„Naše automobilka končí?“ Všechny továrny převzal magnát Andrej a otázka další výroby je ve hvězdách, osud stejný jako VW

Dlouho avizovaný konec jihokorejské automobilky v Rusku je konečně tady. Automobilový trh začínají ovládat výrobci z Číny.

i Zdroj fotografie: Hyundai
                   

Hyundai se dlouhou dobu potýkal s problémy vyplývajícími ze sankcí vůči Rusku. Výrobci se na tomto území přestalo dostávat technologické podpory a společnost celkově bojovala s výraznými odběratelsko-dodavatelskými problémy. „Výroba je již delší dobu v Rusku opravdu složitá,“ sdělil Hyundai do médií. Situaci nepomohla ani skutečnost, že v Rusku od počátku války s Ukrajinou výrazně poklesl prodej nových automobilů. Prodej nových osobních automobilů zde poklesl o více než 50 %.

Prodej za symbolickou částku

Společnost Hyundai Motor zvažovala ukončení výroby na ruském území již déle než rok. Po sérii náročných jednání s několika zájemci o koupi továren se rozhodla je nakonec odprodat ruské společnosti Art-Finance. A k jejímu převzetí dvou petrohradských továren na výrobu vozů Hyundai již také došlo. Jejich prodej byl údajně realizován za ryze symbolickou hodnotu. Společnost Art-Finance vlastní ruský magnát Andrej Pavlovič, o kterém je známo, že vloni koupil také ruská aktiva v automobilce Volkswagen. Zaměstnanci se hrubě ohradili s dotazy, proč jejich automobilka končí.

Ruskému trhu začínají vévodit čínské automobilky

Hyundai patří mezi první desítku nejúspěšnějších automobilek na světovém trhu. V Rusku vyráběl více než 200 000 vozů ročně, což jsou prakticky 4 % celosvětové výrobní kapacity této značky. A právě o vozy Hyundai byl také v Rusku ještě do začátku války velký zájem především s ohledem na cenovou politiku jednotlivých modelů Hyundai. Spolu se značkami Renault a Kia se jednalo o nejprodávanější značky automobilů na ruském trhu vůbec.

iZdroj fotografie: Hyundai

Nyní se snaží z prodejů vozů v Rusku ukrojit co nejvíce čínské automobilky. Značky jako Geely, Chery a také Dongfeng dodávají do Ruska své vozy ve velkém v kontejnerech. V Rusku se pak jednotlivé vozy již jen kompletují před finálním prodejem koncovým zákazníkům. Nicméně čínské vozy se na ruském trhu pak prezentují jako vyrobené v Rusku. Obyvatelé této země si údajně na příchod čínských aut rychle zvykají a jejich prodej pomalu, ale utěšeně roste.

Luxusní auta se do Ruska stejně dostanou

Nicméně i přes odchod celé řady klíčových světových automobilek z ruského trhu je známo, že se prémiové značky vozů na tento trh stejně dostanou. A to složitým způsobem přes země, které k Rusku navzdory válce s Ukrajinou inklinují.

Co si myslíte o odchodu známých automobilek z ruského trhu?

Zdroj: Reuters
Diskuze Vstoupit do diskuze
53 lidí právě čte
Autor článku

Jiří Louthan

Jiří Louthan se věnuje psaní již pěknou řádku let. Svou novinářskou kariéru započal už v roce 2013. Nasbíral během ní cennou řádku zkušeností, a to nejen v oblasti automotive. V AutoŽivě.cz působí od roku 2023 a pravidelně připravuje pořad, který můžete sledovat na Stream i Youtube.

Zobrazit další články