Chcete ojetý hatchback? Toto auto je nejlepší, jen si na něj při výběru ani nevzpomenete

Davy lidí hledají v autobazarech Golfy a Focusy, přehlížejí přitom lepší auto s nesmrtelným motorem a dobrými jízdními vlastnostmi.

i Zdroj fotografie: S vědomím Auto & Reifen-Fachhandel
i Zdroj fotografie: S vědomím Auto & Reifen-Fachhandel
i Zdroj fotografie: S vědomím Auto & Reifen-Fachhandel
i Zdroj fotografie: S vědomím Auto & Reifen-Fachhandel
i Zdroj fotografie: S vědomím Auto & Reifen-Fachhandel
i Zdroj fotografie: S vědomím Auto & Reifen-Fachhandel
i Zdroj fotografie: S vědomím Auto & Reifen-Fachhandel
i Zdroj fotografie: S vědomím Auto & Reifen-Fachhandel
i Zdroj fotografie: S vědomím Auto & Reifen-Fachhandel
i Zdroj fotografie: S vědomím Auto & Reifen-Fachhandel
i Zdroj fotografie: S vědomím Auto & Reifen-Fachhandel
i Zdroj fotografie: S vědomím Auto & Reifen-Fachhandel
i Zdroj fotografie: S vědomím Auto & Reifen-Fachhandel
i Zdroj fotografie: S vědomím Auto & Reifen-Fachhandel
i Zdroj fotografie: S vědomím Auto & Reifen-Fachhandel
i Zdroj fotografie: S vědomím Auto & Reifen-Fachhandel
i Zdroj fotografie: S vědomím Auto & Reifen-Fachhandel
i Zdroj fotografie: S vědomím Auto & Reifen-Fachhandel
Dalších 14 fotografií
Dalších 14 fotografií
                   

Mazda 3 druhé generace z let 2009 až 2013 je také známá pod označením BL. Představovala logické pokračování předchozího modelu BK, který se vyráběl v letech 2003 až 2009. Tato generace Mazda 3 nabídla lehčí, pevnější karosérii s vylepšenou protikorozní ochranou, což byla výrazná zlepšení oproti předchůdci. Ze vzhledu lze jasně vytušit, že oproti předchůdci jde spíše o zřetelný odkaz a úpravy stávajícího než o revoluční změnu v designu.

Mazda 3 zdědila to nejlepší po předchůdci i sourozenci

Podvozek měl stále kořeny ve Fordu Focus druhé generace, ale Mazda 3 se s lehkými benzinovými motory chovala ještě lépe. Odpružení bylo a stále je téměř sportovní, ale zároveň dostatečně pohodlné i na méně kvalitních silnicích. Výdrž podvozku je příkladná. Výkonný dieselový motor 2.2 MZR-CD je sice silný, ale trpěl problémy s rozvody a dvouhmotovým setrvačníkem.

iZdroj fotografie: S vědomím Auto & Reifen-Fachhandel

Tento motor vyžaduje pečlivost při výměně oleje, jinak může docházet k problémům s regenerací DPF. Další často zastoupenou verzí je diesel 1.6 MZ-CD, známý také jako 1.6 HDi. Starší 16ventilová verze měla a má problémy s turbodmychadly a aditivním filtrem DPF, zatímco novější 8ventilová verze je méně náchylná k problémům. Atmosférické benzínové motory 1.6 MZR a 2.0 MZR/DISI mají spolehlivé rozvodové řetězy a minimální problémy.

Diesel nemá cenu řešit, benzínový motor je fantastický

Mezi typické závady může patřit opotřebený dvouhmotový setrvačník u dieselů, to už zaznělo. Nebo závady DPF. Dále natažení rozvodového řetězu u 2.2 MZR-CD. Opotřebení spojky u silné MPS je časté, ale také logické. Vůle v silentblocích náprav mohou vykazovat více ojeté exempláře. Je zde také prasklý aretační mechanismus předních sedadel. Palubní systém svým rozhraním může někomu připomínat systém z BMW, ovšem není tak sofistikovaný. Občas se může stát, že „zamrzne“. Je to patrné především při používání navigace, nevyhnutelné je pak vypnutí a zapnutí. A trpělivost.

Brněnský autobazar ukrývá bílého jednorožce. Volvo V70 s 2.0 motorem bez turba, manuálem a nízkým nájezdem

Jízdně je na tom Mazda 3 dané generace výtečně, jak už bylo naznačeno. Skvělá je pozice za volantem, řidič má po ruce jak volant, tak řadicí páku a roční brzdy. Pedály jsou přesně tam, kde mají být. S Mazdou 3 se dá jezdit zcela v klidu „rodinným“ stylem, stejně tak jako se slušně bavit. A to prosím bez porušování rychlostních limitů. Výborná je spotřeba benzínového dvoulitru. Ve spojení s manuálem se dá držet kolem sedmilitrové hranice.

Výběr je dostatečný, není třeba kupovat za každou cenu

Na prodej je aktuálně Mazda 3 2.0 MZR High-Line z roku 2009, najít se dá na německém inzertním serveru. Má najeto 78 287 km. Výbava je slušná, podle všeho karoserie netrpí víc, než je na dané auto s daným nájezdem obvyklé. V kabině se zdá být vše v pořádku, nejsou patrná žádná větší poškození. Z fotek samozřejmě ale není zjevné, jestli nemá auto potíže s aretací sedaček, což také býval relativně obvyklý problém.

iZdroj fotografie: S vědomím Auto & Reifen-Fachhandel

Mazda 3 s benzínovým motorem je důkazem, že bazírovat na naftě nemusí být vždy tím nejlepším řešením. Zejména pokud člověk jezdí spíše ve městě, diesel se nevyplatí. Jak je to s cenami? Dají se najít i levnější auta, ale dobrý kus má svou cenu. Příkladový vůz vyjde na 190 000 Kč. Za tuto částku majitel získá relativně málo ojeté auto s dobrým motorem, udržitelnou spotřebou a vyváženým podílem praktičnosti i radosti z jízdy.

Galerie

Dalších 14 fotografií
Dalších 14 fotografií

Je Mazda lepší než VW, Škoda nebo Ford?

Diskuze Vstoupit do diskuze
60 lidí právě čte
Autor článku

Filip Rakovan

Dráhu motoristického žurnalisty zahájil v době tištěných médiích v časopise Speed a prošel velkou řadou renomovaných tuzemských časopisů, například Carauto, český TopGear. Následně zakotvil v online světě a pozvedl na špičkovou úroveň ve své době prestižní magazín Autoweb.cz a Garaz.cz. Řídil snad vše, co má čtyři kola, od litrového hatchbacku po F1. Pořádá kurzy pro řidiče a amatérské závody, vyjadřuje se k problematice v televizi. A hlavně dnes s radostí píše na AutoŽivě.

Zobrazit další články