Auto, které ještě není na českém trhu, ale my už o něm víme všechno. Má spotřebu 0,8 l/100 km, jak je to možné?

Spotřeba je téměř nulová a může za to hybridní pohon, který pracuje de facto naruby. Tohle čeká málokdo, řešení ale funguje.

i Zdroj fotografie: Mitsubishi
i Zdroj fotografie: Mitsubishi
i Zdroj fotografie: Mitsubishi
Další 1 fotografie
Další 1 fotografie
                   

Cestování je skvělé v mnoha ohledech. Samozřejmě ne v případě, že vás na cestách v zahraničí zaskočí něco nepříjemného, ať mne hned někdo nechytá za slovo. Někdy je zajímavá zkušenost výsledkem plánování a detailní přípravy. Jindy se člověk na cestách setká s něčím, co nečeká. Nemluvím teď o památkách nebo zajímavých živočiších. Překvapivě mluvím o autě. Při svých cestách jsem narazil na nové Mitsubishi Outlander.

Na českém webu už se o něm mluví, bude tu zanedlouho

To bude zanedlouho v prodeji i u nás, vše, co dosud bylo pouze v rámci očekávaní, na to si budeme moct sáhnout. Co mě na autě zaujalo? Mitsubishi přichází s ambicí výrazně změnit pohled na spotřebu v segmentu SUV. Je to plug-in hybrid (PHEV). Nabízí jedinečnou kombinaci efektivity a výkonu. Minimálně podle tabulek. Mitsubishi staví na svých zkušenostech s PHEV technologiemi, které má díky předchozím generacím dobře zvládnuté, ale tentokrát se zaměřuje na snížení spotřeby paliva na fascinujících 0,8 litru na 100 km. Jak je to možné?

i

Outlander v novém kabátu těží z kombinace elektrického a benzinového motoru. Primární hnací silou je elektrický motor, který zajišťuje tichou a plynulou jízdu na krátké vzdálenosti, ideální pro městský provoz. Pro delší cesty se do hry zapojuje benzinový motor, což výrazně prodlužuje dojezd a snižuje nutnost častého nabíjení. Samotný dojezd na čistě elektrický pohon je kolem 80 km, což je více než dost pro každodenní potřeby průměrného řidiče.

Mitsubishi L200 v testu Latin NCAP nedostalo ani hvězdu. Auto nemá airbagy

Jestli to chápu správně, tak je to totiž naopak, než jsem byl zvyklý dřív. Dřív hybridy byly takové, že primárním pohonem byl spalovací motor. A elektrický motor byl sekundární, doplňkový. Tady je to ale přesně naopak. Co je jak z říše snů, je spotřeba 0,8 litru. Je to realita, nebo jen laboratorní číslo? Asi největší otázka, kterou si mnoho potenciálních zákazníků klade. Udávaná spotřeba 0,8 litru na 100 km odpovídá skutečným podmínkám? Podle testovacích dat Mitsubishi dosahuje této spotřeby v kombinovaném cyklu, kdy se střídá elektrický pohon s benzínovým. Výrobce samozřejmě udává hodnoty podle WLTP cyklu.

Svého času měl model příď jako Lancer Evo, to už neplatí

Ten je známý svou snahou co nejvíce přiblížit testovací podmínky reálnému provozu. Ovšem jako u většiny PHEV modelů, reálná spotřeba bude záležet na četnosti nabíjení, jízdních podmínkách a stylu jízdy. Ti, kteří mají možnost pravidelně dobíjet, mohou dosáhnout opravdu extrémně nízkých hodnot spotřeby. Tak za mne super, palec nahoru. Nový Mitsubishi Outlander nezaujme jen svou spotřebou, ten, kdo má rád japonská auta v „manga“ designu, bude spokojený. Po designové stránce působí robustně a moderně, to asi osloví především milovníky SUV s výraznou maskou a ostrými rysy. Pořád tohle auto nepřehlédnete, a už nevypadá jako „samuraj“.

i

Interiér nabízí pohodlí až pro sedm pasažérů, ideální volba pro rodiny nebo cestovatele, kteří potřebují dostatek prostoru. Kromě toho se nový model může pochlubit i vylepšeným infotainmentem s podporou Apple CarPlay a Android Auto. Dnes už téměř standard, ale u Mitsubishi to znamená velký skok vpřed. Na co Mitsubishi sází, je schopnost Outlanderu zvládat nejen městský provoz, ale i náročnější terén.

Pohon všech kol a hybrid, který pracuje tak nějak naruby

Díky systému S-AWC (Super All-Wheel Control) s pokročilou kontrolou pohonu všech kol, který dokáže inteligentně rozdělit točivý moment mezi jednotlivá kola podle aktuálních podmínek, je to snadné. Systém zaručuje stabilní a bezpečnou jízdu i na kluzkých nebo nerovných površích. Pamatuji si, jak jsem jednu z předchozích generací testoval kdesi v bývalém vojenském prostoru ve Španělsku. Šlo tehdy vlastně jen o „přibližovadlo“ v rámci offroadové prezentace ultimátního modelu Pajero. A přesto Outlander zvládl skoro to samé, co legendární účastník Rally Dakar.

Mitsubishi Outlander se v hybridním segmentu SUV střetává s tvrdou konkurencí. Modely jako Toyota RAV4 PHEV nebo Kia Sorento PHEV jsou už na trhu zavedenými hráči. Mitsubishi ale sází na svou dlouhou historii v oblasti hybridních vozidel a na reputaci spolehlivého SUV. Takového, které si za roky vybudovalo silné postavení mezi českými zákazníky. Celkově nový Outlander představuje silného hráče v segmentu PHEV SUV.

Jeho kombinace nízké spotřeby, robustního designu a schopnosti zvládat i těžší terén mu dává šanci zaujmout nejen rodiny, ale i nadšence do moderní a ekologické jízdy. Ačkoliv je trh s hybridními vozy stále konkurenční, Mitsubishi má v rukou trumfy, které by mu mohly pomoci zůstat na špici. K naprostému úspěchu mu chybí jediné, konkurenceschopná cena. To bude alfa a omega všeho, základ úspěchu či neúspěchu.

Galerie

Další 1 fotografie
Další 1 fotografie

Je spotřeba 0,8 l/100 km reálná?

Zdroj: Mitsubishi
Diskuze Vstoupit do diskuze
137 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články