Po tomhle autě touží všichni Češi. SUV značky, která má továrnu u Frýdku-Místku, stojí neuvěřitelných 161 tisíc Kč

Kolik byste byli ochotni dát za kompaktní auto s terénním charismatem? Je místo, kde auto stojí jen pár korun.

i Zdroj fotografie: Hyundai
                   

Jak levné může být SUV značky, kterou lidé v Čechách milují? Značky, která se právem staví do role hlavní konkurence tuzemské Škody? Mluvím o kompaktním SUV značky Hyundai. Nevím, jak vás, mne napadne částka půl milionu Kč. Asi když bych se odrazil právě od Škodovky a představil si nějakého rivala v řádu modelu Kamiq. Zkuste si myslet nějaké číslo a uvidíme, jak moc se strefíte. Jméno vám asi nic neřekne a tím vlastně odstartuji výčet věcí, které se týkají novinky, ale nejsou pozitivní. Tedy ne pro nás, a za chvíli pochopíte proč.

Vypadá dobře a není až tak malé. SUV, které lidé chtějí

SUV se jmenuje Exter. Stačí se podívat a je jasné, že Hyundai přišel s automobilem, který má ambice oslovit širokou veřejnost. Musí. Míří na trh, kde „veřejnost“ znamená miliardu lidí. Na vnější podobě auta je znát, že se Hyundai rozhodl pro moderní vzhled ve stylu „parametrického designu“, charakterizovaný ostrými liniemi a vzpřímeným výrazem. Na první pohled zaujme výrazná maska chladiče a unikátní LED světlomety. Ty jsou situovány do tvaru písmene H. Kromě toho je model „obohacen“ o široké podběhy kol s plastovým obložením a dvoubarevná kola.

iZdroj fotografie: Hyundai

Za mě tohle celkový vzhled automobilu výrazně podtrhuje. Interiér auta už se sice nese v tradičnějším duchu, nicméně zjevně splňuje standardy, které jsou od Hyundai očekávány. I když se nejedná o revoluční design, rozhodně v rámci své cenové kategorie působí velmi příjemně. Cenové kategorie? Ještě pořád si cenu nechám pro sebe. Neuhádnete ji. Ne, pokud ji nezmíním v titulku. Na první pohled může Exter vypadat jako velké SUV, ale ve skutečnosti se jedná spíše o menší vůz. Byl totiž navržen s ohledem na indické daňové předpisy.

Hyundai čelí hromadné žalobě kvůli hořícím elektromobilům

Proto má volant na straně, která nám není úplně blízká. Nicméně zpět k velikosti. Rozměry jsou 3 815 mm na délku, 1 710 mm na šířku a rozvor činí 2 450 mm. Světlá výška 185 mm se pohybuje v rámci typických hodnot pro SUV. Podvozek tohoto modelu byl navržen tak, aby byl ekonomický a efektivní zároveň. To znamená vpředu McPhersony a vzadu seminezávislé zavěšení s torzní příčkou. Co se týče motorových možností, Exter je vybaven pouze jedním 1,2litrovým turbomotorem. Ten nabízí v benzinové variantě výkon 83 koní a točivý moment 114 Nm.

Na výběr je jen jeden přeplňovaný motor se dvěma typy paliva

Existuje i CNG varianta, která poskytuje 69 koní a 95 Nm točivého momentu. Tato verze je k dispozici pouze s manuální převodovkou, zatímco benzínový motor může být spojen i robotizovanou převodovkou. Pohon kol je v obou variantách přední. Jak jinak. Co se týče výbavy, Exter v základní verzi obsahuje šest airbagů, ABS, manuální klimatizaci a digitální přístrojovku.

V lepších výbavách se objevuje osmipalcový dotykový displej s multimediálním systémem, zatímco nejvyšší verze nabízí luxusnější prvky jako střešní okno, automatickou klimatizaci a zadní kameru. Už jsou tedy jasné některé detaily. Jde o relativně malé auto. Určené na indický trh. Jinak řečeno, k nám se nedostane. A co ta cena? Podle aktuálního ceníku je to 599 900 indických rupií.

iZdroj fotografie: Hyundai

Je mi jasné, že kurzovní lístek exotických měn v hlavě asi nemáte. V přepočtu na české koruny to je asi 161 000 Kč. Neuvěřitelné. Za cenu SUV takového, jak se prodává u nás, byste měli tato auta minimálně tři. Jak je to možné a proč v Indii stojí SUV pár korun? Koho se ptát, proč přeplácíme a kupujeme drahá auta, která navíc musí plnit nesmyslé regule EU? Mimo EU to evidetně jde, a levně.

Chtěli byste tohle auto?

Zdroj: Hyundai
Diskuze Vstoupit do diskuze
136 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články