Šestimístné SUV je horkou novinkou na trhu: Bratranec Volva XC90 není elektromobil a je lepší ve všem

Auto je ve všem lepší než moderní švédský příbuzný, má pro nás Evropany ale jednu zásadní chybu. Kvůli ní si auto nekoupíte.

i Zdroj fotografie: Lynk&Co
                   

Chcete lepší, větší a vybavenější Volvo XC90, ovšem za zlomkovou cenu? Jak je libo, je tady jeho sourozenec. Jde o nový model Lynk & Co 900, který se právě představil světu. A je jistě skutečnou lahůdkou pro milovníky velkých SUV. Tedy nic pro mne, ale co, už mě znáte. Každopádně tento šestimístný vůz je blízkým příbuzným modelu Volvo XC90. Doba, kdy Volvo bylo švédské, je dávno pryč. Auto přináší na trh nejen větší rozměry, ale také technologické inovace, které z něj možná dělají jednoho z nejzajímavějších hráčů v segmentu.

Zelená karta 2025: Největší změna za 16 let. Vše je jinak, než jste zvyklí

Příbuzný švédské ikony je zřejmě lepší než starší model

Lynk & Co 900 nejenže staví na osvědčené platformě SPA Evo, kterou sdílí s Volvem, ale svým stylem ji posouvá na zcela novou úroveň. Takže pokud jste si mysleli, že Volvo XC90 je vrcholem luxusu a technologií, připravte se na překvapení. Teoreticky. Ale o tom až v závěru. Začnu rozměry. Lynk & Co 900 je skutečný obr. Délka 5 240 mm, šířka 1 999 mm a výška 1 810 mm spolu s rozvorem 3 160 mm z něj dělají rodinnou pevnost na kolech. A to doslova. Design vozu je inspirován konceptem Lynk & Co THE NEXT DAY.

iZdroj fotografie: Lynk&Co

To znamená, že lze okukovat moderní a dynamické linie. Přední část vozu dominuje charakteristická maska chladiče propojená s LED světlomety, které vypadají skvěle a také nabízejí pokročilé funkce. Interaktivní osvětlovací systém s více než 10 000 LED diodami dokáže vytvářet vlastní animace. To je něco, co jen tak neuvidíte. A zase, nebyl bych to já, abych se nezeptal nahlas, jestli tohle v autě potřebujeme? Řekl bych, že ne, ale já nejsem bohatý Číňan. Ale to není vše. Lynk & Co 900 je vybaven aktivní mřížkou chladiče, která se přizpůsobuje aktuálním podmínkám. V létě zlepšuje chlazení, v zimě zase urychluje zahřívání motoru.

Brněnský autobazar ukrývá bílého jednorožce. Volvo V70 s 2.0 motorem bez turba, manuálem a nízkým nájezdem

i

A pokud jde o aerodynamiku, vůz dosahuje koeficientu odporu vzduchu 0,291 Cd, což je na SUV této velikosti opravdu působivé. K tomu přidejte skryté kliky dveří, přivítací osvětlení s logem značky a lidar na střeše, který spolu s kamerami a radary zajišťuje pokročilé funkce autonomního řízení. Ano, tento vůz je připraven na budoucnost. Elektrickou? Tak to ne. Pod kapotou je hned několik variant hybridního pohonu. Základní verze kombinuje dvoulitrový benzinový motor s elektromotorem o výkonu 312 koní.

Pohon zajišťují tři verze hybridní soustavy s dostatečnou silou

Další možností je kombinace 1,5litrového motoru s elektromotorem o stejném výkonu. A pro ty, kteří chtějí to nejlepší, je tu verze s dvoulitrovým motorem a dvěma elektromotory, každým o výkonu 217 koní. Tato verze dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhé 4 sekundy a dosahuje maximální rychlosti přes 200 km/h. A co dojezd? V čistě elektrickém režimu by měl vůz zvládnout až 200 km, což je více než dost pro většinu každodenních jízd. Interiér Lynk & Co 900 nabízí luxusní materiály, jako je imitace semiše a kůže Nappa.

iZdroj fotografie: Lynk&Co

Spolu s technologií PVD, která chrání zdraví pasažérů a zároveň je šetrná k životnímu prostředí, vytvářejí prostor, jenž je nejen elegantní, ale také funkční. Přední cestující mají k dispozici 30palcový displej s rozlišením 6K, zatímco pasažéři vzadu si mohou užívat vlastní obrazovku s dotykovým ovládáním. K tomu přidejte funkce jako masážní sedadla, vyhřívání, ventilaci a možnost posouvání sedadel třetí řady o 125 mm. Zavazadlový prostor s objemem 300 litrů a dalšími 20 litry v úložném prostoru pod podlahou nabízí dostatek místa pro všechny rodinné věci. Pokud jde o barvy, Lynk & Co 900 bude k dispozici v pěti odstínech karoserie a třech variantách interiéru.

Do Čech se podle všeho auto zatím jen tak nedostane, škoda

Na výběr jsou kola mezi 20 a 21 palci. Cenu bych odhadoval na čínském trhu nižší, než kolik by byla na trhu evropském. Pod Volvem XC90. Ale mohu se mýlit, jestli máte jiný názor, budu rád za komentáře pod článkem. Je Lynk & Co 900 důkazem toho, že čínské automobilky už nejsou jen o levných kopiích? Je tento vůz plnohodnotným konkurentem evropských značek? Možná, možná je v mnoha ohledech dokonce překonává. Nicméně do Evropy se (zatím) nedostane.

Chtěli byste ho?

Zdroj: Lynk & Co
Diskuze Vstoupit do diskuze
67 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články