Stačí málo, jen pár kliků, a tahle reklama zmizí ze světa. Stačí, aby někdo nespokojený nahlásil klip jako nevhodný a pohoršující
Upozorňujeme čtenáře, že následující text a komentář je publicistickým článkem, který obsahuje soukromý názor autora.
Před nějakým časem jsme psali článek o jedné staré reklamě na Volkswagen Golf GTI. Při hledání jsme pak narazili na jinou reklamu, která je vlastně možná ještě kontroverznější než ta první. Optikou současnosti. Ukazuje totiž něco, co se v dnešní době už nepovažuje za korektní. A to je mužnost. Ne nějaký přehnaný „mačismus“ ani přílišná sebejistota rádoby nadsamce lovícího ženy pouhým zvednutím obočí.
Muž je muž a s tím souvisí i projevy jeho přirozeného chování
Ne, jde o přirozený stav, jev, který byl ještě před lety zcela běžný. Respektive běžně přijímaný. Reklama bohužel s odstupem času působí jako nemilosrdné zrcadlo nastavené současné pseudokorektní společnosti. Stačí se podívat na video a vše je jasné. Malý chlapec, který nechce čůrat vsedě, ale ve stoje. Který chce jezdit autíčkem a bourá do šlapacího kola. Který se otočí za ženskou postavou. Pere se, s dřevěným lukem prohání domácí zvířectvo. Tohle není nic špatného. Naopak si myslím, že pokud dnes dochází k potlačování těchto přirozených jevů, může se to ve výsledku projevit nějakou frustrací končící fatálním selháním daného člověka.
Je to samozřejmě špatně. Na tom, že je každý normální heterosexuální běloch takový, nic není. A všichni rádoby aktivisté, biomatky a láskoprdi si mohou říkat, co chtějí. Každý normální muž byl někdy chlapcem a u každého takového muže se někdy začaly mužské aspekty jeho povahy projevovat. Před dvaceti lety bylo normální, že se na to, jaký muž od dětství je, dalo s nadsázkou ukázat.
Dnes by stejné video působilo jako odstrašující případ sexuálního harašení, agresivity, násilí páchaného se střelnou zbraní, genderové nesnášenlivosti a napadání ekologicky smýšlejících cyklistů. Přitom muž je stále stejný, pokud tedy nebyl zlomen a nezačal se chovat jako bezpohlavní entita s nulovým názorem na cokoli a strachem přihlásit se k tisíciletému odkazu pradávných lovců.
Sportovní auta by měla mít určitě „adrenalinovou“ reklamu
Tím nemá být řečeno, že by snad muž měl být hrubý, arogantní a podobně, v žádném případě. Mluvíme o dítěti, které ještě plně neovládá veškeré své chování. To dospělý muž musí. Neznamená to ale, že by se měl odklonit od svého mužství. V rovině automobilismu to neznamená, že by měl přestat mít rád (sportovní) auta. Že by neměl chtít jezdit rychle. Že by neměl chtít jezdit bokem. Že by neměl chtít túrovat motor.
Samozřejmě nikdo netvrdí, že je v pořádku jezdit bezhlavě po silnicích a ohrožovat ostatní, od toho jsou tady závodní okruhy. Že by měl lítat bokem v každé zatáčce ve městě, ale prázdné parkoviště je snad v pořádku. A prošlápnout plyn a vytočit motor? Proč ne, když to nebude o půlnoci pod sousedovým oknem, kde spí malé děti a babička se slabým srdíčkem. To je vlastně parafrázovaná druhá část reklamy.
Golf GTI, který přijede na scénu pozpátku, smykem, gangsterskou otočkou. Tohle by dneska opravdu hned zakázali, pokud by měl někdo odvahu takovou reklamu natočit. Dnes jsou reklamy plné dojezdu, spotřeby, umělé inteligence a konektivity. To jsou možná lákavé věci pro eunuchy, kteří prošli společenskou kastrací. S omluvou k výjimkám, které tohle skutečně zajímá z principu, proč ne.
Pozn. autora: Může se stát, že vám video nepůjde přehrát, je totiž omezené věkem. Proč?! Vidíte, to je přesně ono. Tak je tady ještě další reklama. Která opět ukazuje víc než jen auto, ale život takový, jaký ve skutečnosti je.