Mechanik ukázal, co skrývá ikonický motor Volkswagenu. Rozklíčoval tak důvod, který nikdo z vedení automobilky nečekal

Kdo chce koupit unikátní ojetinu, mohl by nad Volkswagenem Passat W8 tleskat. V bazaru ho zřejmě nenajde, a pokud ano, stejně se vyplatí vyhnout se mu obloukem.

i Zdroj fotografie: Volkswagen
                   

Ikonická pohonná jednotka značky Volkswagen je podle některých odborníků na ojetiny dodnes ukázkou špičkové technologie. Motor W8, o kterém je řeč, byl vyhlášený svou kultivovaností, později se v modifikacích W12 a W16 dostal do vlajkových lodí koncernu. Oponenti přiznávají motoru zmiňovanou kultivovanost, kladně hodnotí výkon. Ale zároveň upozorňují na značnou nespolehlivost. Tak jak to tedy je?

Papírový výkon ve skutečnosti nestačil

Motor W8 je velmi dobře promyšlený, s originální koncepcí. Vznikl spojením dvou motorů s válci do V pod úhlem 72 stupňů. Mezi jeho přednosti patří relativně malé rozměry, relativně vysoký výkon a vzhledem ke konkurenčním jednotkám také nevídaná kultivovanost. Chod motoru je prakticky bez vibrací. Radikální kritici sice nehodnotí výkon jako dostatečný, výkon 275 koní a 370 Nm točivého momentu prý není dostatečný.

iZdroj fotografie: Volkswagen

Nicméně zrychlení z nuly na stovku za 6,6 sekundy je jistě velmi slušný údaj na motor, který vznikl před dvě desítkami let. Motor měl objem 4.0 litru, jeho síla na všechna čtyři kola přes automatickou šestistupňovou převodovku s přímým řazením nebo pětistupňový automat. Unikátní hnací mechanismus byl ukryt v karoserii modelu Volkswagen Passat.

Fenomenální technika, ale také fenomenální propadák

Populární model, který měl s dvojitým osmiválcem pozvednout renomé modelové řady na novou úroveň. Stalo se tak? Bohužel ne. Jakkoli by se mohl zdát jako trefa do černého, existuje aspekt, který přispěl k tomu, že bylo od roku 2004 vyrobeno pouze 11 000 kusů tohoto agregátu. Volkswagen se pak rozhodl nahradit W8 3,6litrovým šestiválcem VR6 nové generace.

iZdroj fotografie: Volkswagen

Koncepce dvojitého V sice zaručovala kompaktní rozměry, ale zároveň to byla příčina oné komplikovanosti. Youtuber a známý jako Humble Mechanic vytáhl jednotky z auta a rozebral ji. Je pravda, že běžný mechanik by asi při pohledu na tak sofistikované a složité dílo vzal nohy na ramena. Humble Mechanic nicméně ukázal světu, o jak komplikované dílo se jednalo.

Znáte motor Volkswagen W8 a myslíte si, že ho Passat potřeboval?

Diskuze Vstoupit do diskuze
58 lidí právě čte
Autor článku

Martin Sedláček

Vyučil se automechanikem a tuto práci také dlouhé roky provozoval. Pak se na čas přesunul do oblasti profesionální dopravy, řidičák má v podstatě na vše, co se dá u nás legálně řídit. Po několika letech za volantem nákladního auta se vrátil zpět k původní profesi, kterou už dělá spíše z pozice vedoucího dílny. Má tak čas na redakční a publikační činnost i osvětu v oblasti automobilové techniky.

Zobrazit další články