Nejnovější velké německé kombi s třílitrovým motorem se prodává za cenu základní Škodovky

Inzertní nabídky občas odhalí zajímavé paradoxy. Tak třeba čerstvě zajeté, velké kombi prestižní značky za cenu domácího bestselleru, navíc s polovičním motorem.

i Zdroj fotografie: Se souhlasem Peek Motors
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Peek Motors
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Peek Motors
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Peek Motors
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Peek Motors
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Peek Motors
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Peek Motors
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Peek Motors
Další 4 fotografie
Další 4 fotografie
                   

Jestli něco ukazuje dokonalý propad hodnoty, jsou to prémiová auta prémiových značek – s naftovými motory. Neumím si totiž jinak vysvětlit, jak je možné, že poslední generace pětkové řady BMW z roku 2017 s třílitrovým turbodieselem 195 kW, s nájezdem do 50 000 kilometrů (což je pro tohle auto jako nic), ve skvělé výbavě a s přepychovým interiérem stojí méně, než Octavia Combi s motorem 1,5 TSI / 110 kW. S čtvrtinovou výbavou. U té Octavie. Pojďme se na jeden takový konkrétní exemplář podívat.

Zřejmě poslední turbodiesel pod kapotou pětky

Skvělá pětková řada G30 je přitom pravděpodobně poslední, která bude mít pod kapotou turbodiesel s nápisem „Twin Power Turbo“, respektive jakýkoli jiný turbodiesel. Nástupce s kódovým označením G60 přijde jako sedan a kombi, ale není známo s jakými motory. V tuto chvíli Němci potvrdili mild a plug-in hybridní verze. Můžeme skrytě doufat, že se objeví i čistě benzínové a naftové motory, nicméně kvůli emisním limitům CO2 může nastat problém s jejich dostupností v Evropě. EURO 7 a Evropská unie, vítejte.

iZdroj fotografie: Se souhlasem Peek Motors

Pokud jste tedy uvažovali o koupi BMW kombi, možná byste měl začít přemýšlet o návštěvě bazaru. Popravdě, když jsem tenhle konkrétní kus viděl, nemohl jsem té cenovce uvěřit. A první, co jsem někde v textu hledal bylo ono německé „Motorschaden“, případně další „jobovky“, proč je tahle krásná pětka v půlnoční modři a s interiérem v hnědé kůži tak levná. Jenže, došlo na pravý opak. Všechno je v nejlepším pořádku, auto je po všech prohlídkách a kontrolách a prodejce na něj poskytuje nadstandardní záruku.

Emise v pořádku, auto v pořádku, cena zcela v pořádku

A úplně první, co se v popisu příslušenství objeví, je ujištění o emisích podle emisní normy EURO 6 a splnění kritérií pro vjezd do zón. Skoro jako by se jeden omlouval, že tohle BMW má pod kapotou diesel. A to ne ledajaký. Řadový šestiválec produkuje masivních 195 kW, neboli 265 koní a točivý moment má hodnotu podobně robustních 620 Nm. Myslím, že vám jen tak nedojde dech. Na 19“ kola se tyto hodnoty přenáší přes osvědčený osmistupňový automat.

iZdroj fotografie: Se souhlasem Peek Motors

Všechny tyto výkonové parametry se pak zhmotní v jednom jediném čísle: 5,8 vteřiny. Zrychlení z 0 na 100 je u rodinného naftového kombi bez jakékoli diskuse úchvatné. Podobné číslo byl ještě docela nedávno hájemstvím ryze sportovních vozů. Spotřeba se přitom, i podle fotografie palubního počítače v inzerátu dá bez problémů udržet do 7 litrů. Tak kde je háček? Proč je tohle BMW tak levné? Popravdě, nevím. Jestli to jen jenom strach ze spalovací budoucnosti, nebo potřeba majitele rychle vůz prodat – těžko říct.

Kdo by si koupil Octavii, kdyby vedle stálo „tohle“?

Protože za v přepočtu 922 000 korun, co tohle BMW 530d se 48 150 kilometry stojí, koupíte téměř na korunu přesně kombi Octavia 1,5 TSI s dvouspojkovým automatem ve výbavě Sportline – 929 900 Kč. Popravdě si nedovedu představit, kdo by v této situaci dal přednost Škodě. Respektive dovedu, dovedu pochopit touhu po zcela novém voze, snahu o levnější servis, snahu o určitou nenápadnost a další argumenty, přesto: mezi těmi dvěma auty je opravdu, ale opravdu propastný rozdíl.

iZdroj fotografie: Se souhlasem Peek Motors

A jízda v jednom se nedá s jízdou v druhém srovnat, o úrovni materiálů použitých v interiéru a výbavě celkově ani nemluvě. Malý čtyřválec proti šestiválci s dvojnásobným objemem, spotřebou přitom velmi podobné, jízdním projevem vzdálené o světelné roky. Nabídka je dosud bohatá, stačí hledat, nicméně aktuálně již víme, že budoucnost nemusí být nutně elektromobilní. A spalovací motory možná začnou opět stoupat na ceně. Jak byste se rozhodli vy, mezi novou Octavií a tímto BMW? Napište nám do diskuse pod článkem, děkujeme!

Galerie

Další 4 fotografie
Další 4 fotografie

Jaká by byla vaše volba - BMW nebo Octavia?

Zdroj: AutoScout24,
Diskuze Vstoupit do diskuze
127 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články