Raritní a nesmrtelný Mercedes z roku 1990 má najeto jen 22 tisíc km. Stav tomu odpovídá a cena bohužel také

Auta stará více než třicet let už směřují spíše do šrotu, výjimkou jsou typicky odolné modely. Třeba Mercedes, navíc s minimálním nájezdem.

i Zdroj fotografie: nakhon100 / Creative Commons / CC-BY-SA
i Zdroj fotografie: S vědomím GÖING MOTORS
i Zdroj fotografie: S vědomím GÖING MOTORS
i Zdroj fotografie: S vědomím GÖING MOTORS
i Zdroj fotografie: S vědomím GÖING MOTORS
i Zdroj fotografie: S vědomím GÖING MOTORS
Další 2 fotografie
Další 2 fotografie
                   

Jsou auta, která jsou pověstná svou mimořádnou odolností, pokud se o ně majitel dobře stará. Mercedes generace W124 je svou robustností a trvanlivostí pověstný. Na světě jsou kusy, které se nájezdem blíží milionu kilometrů a stále vypadají velmi dobře. Teď je na prodej exemplář, který je v zásadě nový, i přes svůj skutečný věk. S dobrým servisem svého nového majitele pravděpodobně přežije.

Diesel nebo benzín, na tom dnes až tak nezáleží

Najít ojeté auto v dokonalém stavu je nereálný sen. Ale výjimky jsou a toto je jedna z nich. Mercedes W124 datujeme do osmdesátých let dvacátého století, výroby byla ukončena v devadesátých letech. Přesněji, auto bylo představeno v roce 1984, mezi roky 1985 až 1995 byl prodáván sedan. Coupé a kabriolet si mohli zákazníci pořídit mezi roky 1987 až 1996, kombi bylo v nabídce do roku 1997.

iZdroj fotografie: nakhon100 / Creative Commons / CC-BY-SA

Raritou byla prodloužená limuzína, v produkci mezi lety 1989 až 1993. Pod kapotou W124 se ukázala skutečně „nekonečná“ škála pohonných jednotek, od dvoulitrového čtyřválce po šestilitrový osmiválec. Oceňovanou specifikací je E500, automobil, který vznikl ve spolupráci s Porsche,“ říká servisní specialista, pan Pavlíček, jde o motor na titulní fotce „ale pokud jde o výběr motoru obecně, nemůže téměř zájemce udělat chybu i u běžnějších specifikací“.

V prodeji byla řada motorů, téměř všechny stály za to

Dnes už jde hlavně o aktuální stav vozu než o cokoli jiného. Lze tedy prohlásit, že v rámci generace a modelové řady nezáleží na pohonné jednotce, jestli jde o benzínový nebo naftový motor. Absolutně nezničitelná byla dieselová verze 200D, ale i varianta 200E se po letech jeví jako velmi trvanlivá a značně odolná. Kombi je dnes méně vyhledávané, sedany či coupé sběratelé chtějí.

iZdroj fotografie: Jeremy from Sydney / Creative Commons / CC-BY-SA

Žádný Mercedes té doby nebyl zvlášť rychlý, s výjimkou velkých motorizací nebo unikátního E280 Cosworth. Čili 115 koní u základních agregátů znamená, že benzínová varianta bude rychlejší než naftová verze. Ani benzínová verze nemá prakticky žádnou horní hranici životnosti a je prakticky bezúdržbová. To znamená, že není-li po nehodě, mělo by auto být i po třiceti letech téměř dokonalé. Je to tak?

Třicet let a nájezd zánovního vozu? Ano!

Auto, které je aktuálně v prodeji, je na fotkách v galerii níže. Podíváme-li se na auto zblízka, tak tady máme vůz registrovaný v roce 1990. Nájezd? Pouhých 22 800 kilometrů. To je až neuvěřitelné, ale stav tomu odpovídá. Vůz vlastnil jeden majitel v Německu a moc s ním nejezdil. Relativně negativním faktem může být poměrně strohá výbava auta, nelze čekat žádné komfortní prvky. Snad jen elektricky ovládána přední okna. Na cokoli jiného musí zájemce zapomenout.

iZdroj fotografie: Daniel Gadawski / Creative Commons / CC-BY-SA

Fascinující je stav interiéru, ten vypadá jako téměř netknutý. Žádné poškození není zjevně ani při pohledu odspodu, žádná koroze či hniloba. Jako kdyby s autem vlastně vůbec nikdo nejezdil, jen při podrobném zkoumání lze najít drobné oděrky a nedokonalosti. Kolik takové auto stojí? Na německém prodejním serveru je v nabídce v přepočtu za 500 tisíc korun. Tedy zřejmě byl, taková nabídka dlouho nevydrží a je pravděpodobné, že pár hodin po uveřejnění je auto pryč.

Galerie

Další 2 fotografie
Další 2 fotografie

Je třicetileté auto už staré?

Diskuze Vstoupit do diskuze
110 lidí právě čte
Autor článku

Martin Sedláček

Vyučil se automechanikem a tuto práci také dlouhé roky provozoval. Pak se na čas přesunul do oblasti profesionální dopravy, řidičák má v podstatě na vše, co se dá u nás legálně řídit. Po několika letech za volantem nákladního auta se vrátil zpět k původní profesi, kterou už dělá spíše z pozice vedoucího dílny. Má tak čas na redakční a publikační činnost i osvětu v oblasti automobilové techniky.

Zobrazit další články