka a vše, co je před jízdou ke kontrole potřeba, a pak teprve vyrazit. Pár vteřin vás nezachrání před pozdním příjezdem do cíle, a naopak pomůže zabránit poškození motoru a vyššímu opotřebení. A zbytečné návštěvě autoservisu.