První záběry nové Dacie kombi zveřejněny, bude postavena na prodloužené platformě nového Dusteru. Jak bude C-Neo konkrétně vypadat, jaké motorizace přinese a kdy přijde nový model na trh?
Nová Dacia má zatím pracovní název C-Neo a měla by nahradit Renault Megane kombi, jehož výroba již byla ukončena. Tato Dacia by se měla stát cenově dostupnějším konkurentem k vozům Opel Astra a Peugeot 308 a její základní cena se bude pohybovat těsně pod půl milionem korun.
Futuristické i hranaté kombi
Nové kombi bude v zásadě větším bratrem modelu Dacia Jogger. Oproti němu však získá prostornější interiér, větší zavazadlový prostor a vůz bude dlouhý přibližně 4,6 m. Jeho nejbližším příbuzným bude ovšem crossover Dacia Bigster, který automobilka slibuje přinést na trh v roce 2025, tedy o rok dříve než C-Neo.
Externí podoba vozu Dacia C-Neo zůstane zachována v novém firemním designu a podle dostupných vizuálů budou vzhledu nového kombi dominovat výrazně hranaté tvary. Světlomety získají propojení pomocí velmi pohledné diodové linie korespondující se znakem Dacia. Spolu s informacemi o novém kombi od Dacie se objevily také informace o verzi sedan, ale ta zatím nebyla potvrzena.
Mild-hybrid, hybrid i plyn
Každopádně všechny verze modelu C-Neo budou hybridní. V nejnižší verzi má být nové kombi osazeno 48V mild-hybridním agregátem založeném na 1,2litrovém přeplňovaném benzinovém motoru o celkovém výkonu 140 koní. Očekává se také verze v plynovém provedení, která má rozšířit portfolio variant C-Neo.
Dražší modifikace nabídnou plně hybridní pohon s 1,8litrovým čtyřválcovým motorem, které ve spolupráci s elektromotorem přinesou celkový výkon 160 koní. Očekává se, že tato varianta bude k dispozici také s pohonem všech čtyř kol.
V rámci aktuální poptávky po vozech Dacia lze předpokládat, že i po nových modelech Bigster a C-Neo bude mezi zákazníky velký zájem. Doufejme, že na budoucích modelech budou odladěné všechny nedostatky, které dosavadní vozy Dacia provázely. Kvalitnější materiály i zpracování by si novinky značky Dacia rozhodně zasloužily. Otázkou je, zda to bude v rámci avizovaných nízkých pořizovacích cen vozů Dacia možné.