Kdo šetří, má za tři, ovšem v případě vody a ostřikovačů to neplatí. Ten, kdo neutrácí za speciální náplň, zaplatí drahou opravu v servisu.
Když se rtuť v teploměru začne posunovat nad bod mrazu, přestává být otázka nemrznoucích kapalin a náplní v autě aktuální a palčivá. Pokud se přes zimu obávají řidiči toho, že jim zamrznou technické kapaliny, v horším případě poškodí trubky a vedení, tak v létě hází většina motoristů tento problém za hlavu.
Na kapalině do ostřikovačů se nevyplatí šetřit!
A co víc, velký počet řidičů ve snaze ušetřit ignoruje základní technické normy a lije do nádrže pro ostřikovače vodu. Někdy v kombinaci se saponátem, jindy zcela čistou. Velmi malý vzorek motoristů pak volí vodu destilovanou. V čem je to špatné? Voda je základ života, člověk bez ní vydrží jen pár dnů, než zemře na dehydrataci. Ale auto?
Skvělé na vodě je, že je pitná. Neutrální. Jednoduchá. Svěží. Zdravá. Prostě její chemická podstata je zcela opačná přípravkům, které mají za úkol odstraňovat a rozpouštět nečistoty. Ten, kdo použije namísto speciální čistící směsi čistou vodu, čelní sklo nevyčistí. Po nastříkání dojde maximálně k rozmazání nečistot po skle. Zaschlé zbytky hmyzu voda nerozpustí a neodstraní. Stejné to je i při ostřiku předních lamp, jen s tím rozdílem, že toho si řidič asi hned nevšimne. Ale účinnost světel je snížena.
Voda jen na pití, do nádrže nepatří. Hrozí poškození
Takže čistá voda? Pouze pro osvěžení řidiče, nikdy ne do systému ostřikovačů. Voda sklo nevyčistí, to je v tomto případ její mínus. A když chytrák, který chce ušetřit, přidá pár kapek saponátu na mytí nádobí? Ještě hůře. Nejenom že se nijak nezvýší čistící účinek roztoku vůči některým typům nečistot, zvyšuje se riziko technických potíží. Základní špínu“ voda s Jarem či Cifem odstraní, ale ke komplet desinfekci nedojde. A navíc hrozí poškození ostřikovacího systému.
Voda se saponátem silně pění a s tím si motor v čerpadle nádržky ostřikovačů nedokáže poradit. K poškození je jen krok. Co laici netuší, pokud jim to chemici a odborníci neřeknou, že i ve vodě z vodovodního řadu se vyskytují soli, usazeniny a kousky částic. Ty mohou ucpat trysky. Jedinou správnou cestou, jak nepoškodit auto, je používat do ostřikovačů specializovanou směs, zimní do chladného období a v druhé sezoně letní.