Jak neřešit u ojetého automobilu potíže s nadměrnou korozí? Nejlepší je se hned na začátku vyhnout těm nejméně odolným značkám a modelům.
Korodování je poměrně přirozený děj, souvisí s chemickou podstatou některých kovů. V mokru, vlhku, v nepříznivých povětrnostních podmínkách předměty vyrobené z určitých materiálů, zejména z oceli, reznou. To znamená, že se rez týká i automobilů, které jsou z velké časti z ocelových komponent vyrobené. Automobilky se snaží proti tomuto zlu bojovat, některé úspěšně, jiné s horšími výsledky. Toto jsou vozy, které jsou na tom s korozí asi špatně.
I skvělé auto může mít potíže s korozí. Bohužel
Značky a modely u kterých najít ojetý kus nezasažený rezavým povlakem je téměř nemožné. Hodnocení následujících vozů se zaměřuje skutečně pouze na odolnost proti korozi, nejedná se o žádná jiná kritéria. V jiných ohledech jde o automobily, které jsou třeba jízdně skvělé, praktické nebo cenově dostupné. Hodnocení expertů z NJCAR se ničím jiným, než podléháním korozí nezabývá. Jaké vozy jsou tedy náchylné na korodování?
Mazda 6
Mazda obecně trpí na potíže s korozí. Modelová řada Mazda 6 vyráběna mezi lety 2005 a 2008 je skvělá co do jízdních vlastností, má fenomenální paletu benzínových motorů. Ale riziko, že zkoroduje, je vysoké. Hraničí s jistotou, pokud se majitel nezaměří na aktivní ochranu. A i tak dříve či později korze auto napadne. Projevuje se hlavně v oblasti blatníků a to dokonce už po prvních čtyřech letech provozu se první rezavé puchýře objevily. Vada na kráse vozidla, které bylo v podstatě zánovní.
Nissan Almera
Velmi rychlý nástup koroze, extrémně rychlý. Nissan Almera z let 2005 až 2006 není ideální volbou pro toho, kdo se bojí rzi. Majitelé těchto vozů hlásili první potíže se rzí už po třech letech provozu. Řidič, který zanedbá skutečně intenzivní ochranu, odsoudí své auto k definitivnímu rozpadu. Doslova. Karosářské opravy jsou nezbytné.
Opel Astra
Německá auta obvykle na korozi netrpí, ale Opel Astra vyráběný mezi roky 2005 a 2012 je výjimkou, která potvrzuje pravidlo. Automobil rezaví nejenom v oblasti podvozku, ale také kolem spodní části dveří. Opět, hovoříme pouze o korozi a nehodnotíme auto jako celek, protože je jinak tento Opel Astra velmi povedeným, a také velmi populárním automobilem.
Geely Emgrand X7
Řešit kvalitu a odolnost vůči korozi u aut z čínské produkce, navíc které se u nás ani neprodává, by možná nemělo cenu. Geely z let 2011 až 2013 však může posloužit jako důkaz, že kvalita a odolnost čínských aut je na tom zcela jinak, než tak jak jsme zvyklí. Vlivem časté koroze tento automobil ztrácí na kráse, a samozřejmě i na své nijak vysoké hodnotě. Je-li zásadním lákadlem pro pořízení takového auta cena, pak je nutno vědět, že za své (relativně nízké) peníze dostává majitel vůz, který nemá valnou antikorozní ochranu.