Jde o nejlevnější nové auto českého trhu: Stojí pouhých 289 760 Kč, má super výbavu a minimální spotřebu. Konkurence strnule zírá

Magická hranice 300 je u aut těžko prolomitelná, tohle umí málokdo. Ať už jde o maximální rychlost, nebo naopak nejnižší možnou cenu.

i Zdroj fotografie: Hyundai
                   

Byly doby, kdy najít na trhu s novými automobily auto pod 300 tisíc Kč nebylo nijak obtížné. Časy se ale změnily a najít nové auto za rozumnou a nízkou cenu není v dnešní době vůbec jednoduché. Jinak, je to vůbec reálné? Inflace, rostoucí náklady na výrobu a přísnější emisní normy způsobily, že ceny nových aut vystřelily prudce nahoru. Přesto se na českém trhu stále najdou modely, které lze pořídit za méně než 300 tisíc korun. Svého času byla opravdu levným autem na českém trhu Dacia Sandero. Stále jde o dobrou nabídku.

Dacia pod 300 tisíc Kč vejde jen za pomoci bonusů a slev

Ovšem pod naši hranici se nevejde. Oficiální ceník sice láká na cenu se splátkou 148 Kč na den. Ale základní cena v ceníku je 335 000 Kč. Snad jen kdyby se podařilo využít výkupní bonus 30 000 Kč, Bonus Premium 20 000 Kč s financováním od Mobilize Financial Services a zvýhodnění 10 000 Kč. To vše Dacia nabízí, pokud by to mělo klapnout při nákupu nového Sandera, pak by se člověk dostal na 275 000 Kč. Samozřejmě pak jsou tady další poplatky, úroky z úvěru a tak dále.

iZdroj fotografie: Dacia

Ale na zmíněnou „cenu od“ bychom se teoreticky dostat mohli. Mluvím o nejnižší motorizaci a výbavě Essential TCe 90. Nicméně Sandero nabízí slušný prostor, moderní platformu CMF-B sdílenou s Renaultem Clio a základní bezpečnostní výbavu včetně ESP a šesti airbagů. V základu sice nenajdete klimatizaci ani rádio, ale důležité je, že dostanete nové, bezpečné a spolehlivé auto s plnou zárukou. Jiná Dacia už se pod hranici 300 Kč nevejde. Logan už je mimo hru a novinky se pohybují s cenou spíše u čtyřsettisícové mety.

Dacia Duster je velkým zklamáním. Při testu NCAP nezískala ani jednu hvězdičku, je bezpečnější nechat se srazit, než sedět uvnitř

Skutečně méně než 300 tisíc Kč v základní nabídce stojí Hyundai i10. Modernizovaný Hyundai i10 nabízí na své malé poměry relativně sebevědomý a jistý sportovní vzhled. Ten je zřejmý zejména díky nízké střeše. A také poměrně dlouhému rozvoru, minimálně na to, jak malé auto je. Úpravou prošlo svícení, projekční světlomety i LED světla pro denní svícení, přední i zadní, byly modifikovány vzhledem k předchozí generaci. Nové prvky konektivity poskytují příjemnější uživatelský zážitek pro řidiče i posádku.

Hyundai se umí dostat pod tři sta, nejlevnější na trhu ale není

Jistě, nelze čekat audio Mark Levinson, ale v autě se žije opět o něco komfortněji. Nový model i10 je vybaven řadou chytrých a bezpečnostních technologií, popravdě očekávatelných spíše ve vyšších segmentech. A teď cena. Je tady atraktivní limitovaná edice Hyundai i10 Wave. Ta je už s navigací za 329 990 Kč, ovšem včetně výkupního bonusu s financováním Hyundai Finance. Bohatá výbava kromě klimatizace hlásí v ceníku přítomnost zadních senzorů a parkovací kamery a dalších prvků. Doplním, že navigace je s podporou Apple CarPlay.

iZdroj fotografie: Hyundai

Nicméně nejnižší prezentovaná cena na stránkách českého Hyundai za model i10 je rovných 289 990 Kč. Jestli jsem neudělal chybu anebo pokud se nezměnila mezitím nabídka, tak nejlevnějším novým autem na českém trhu a také tím, které se vejde pod magickou hranici 300 tisíc Kč, je Mitsubishi Space Star. Malý městský hatchback pohání litrový motor o výkonu 52 kW (71 koní), který spojuje přední kola přes pětistupňovou manuální převodovku.

Absolutně nejlevnější je u nás aktuálně malé Mitsubishi

Má nový, výrazný, sportovní design přední i zadní části vozu, opět samozřejmě s přihlédnutím na poměry třídy. Celkové přepracování modelu navazuje na filozofii „Dynamic shield“. Nebojím se říct, že vylepšení proměnila Space Star v relativně elegantní, na pohled dynamický malý vůz s jistějším postojem. Pořád je to ale „prcek“, který si drží minimalistické rozměry potřebné ke svižnému pohybu ve městě. Nabízí mezigeneračně luxusnější a kvalitnější provedení interiéru včetně čalounění a dekorů. Jsou tady nové bezpečnostní systémy, nízká spotřeba paliva a provozní náklady.

iZdroj fotografie: Mitsubishi

K tomu výrobce prezentuje nový propracovaný multimediální systém SDA 3. Samozřejmě „v ceně“ je i typická japonská spolehlivost. A teď cena. Jak jsem řekl, pokud se něco nezměnilo od chvíle, kdy jsem psal tento text, tak je to nejlevnější nové auto na českém trhu. V základu vyjde na 289 760 Kč. Pokud víte o nějakém dalším autě pod 300 tis Kč, prosím dejte vědět do komentářů pod článkem. I pokud si myslíte, že je na našem trhu jiné, levnější auto.

Jak levná by měla být auta?

Diskuze Vstoupit do diskuze
125 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články