Koupit nebouranou ojetinu může být problém. Známe nejvíce bouraná auta, vybírat je třeba ze značek a modelů, se kterými řidiči bourají nejméně.
Která auta na trhu s ojetinami jsou nejvíce bouraná? Statistika vychází z mezinárodní platformy na prověřování automobilů před koupí. A řeší, jaké procento z aut na trhu má nějaký záznam z nehody a servisu. Nejvíce nehod a kolizí připadá na automobily značky Lexus. Celých 48,1 % z aut, která byste si mohli z druhé ruky koupit, má za sebou nějakou nehodu. Opatrnost je zapotřebí zejména u modelů NX, CT a GS.
Japonec až na konec, je nejvíce bouraný
Nejčastější účastníci dopravních nehod jsou tedy z Japonska, a i na druhé pozici najdeme značku ze Země vycházejícího slunce. Stříbrné místo na pomyslných stupních vítězů nejvíce bouraných aut obsadilo Subaru. Pravděpodobnost nákupu auta opravovaného po bouračce je 47,5 %. Mnohdy jde jen o kosmetiku, do statistik se ale záznam samozřejmě dostane.
Třetí příčku pomyslného žebříčku obsadil Jaguar se 44,1 %. Pozor je třeba si dát zejména na modely XJ, XE a XF, ty jsou nehodami postiženy nejvíce. Nerozlišuje se, jestli jde o auta s naftovými motory nebo přeplňovanými osmiválci, takže nelze přesně definovat naturel bourajících řidičů. Překročení hranice u dynamické jízdy nebo ignorantství za volantem naftového přibližovadla? Nevíme.
Nejméně bourané značky jistě překvapí
Bramborovou medaili drží, tedy čtvrtá nejbouranější značka Evropy je, BMW. Pravděpodobnost, že narazíte na bouranou ojetinu je u 42,2 %, a paradoxně se nejedná o sportovně laděná auta, tedy roadstery typu Z4 či ultimativní M2. Jde hlavně o řady 3, 5 a robustní SUV řady X5. První pětku uzavírá Dacia s 40,8 % na kontě.
Nejméně bouraných aut, respektive minimum oprav bychom našli u značky Fiat s 28,3 %. Italská značka je následovaná dvěma francouzskými producenty, a to Citroenem a pak následně Peugeotem. Překvapivé? Možná. I to, že pětici nejméně bouraných a servisovaných ojetin pak uzavírají Opel a Nissan.