Když někdo celý život jezdí v limuzínách na zadním sedadle, mohl by alespoň na samém sklonku politické kariéry udělat změnu. Vidíme to zcela stejně a přinášíme optimální řešení.
Jaký vůz bude používat příští prezident a tedy nájemník na Pražském hradě? Mezi českými politiky oblíbenou Audi A8 Long v „security“ verzi, tedy patřičně pancéřovanou? Mercedes třídy S s podobným „brněním“? Nové BMW řady 7 jak vystřižené z komiksu od Marvela? Nebo snad budoucí prezident zůstane u české značky a bude jako jeho předchůdce používat českou Škodu Superb? Mnoho otázek, my bychom ale měli jedno nečekaně praktické řešení.
Limuzíny jsou přežitek, dnes jedou karavany
A to řešení se nám v podstatě nabídlo samo. Jakmile jsme, stejně jako 98% národa zaregistrovali, že si pořídil karavan, bylo totiž v podstatě jasno. Náš bývalý premiér měl vždy vytříbený vkus, což se ostatně na jeho vozovém parku projevovalo zcela zásadně. Ke cti mu budiž přičteno, že ty opravdu nejlepší kousky z jeho garáží si mohl pořídit a taky pořídil za svoje a nebyl v tomto směru závislý na „eráru“. Jako někteří jeho předchůdci. S karavanem tomu nebylo jinak.
Andrej Babiš se rozhodnul pro model Lyseo TD Harmony Line od německého výrobce Bürstner, patřícího do skupiny Erwin Hymer Group a zastřešujícího další známé značky karavanového trhu, jakými jsou Hymer, Dethleffs nebo Laika. Což jsou ale také mimo jiné dlouhá desetiletí vývoje a výroby karavanů a v podstatě asi to nejlepší, co je na evropském trhu k mání. Lyseo TD Harmony patří k těm nejlépe vybaveným modelům, postaveným na podvozku Fiat Ducato s maximální hmotností 3500kg.
Menší, ale o to lépe vybavený
Není to tedy zdaleka největší karavan, jaký si dnes můžete pořídit, má ale výhodu v dostupnosti pro běžného řidiče s řidičským průkazem skupiny B. Navíc to je možná za poslední desítky let poprvé, co Andrej Babiš sedí za volantem čehokoli s logem FIAT. Pokud to tedy není vůbec poprvé. Ale zanechme značkového humoru a pojďme k samotnému karavanu. Ten je volbou opravdových znalců. Nenápadný, přitom ale opravdu komfortní a znamenitě zpracovaný.
Nebo napadlo by vás při pohledu na kuchyňské zátiší, že se nejedná o kuchyň někde v útulném domku v Provence, ale o karavan? Designéři interiérů a materiáloví specialisté jsou u Bürstneru evidentně ti nejlepší, jací jsou dnes k mání. A my bychom pro jejich práci měli hned další využití. Takhle skvělý interiér se totiž přímo nabízí pro prezidentský vůz, neb s sebou nese nemálo dalších benefitů. Tady je jejich malý přehled:
- Ochranka prezidenta může cestovat přímo v karavanu, do tak velkého vozu se 5 statných mužů vejde bez problémů.
- Útulné posezení v zadní části vozu je možno využít pro jednání s dalšími politiky, po doplnění o vlaječky pak i s dalšími prezidenty. Svět se musí v mnohém uskromnit, Česko může jít příkladem.
- S ohledem na výšku vozu je možno na jeho střechu případně namontovat skrytou střílnu pro ochranku, střelec bude mít dokonalý přehled o okolí
- Na dlouhých cestách je možné karavan využít k přespání a ušetřit tak za hotel.
- Česká republika by tak komplexním pojetím prezidentského speciálu vzbudila zájem ve světě a respekt ke snižování nákladu i tam, kde se obvykle nešetří. Respektive kde se v současné době určitě nešetří. Andrej Babiš by se tak mohl více než znatelně odlišit od svého předchůdce.
- Pořizovací cena karavanu a limuzín je nesrovnatelná, zejména pokud jde o pancéřované verze. Navíc by se běžná karavana limuzín mohla „scvrknout“ do jednoho, případně dvou karavanů. Dokonalé.
Karavanem blíže k obyčejnému lidu
Nejsme si popravdě jisti, jestli se našemu nápadu dostane slyšení od nového týmu prezidentské kanceláře. Jsme si naopak jisti, že stávající tým prezidentské kanceláře by náš návrh zamítnul, případně by jej rovnou skartoval. Spojení „prezidentská kolona“ by každopádně dostalo nový rozměr a samotná hlava státu by byla lidu o kus blíž, kdyby přitom jezdila ve voze, jaký je k vidění v kempu u Lipna. Asociace na letní příjemné zážitky ve spojení s prezidentem by pak byly už jen příjemným bonusem.