Pan Karel přišel na způsob, jak přijít k benzínu a naftě úplně zadarmo. Je to hlupák, říkají pumpaři a ťukají si na čelo

Kdo nechce platit vysoké ceny paliva a vydá se na dráhu zločinu, může velmi rychle narazit. Při práci ve skupině navíc dostane vyšší trest.

i Zdroj fotografie: Martin Sedláček
i Zdroj fotografie: Martin Sedláček
i Zdroj fotografie: Martin Sedláček
i Zdroj fotografie: Martin Sedláček pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Martin Sedláček pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Martin Sedláček
Další 2 fotografie
Další 2 fotografie
                   

Cena za litr benzínu a nafty je dlouhodobě nad hranicí čtyřiceti korun. Snad všichni motoristi vnímají předražené pohonné hmoty jako křivdu a snaží se přijít na způsob, jak ušetřit. Někdo spekuluje nad tím, jak správně tankovat, jiný řidič zase dbá na to, aby jezdil takzvaně na spotřebu. Ti, co příliš neřeší dodržování zákonů, pak vymýšlejí cesty, kterými přijít k drahému palivu zcela zdarma. Tak jako pan Karel z Přeštic. Co udělal a jak na to nakonec doplatil?

Kdo nechce platit, vydá se na dráhu zločinu

Všechno to bylo dílem náhody, možná by se na pana Karla ani nepřišlo. Policejní hlídka byla přivolaná anonymním oznamovatelem, který si všiml podezřelého chování jakéhosi člověka. Podle záznamu se podezřelý muž pohyboval kolem parkoviště nedaleko školy, schovával se mezi auta, pozoroval lidi. Oznamovatel hlásil obavu, zda neprodává drogy, že jde možná navíc o nějakého násilníka.

iZdroj fotografie: Martin Sedláček

Když policisté dorazili na místo a člověka zajistili, nestačili se divit. Nešlo o drogy, o sexuální deviaci nebo o cokoli jiného. Jak se ukázalo, pan Karel měl zálusk na pohonné hmoty, benzín, naftu. Hned v okolí zásahu policejní hlídky leželo několik kanystrů, které patřily podezřelému. Ten nedokázal vysvětlit, jak byl zaskočen, k čemu kanystry potřebuje. Po dalším zjišťování se přiznal k tomu, že kradl benzín a naftu.

Výslech přinesl přitěžující okolnosti

Obcházel auta, u výslechu přiznal kamiony a zemědělskou techniku. Pan Karel padl do osidel policie a začalo rozplétaní celého případu. Vyšlo najevo mnoho dalších skutečností a detailů. Ty pachateli velmi přitížily. Trestní zákoník, § 205 oddíl Krádež říká, přetlumočeno z právnické mluvy, že ten, kdo si přisvojí cizí věc, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta.

iZdroj fotografie: Martin Sedláček pro AutoŽivě

Jinak řečeno, pokud by šlo jen o krádež pár litrů benzínu, mohl by pan Karel odejít od soudu s podmínkou. Jenže zloděj Karel kradl dost dlouho a poměrně intenzivně, na palivu způsobil podle předběžných odhad škodu 120 000 Kč. A další škodu, odhadnutou na 130 000 Kč, způsobil, když do nádrží aut pronikal. A čtvrt milionu, to už není něco, nad čím by soudce mohl jen tak přimhouřit oči.

Kdo nekrade sám, dostane vyšší trest

Bohužel zákon pokračuje dále odstavcem druhým a tady pan Karel narazil a to doslova. Prořekl se, že palivo nekradl sám, že mu s tím pomáhali další lidé. Nechtěně ukázal na kamarády a členy rodiny. Tím přiznal, že kradl v organizované skupině a za to už je trest od dvou do osmi let odnětí svobody. Svůj ortel zloděj Karel definitivně zpečetil tím, že prohlásil, že takto krade už docela dlouho.

iZdroj fotografie: Unsplash

Snažil se ospravedlnit své jednání ne vysokými ceny paliva způsobenými válkou na Ukrajině, ale krizí spojenou s pandemií covidu-19. Aby „rozmělnil“ škody, které udělal, prohlásil Karel, že krade po troškách, ale už několik let. A jelikož tím zařadil své nezákonné chování do doby, kdy byl v ČR vyhlášen nouzový stav, podřízl si pod sebou větev a spadl do problémů rovnýma nohama. Jedno je jisté, zloděj Karel určitě ušetří za benzín i naftu, několik let totiž do auta nesedne, z vězeňské cely se hned tak ven nedostane.

Galerie

Další 2 fotografie
Další 2 fotografie

Co si o případu čtenáře Karla myslíte?

Diskuze Vstoupit do diskuze
110 lidí právě čte
Autor článku

Martin Sedláček

Vyučil se automechanikem a tuto práci také dlouhé roky provozoval. Pak se na čas přesunul do oblasti profesionální dopravy, řidičák má v podstatě na vše, co se dá u nás legálně řídit. Po několika letech za volantem nákladního auta se vrátil zpět k původní profesi, kterou už dělá spíše z pozice vedoucího dílny. Má tak čas na redakční a publikační činnost i osvětu v oblasti automobilové techniky.

Zobrazit další články