Auto vypadá jako nové, na tachometru má po pár letech pět tisíc kilometrů. Jde o výhodnou nabídku na spolehlivý kus.
Škoda Fabia, jako nástupce modelu Felicia, rychle získala popularitu. Zejména na českém, tuzemském trhu. Stala se pevně zavedeným jménem a po dvou úspěšných generacích představila Škoda Auto v roce 2014 třetí generaci. Třetí generace Fabie (interně označená SK260) přinesla ve srovnání s předchozími modely řadu inovací a vylepšení. Má sportovnější vzhled, širší karoserii a inovativní prvky, jako jsou adaptivní světlomety a systém nouzového brzdění Front Assist. Na rozdíl od předchozích generací chybí sportovněji orientovaná verze RS.
Fabia je fenomén a Češi ji milují, naftu ale lepší nechat být
Cena Fabie tehdy začínala na 279 900 Kč, zatímco kombi bylo k dostání od 329 900 Kč. Dnes jde o ceny de facto neuvěřitelné. Facelift v roce 2018 přinesl další vylepšení a úpravy designu, včetně modernizovaných nárazníků, světlometů a masky chladiče. Nová Fabia získala lepší výbavu do základu a nové prvky jako full LED světlomety a hlídání mrtvého úhlu. Změny se dotkly i interiéru, tam přibyla možnost výběru nových dekorů a potahů.
Dnes jde o velmi atraktivní a žádanou ojetinu. Škoda Fabia třetí generace má řadu silných stránek, typicky mluvíme o spolehlivosti, jednoduché technice a dostupnosti náhradních dílů a servisu. Na druhou stranu může mít občas chudou výbavu. Někdy lidé reagují kriticky na omezený prostor vzadu, hlavně ve srovnání s předchozími generacemi. Tím, že je Fabia velice oblíbená, je velice široká nabídka na našem trhu ojetin.
V zásadě nemá smysl kupovat auto za hranicemi. U nás jsou auta prověřená, většinou s kompletní historií a v pěkném stavu. Pokud člověk kupuje u renomovaného prodejce, téměř nemůže udělat chybu. Jaký motor doporučit? O dieselu asi nemá cenu uvažovat, benzinové motory jezdí s nízkou spotřebou a jsou spolehlivé. Naopak nejméně spolehlivý bude po letech provozu právě naftový 1.4 TDI. Iritující umí být také sedmistupňový dvouspojkový automat DSG. Není ale volby, je bohužel jedinou možností samočinné převodovky.
Benzínové motory mají nízkou spotřebu a jsou spolehlivé
S nízkým nájezdem bude vše v pořádku, ale po 100 000 km už často potřebuje nové spojky a větší servis. Klidně v řádu desítek tisíc korun. Mezi nejčastější závady patří koroze pátých dveří kolem lampiček osvětlení SPZ. To šlo a jde řešit včasnou opravou a výměnou za diody. Fabii mají rádi nejenom řidiči, ale i hlodavci, typické jsou překousané kabely lambda sondy od kun u 1.2 TSI. Narazit se dá na zavařený motor, zkroucenou hlavu či poruchu vodní pumpy u 1.4 TDI. Opotřebená spojka trápí 1.0 TSI. Vrzání a klepání podvozku, to jsou klasické drobnosti, které jdou levně vyřešit.
Hatchback je klasika, ale i kombi je oblíbená volba. Byť je vzadu trochu méně místa než v druhé generaci. Kufr je ale velký a prostorný. O jaké motory se tedy zajímat? Tak 1.0 MPI je optimální do města. Jde o nenáročnou jednotku s nízkou spotřebu, které nevadí časté krátké trasy. Kdo nepotřebuje svižné auto, ale jde po penězích, levnější povoz asi nesežene. Na dálnici je lepší nejezdit. Nejlepší motor do Fabie je 1.2 TSI.
Je pružný, šetrný k palivu – jezdí za 5,5 l/100 km. Je servisně nenáročný a spolehlivý. Pár neduhů měl, ale ty obvykle vyřešily servisní akce. Jinak řečeno, nekupovat kus bez servisní knihy a doložené historie! Tříválec 1.0 TSI není o nic úspornější a jezdí se s ním hůř. Spolehlivost je ale dobrá a servis levnější. Motor 1.4 TSI je relativně vzácný, ale zajímavý. A o dieselu 1.4 TDI už jsme mluvili, pro Fabii je to naprosto zbytečný motor. Jakkoli je v pořádku hledat ojetiny na českém trhu, výjimky jsou.
Na německém prodejním serveru se objevila Fabia s minimálním nájezdem. Vlastně jde o kus s nejmenším nájezdem, co tam teď je. Jde o exemplář Škoda Fabia 1.0 TSI s výkonem 70 kW/95 koní, ve výbavě Ambition. Na tachometru je 5 100 km, auto je z července 2018. V přepočtu vyjde tohle kombi na 380 000 Kč. Po pečlivé prověrce bude sloužit majiteli jako nové auto. S ohledem na zkušenost se taková nabídka rychle ztratí, do konce týdne auto někdo koupí. Takže v případě zájmu se vyplatí neotálet.